Castel Mimi lansează campania „Alege vinuri din soiuri autohtone”

22 Sept. 2023, 15:23
 // Categoria: Comercial // Autor:  MD Bani
22 Sept. 2023, 15:23 // Comercial //  MD Bani

La aniversarea a 130 de ani de la fondare, Castel Mimi, una dintre cele mai frumoase 15 vinării din lume, dă startul unei campanii prin care va promova vinurile produse din soiuri autohtone de struguri. Prin astfel de iniţiative, ne dorim să creştem plantaţiile cu viţă-de-vie moldovenească, să înregistrăm o producţie mai mare de vin şi astfel, prin exporturi, să ne facem cunoscute soiurile în lumea întreagă.

Castel Mimi a demonstrat în ultimii ani că vinurile produse din soiuri autohtone de struguri pot concura uşor cu cele internaţionale. Am lansat cinci vinuri create exclusiv din soiuri autohtone – „Sfăditele”, „Sânzienele”, „Rară Neagră Rose”, „Fetească Neagră” şi „Rara Neagră”, cupaje în care am folosit combinaţii dintre strugurii din soiuri autohtone.

Putem afirma cu certitudine că am reuşit să producem vinuri pe placul conaţionalilor noştri, dar şi a străinilor care le-au încercat. Vom continua să câştigăm încrederea consumatorilor din ţară şi de peste hotare prin producerea a şi mai mult vin din soiuri autohtone. Pentru asta, vom extinde plantaţiile cu viţă-de-vie şi vom crea cupaje în care vom combina soiurile străine cu cele autohtone. Şi pentru ca mai mulţi străini să ne cunoască, vom prezenta vinurile noastre din soiuri autohtone la expoziţii internaţionale şi le vom da prioritate la export.

Pentru că simbolurile ţării şi a tradiţiilor noastre stau la loc de cinste, la Castel Mimi, am reprodus unele dintre ele pe etichetele sticlelor din seria de vinuri Clasice. Fiecare simbol are o tălmăcire şi o semnificaţie deosebită.

Spre exemplu spirala reprezentată pe sticla de vin alb „Sânzienele” nu e nimic altceva decât hora dansată în noaptea de Sânziene, sărbătoare religioasă care descrie mişcarea soarelui şi trecerea timpului.

Pe când pieptenele imprimat pe sticla de „Rose Rară Neagră” semnifică gândurile rele ale unei femei, care sunt date uitării prin pieptănatul părului. Este un rose deosebit şi senzual, care emană feminitate.

Aţi sesizat sau nu, dar pe etichetele sticlelor de „Rara Neagră” de la Castel Mimi avem simbolul „mâini în şold”, întâlnit pe iile tradiţionale din spaţiul românesc, care semnifică autoritatea feminină şi maternă. Asocierea cu „Rara Neagră” vine de la denumirea populară a soiului, căruia i se mai spune „Băbeasca”.

 „Soarele” îl întâlniţi pe cupajul din trei soiuri reunite sub numele de „Fetească Neagră”. Simbolul se regăseşte frecvent pe cămăşile şi covoarele tradiţionale şi reprezintă puterea, bogăţia şi viaţa.

Simbolul vecinelor certate, exprimat prin două spirale opuse, este la fel un ornament des întâlnit pe broderiile tradiţionale, care şi-a găsit loc şi pe sticla unuia dintre vinurile clasice de la Castel Mimi. Am reuşit să creăm un cupaj de neimaginat, format din două soiuri care se resping – „Fetească Neagră” şi „Rara Neagră”, dar care în sticla „Sfăditele” şi-au găsit astâmpăr şi chiar au creat o combinaţie uimitoare.

Castel Mimi vă îndeamnă să consumaţi vin raţional, dar oriunde aţi fi în lumea mare, să vă mândriţi cu originele pe care le aveţi. Să alegeţi pentru masa de sărbătoare vinuri din soiuri autohtone şi să deveniţi astfel un ambasador a tot ce ţine de ACASĂ, de MOLDOVA.

Realitatea Live

11 Mai 2024, 07:28
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
11 Mai 2024, 07:28 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Oferta de listare la Bursa de Valori Bucureşti a furnizorului de gaze naturale şi electricitate Premier Energy (sub simbolul PE) a atras în cele trei zile cu discount de 5% subscrieri de aproximativ 1 miliard de lei (200 mil. euro), arată datele analizate de ZF.

Micii investitori au subscris 47 milioane de acţiuni PE, adică de aproape şapte ori peste cât au ei alocat pentru o companie care este evaluată în prospectul de listare la un multiplu P/E (raport capitalizare/preţ cu rezultatele pe 2023) cuprins între 6 şi 7. Numărul de ordine în trei zile este de 12.325. Un investitor poate avea unu sau mai multe ordine alocate.

“Ne-am tot întrebat când vom mai avea un IPO precum Hidroelectrica la Bursa de Valori, ceva cu adevărat electrizant şi de calibru. Este aici, tot din energie verde, pentru un campion naţional şi regional. Şi tot investitorii retail sunt cei care arată din nou ce forţă redutabilă pot fi pe piaţa noastră de capital”, potrivit Departamentului de Equity Research al TradeVille, cel mai mare broker de retail la BVB.

Oferta a început miercuri, 8 mai, şi este programată a se încheia pe 15 mai şi constă în vânzarea a circa 36 milioane de acţiuni PE, în principal prin majorare de capital cu acţiuni noi, la care se adaugă şi vânzări din partea unicului acţionar, fondul ceh de investiţii EMMA Holding. Numărul de acţiuni poate fi majorat cu 20%.

Investitorii de retail au avut un discount de subscriere de 5% în primele zile, care se aplică la preţul final al ofertei. Cel din urmă va fi decis de companie alături de brokeri pe baza feedback-ului din partea marilor investitori.

Astfel, în sistemul Bursei de Valori Bucureşti au fost introduse ordine pentru achiziţia a 47 milioane de acţiuni la preţul de 21,5 lei la care investitorii de retail pot subscrie. Cu alte cuvinte retailul a subscris până acum cu 30% peste întreaga ofertă.

Micii investitori au alocate 7,2 milioane de acţiuni – în scenariul standard care nu presupune supliementarea tranzacţiei, opţiune care are şanse de a se materializa dat fiind interesul pe această tranşă- reprezentând 20% din toată oferta. Restul de 80% sunt alocate investitorilor instituţionali.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău