Reabilitarea nodului rutier de la Bălți e un exemplu clasic cum planificăm, implementăm și finanțăm prost. Lucrările care trebuiau să fie executate în 18 luni durează ani de zile, susține premierul Dorin Recean într-o postare pe Facebook.
„Lucrările de construcție a nodului rutier din preajma orașului Bălți durează ani de zile. Am discutat cu șeful de șantier problemele legate de durata execuțiilor. Împreună cu echipa de la MIDR ne vom asigura că, în câteva luni, nodul rutier va fi complet deschis circulației”, a punctat Recean.
Lucrările de reparație a nodului rutier din preajma municipiului Bălți, pe drumul M5 – (frontiera cu Ucraina-Criva-Bălți-Chișinău-Tiraspol-frontiera cu Ucraina, kilometrul 133,71 – au un progres de execuție de circa 80%, anunța în primăvara anului 2023 Administrația de Stat a Drumurilor (ASD).
Contractul pentru efectuarea lucrărilor a fost semnat în iunie 2019, adică aproape patru ani în urmă, iar „Poduri-Prim” SRL are ca acționari pe Veaceslav Ţerna – 60% și Natalia Rostovskaya – 40%, în asociere cu firmele Rutador și Ecotehlider.
Antreprenorul și-a asumat obligația să finalizeze integral lucrările contractuale în anul 2022, anunța ASD la finele lunii noiembrie 2021. Tot atunci, ASD constata că nodul rutier din preajma orașului Bălți, de pe drumul M5 frontiera cu Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina, km 133,71, este reparat în proporție de circa 65%.
De atunci au trecut 16 luni, iar gradul de execuție este de 80%, respectiv avansează cu doar un procent pe lună. ASD nu dezvăluie motivele pentru care lucrările se mișcă atât de lent.