Investitorii pariază din ce în ce mai mult pe faptul că Europa se va scufunda într-o ”recesiune economică dureroasă”

05 Aug. 2023, 12:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Aug. 2023, 12:00 // Actual //  Lupu Eduard

Euro a scăzut în raport cu dolarul în ultimele două săptămâni, iar bursele europene au stagnat, după creșterile ”surpriză” din acest an. În același timp, obligațiunile guvernamentale germane, preferate de investitori în perioadele de incertitudine, au câștigat teren. Acest lucru, arată Financial Times, indică o încredere din ce în ce mai mare a administratorilor de fonduri de investiții că Zona Euro va continua să producă performanțe economice tot mai slabe, pe fondul creșterii dobânzilor, în timp ce economia SUA își dovedește încă o dată reziliența, în ciuda celei mai agresive politici monetare operate de FED, din ultimii 22 de ani.

După creșteri în serie ale ratei dobânzii de referință în SUA, cererea și creșterea economică rămân puternice”, a declarat un manager de portofoliu la Fidelity International. ”Dinamica creșterii europene este slabă; credem că [Banca Centrală Europeană] a făcut o greșeală de politică și că va recunoaște acest lucru mai târziu”, a adăugat el, referindu-se la faptul că BCE a ridicat prea mult dobânda iar în viitorul apropiat ar putea fi nevoită să o reducă.

Economia SUA a crescut cu o rată anuală de 2,4% în al doilea trimestru, cu mult peste ceea ce estimaseră economiștii, în timp ce inflația, indicatorul de care ține cont cel mai mult Rezerva Federală a SUA, a scăzut peste așteptări în iunie. Între timp, Europa a rămas în pragul recesiunii, într-o stagnare dublată de o inflație care, cel puțin în domeniul serviciilor din Zona Euro, a atins un record de 5,6% în iulie.

Analiştii consideră că majorarea dobânzilor a avut mai puţin succes în reducerea inflaţiei în Europa, comparativ cu ​​SUA, deoarece scumpirea energiei, pe fondul războiului din Ucraina, a jucat un rol mai important în creșterea generală a prețurilor.

”În SUA, narațiunea este că vom obține o aterizare ușoară și vom evita recesiunea, în timp ceîn Europa cred că există încă multe îndoieli cu privire la asta”, a conchis un strateg al unui fond de investiții.

Sursă: Financial Times

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Mai 2024, 13:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Mai 2024, 13:05 // Actual //  Lupu Eduard

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), condusă de Mihai Daraban, a anunțat vineri sprijinul pentru inițiativa prim-ministrului Marcel Ciolacu de a relua construcția canalului navigabil Dunăre-București. Această legătură strategică între Capitală și Portul Constanța, precum și alte orașe europene de pe Dunăre, revine în actualitate, în contextul războiului din Ucraina.

Proiectul canalului București-Dunăre, început în 1986, a fost finalizat în proporție de 60% până în 1989. Nicolae Ceaușescu și-a dorit finalizarea rapidă a lucrărilor, mobilizând unități de construcție din întreaga țară, cu excepția Bucureștiului, unde forța de muncă era concentrată pe șantierul Casei Poporului.

După Revoluție, muncitorii au abandonat utilajele pe șantier și s-au întors acasă, lăsând în urmă echipamente importate recent din Cehoslovacia și URSS, multe dintre acestea fiind ulterior vândute la fier vechi. Inginerul Chiriac Avădanei, care a proiectat „Magistrala Albastră“, a exprimat frustrarea față de abandonarea canalului, subliniind că proiectul nu a fost doar un moft comunist, ci avea rădăcini istorice datând din vremea lui Alexandru Ioan Cuza, primul proiect fiind realizat în 1882.

Realizarea canalului București-Dunăre ar crea o rută de transport ecologică, mult mai puțin poluantă decât transportul feroviar sau rutier. De asemenea, ar permite irigarea a 150.000 de hectare de teren. Prin acest canal, Bucureștiul ar deveni un port la Dunăre, conectat direct cu orașe precum Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena, Frankfurt și Rotterdam.

Chiriac Avădanei estimează că finalizarea investiției ar necesita cinci ani de lucrări. CCIR susține că acest proiect ar aduce multiple avantaje economice și logistice, subliniind importanța lui strategică pentru dezvoltarea României și integrarea sa în rețelele de transport europene.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău