(FOTO)Țara care are cea mai lungă rețea feroviară de mare viteză din lume. Până în 2035 va ajunge până la 70.000 km

25 Mai 2021, 14:19
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
25 Mai 2021, 14:19 // Au Bani //  MD Bani

La începutul secolului 21 China nu avea căi ferate de mare viteză.
Trenuri lente și adesea incomode au străbătut această vastă țară, cu viteze medii scăzute făcând călătoriile precum Shanghai-Beijing un test de rezistență la călătorie.
Astăzi, este o imagine complet diferită. Cea mai populată națiune din lume are – cu o anumită distanță – cea mai mare rețea de căi ferate de mare viteză din lume.

Nu mai puțin de 37.900 de kilometri (aproximativ 23.500 de mile) de linii traversează țara, care leagă toate grupurile sale majore de mega-orașe și toate au fost finalizate din 2008, scrie CNN.
Jumătate din totalul respectiv a fost finalizat doar în ultimii cinci ani, cu alți 3.700 de kilometri care urmează să fie deschiși în următoarele luni ale anului 2021.
Se așteaptă ca rețeaua să dubleze din nou în lungime, până la 70.000 de kilometri, până în 2035.

Cu viteze maxime de 350 km / h (217 mph) pe multe linii, călătoriile interurbane au fost transformate și dominația companiilor aeriene a fost spartă pe cele mai aglomerate rute.
Până în 2020, 75% din orașele chineze cu o populație de 500.000 sau mai mult aveau o cerneală feroviară de mare viteză.
Spania, care are cea mai extinsă rețea de mare viteză din Europa și ocupă locul al doilea în clasamentul mondial al ligii, este o mină în comparație cu puțin peste 2.000 de mile de linii dedicate construite pentru funcționare la peste 250 km / h.

La rândul său, Marea Britanie are în prezent doar 107 kilometri, în timp ce Statele Unite au o singură cale ferată care (aproape) se califică pentru statutul de viteză mare – Coridorul Nord-Est Amtrak, unde trenurile Acela depășesc în prezent la 240 km / h pe secțiunile reconstruite costisitoare din linia existentă partajată cu trenurile de navetă și marfă.

Ambiția Chinei este de a face din calea ferată de mare viteză modul de alegere pentru călătoriile interne pe distanțe lungi, dar aceste noi căi ferate au o semnificație mult mai mare.
La fel ca Shinkansen-ul japonez din anii 1960, acestea sunt un simbol al puterii economice a țării, a modernizării rapide, a priceperii tehnologice în creștere și a prosperității crescânde.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 13:11
 // Categoria: Opinii // Autor: 
04 Iul. 2025, 13:11 // Opinii // 

Calea Ferată din Moldova a anunțat solemn, într-un comunicat de presă, o premieră mondială că a reușit, pentru prima dată în ultimii zece ani, să repare o locomotivă diesel pe cont propriu. Este vorba despre venerabila ЧМЭ3-4952, o locomotivă de colecție sovietică, care a primit o a doua tinerețe chiar în atelierele întreprinderii de stat.

„Un moment de referință”, spune CFM, referindu-se la faptul că în sfârșit au avut bani, oameni și piese pentru o reparație capitală – o combinație rară în istoria recentă a infrastructurii moldovenești. S-au reparat motoare, s-a șlefuit arborele cotit (ceva ce, potrivit anunțului oficial, nu s-a mai întâmplat din epoca agricol-industrială – adică 1991), iar inginerii, electricienii și mecanicii au fost felicitați pentru faptul că, de data asta, locomotiva nu a fost trimisă în Ucraina, România sau direct la fier vechi.

Până acum, astfel de intervenții erau considerate imposibile, din motive ce țineau de lipsă de bani, de piese sau pur și simplu de voință. Acum însă, se deschide o nouă eră – una în care poate, cu puțin noroc și vreo încă zece ani, vom reuși să reparăm și următoarea locomotivă din muzeul viu al căii ferate moldovenești.

CFM promite că această reparație nu e doar un accident fericit, ci începutul unei „modernizări”, cuvânt care în transportul feroviar moldovenesc înseamnă de obicei că ceva vechi a fost vopsit cu o culoare nouă.

„Acum avem autonomie tehnică”, anunță întreprinderea, într-o explozie de optimism mecanic. Între timp, călătorii așteaptă încă trenul Chișinău–Iași care întârzie pentru că… locomotiva recent reparată a avut nevoie de o reajustare de urgență.

Glorie locomotivelor vechi și celor care le mai pot da o viață!

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO