Cea mai scumpă casă de vânzare din Dubai: o vilă de 204 milioane de dolari

17 Iun. 2023, 19:11
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Iun. 2023, 19:11 // Actual //  bani.md

O vilă în stil Versailles este de vânzare în Dubai pentru 750 de milioane de dirhami (204 milioane de dolari), ceea ce o face să fie cea mai scumpă casă de pe piață într-un oraș în care proprietățile de lux sunt la mare căutare.

Potrivit Bloomberg News, casa este situată în cartierul exclusivist Emirates Hills, are 60.000 de metri pătrați de spațiu interior și doar cinci dormitoare.

Dormitorul principal are 4.000 de metri pătrați, mai mare decât majoritatea caselor. Al doilea cel mai mare dormitor are 2.500 de metri pătrați, iar camerele de oaspeți au aproximativ 1.000 de metri pătrați fiecare; una dintre ele este configurată în prezent pentru depozitarea vinurilor. Există 12 camere pentru personal, cu spațiu pentru până la 25 de persoane, și două seifuri bancare.

Parterul are camere pentru servirea mesei și pentru divertisment. Alte facilități includ garaj pentru 15 mașini, 19 băi, piscine interioare și exterioare, două cupole, un acvariu cu recif de corali de 80.000 de litri, o zonă de rezervă de energie electrică și camere ranforsate pentru caz de calamitate. Vila se află într-o comunitate rezidențială cu acces controlat și are vedere la un teren de golf. Proprietarul este un dezvoltator imobiliar local și casa a fost construită chiar de el. Acum locuiește singur în ea după divorț.

Proprietatea, denumită de agenții de vânzari “Palatul de Marmură”, a fost construită cu aproximativ 80-100 milioane de dirhami în marmură provenită din Italia. Construcția a durat aproape 12 ani și a fost finalizată în 2018, conform Luxhabitat Sotheby’s International Realty, care se ocupă de vânzarea proprietății.

Potrivit agenției, au fost necesare 700.000 de foițe de aur aplicate de 70 de lucrători specializați, care au muncit mai mult de nouă luni. În prezent, casa este decorată cu aproximativ 400 de piese din colecția personală de artă a proprietarului, în principal statui și picturi din secolul al XIX-lea și al XX-lea; proprietarul este dispus să negocieze inclusiv vânzarea acestora și a mobilierului.

Piața imobiliară din Dubai a înregistrat o creștere semnificativă începând din 2020, o revenire care a durat mult mai mult decât alte boom-uri imobiliare globale din perioada pandemiei de Covid-19. Această creștere este parțial o corecție după o scădere a pieței pe durata a aproximativ șase ani.

Modul în care Dubai a gestionat pandemia a permis orașului să se redeschidă rapid, atrăgând bancheri care s-au mutat din locații precum Singapore sau Hong Kong. Oamenii bogați din întreaga lume au achiziționat proprietăți ca o modalitate de a-și păstra banii undeva cu potențial mai solid, în contextul unei economii globale nesigure. De asemenea, o creștere a numărului de ruși în oraș după invadarea Ucrainei de către Rusia a contribuit la menținerea prosperității în Dubai.

Câteva tranzacții foarte recente includ vânzarea unei parcele de teren de pe plajă pentru 125 de milioane de dirhami și achiziționarea unui penthouse în Golful Persic pentru 420 de milioane de dirhami. Cu toate acestea, prețul pe metru pătrat al Palatului de Marmură – 12.500 de dirhami – este mai mult decât dublu față de ceea ce au obținut alte proprietăți din Emirates Hills.

Conform înregistrărilor imobiliare din Dubai, cea mai scumpă vânzare anterioară a unei case în cartier a fost în valoare de 210 de milioane de dirhami, la un preț de 5.614 dirhami pe metru pătrat, în august 2022.

Doar o singură proprietate din oraș rivalizează cu această vilă: un apartament penthouse planificat în cadrul unui proiect numit Bugatti de Binghatti, care este, de asemenea, oferit la 750 de milioane de dirhami, dar care încă nu a fost construit. Potrivit Bloomberg, proprietățile gata de mutare obțin prețuri mai mari decât cele aflate în construcție.

Acest apartament – sau “mansion în aer”, cum îl numește dezvoltatorul – va avea un lift pentru mașini și urmează să intre pe piață în aproximativ trei ani.

Pentru Palatul de Marmură se estimează că există doar cinci până la zece potențiali cumpărători în lume care sunt suficient de bogați și interesați de aspectul acestei proprietăți pentru a o cumpăra.

În ultimele trei săptămâni doar două persoane au vizitat casa, spune agenția imobiliară. Unul dintre ei este un rus și și-a trimis un reprezentant să viziteze proprietatea, însă modalitatea de a transfera o sumă atât de mare de bani în cazul în care s-ar face tranzacția rămâne încă neclară.

Cel de-al doilea este un client indian care deține deja trei proprietăți în Emirates Hills; potrivit agenției imobiliare, soția acestuia este încă nehotărâtă cu privire la achiziție, ea tindând spre ceva mai contemporan.

“Aceasta este o proprietate pe care o vei cumpăra ca să te lauzi – pentru a aduce oameni de elită, lideri, politicieni”, spune Kerry Michael, director de marketing la Luxhabitat Sotheby’s.

“Persoana care o cumpără cu siguranță este implicată în politică, are o poziție de conducere. Vrea să primească oaspeți. Nu poți face asta pe Palm Jumeirah fără a fi observat, fără a atrage atenția presei”, spune ea, referindu-se la arhipelagul artificial unde se găsesc multe case de lux. “În Emirates Hills ai suficientă intimitate încât să poți invita familia Obama, să poți invita șeici sau orice personalități care nu doresc lumina reflectoarelor în acel moment.”

Prețul proprietății este parțial justificat de valoarea timpului și materialelor care au fost investite în construcția acesteia. Locația este la câteva minute de Palm Jumeirah și la aproximativ 25 de minute cu mașina de districtul financiar internațional Dubai International Financial Center.

Emirates Hills, o comunitate rezidențială cu acces controlat, a fost creată acum două decenii și a fost adesea descrisă ca fiind Beverly Hills-ul din Dubai, fără conexiunile industriei de film. Prin mijlocul acesteia trece un teren de golf. Suprafața totală a terenului pe care se află Palatul de Marmură este una dintre cele mai mari din comunitate. O parcelă adiacentă de aproximativ 6.000 de metri pătrați ar putea fi achiziționată sau închiriată de la dezvoltator, potențial pentru a construi un teren de tenis.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII