Valoarea de piaţă a celor mai mari 100 de companii listate din lume. În pandemie a crescut cu peste 10 trilioane $

27 Mai 2021, 16:11
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
27 Mai 2021, 16:11 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Valoarea de piaţă a celor mai mari 100 de companii listate din lume a crescut cu peste 10 trilioane de dolari (48%) în perioada aprilie 2020 – martie 2021 și a atins nivelul de 31,7 trilioane dolari, potrivit unei analize globale a PwC.

Capitalizarea celor mai mari 100 de companii listate din lume a ajuns la cea mai ridicată valoare de piaţă înregistrată până în prezent, fiind de peste 2,6 ori mai mare decât în urmă cu un deceniu.
Performanţa a fost susţinută de succesul unor sectoare de activitate și de măsurile guvernelor şi băncilor centrale pentru diminuarea efectelor crizei sanitare.

Cel mai atractiv domeniu pentru investitori este tehnologia, companiile tehnologie au înregistrat o creştere de 71%, faţă de valoarea lor din martie 2020, iar valoarea cumulată de piaţă a companiilor care activează în domeniul tehnologiilor reprezintă o treime din capitalizarea totală de 31,7 trilioane de dolari a celor 100 de companii.

Creșteri foarte mari au înregistrat și companiile de materii prime (75%), precum și cele din industrie (68%).

Perfoemanțe mai slabe au înregistrat companiile din sănătate, de 25%, şi energie şi utilităţi, fiecare cu un plus de 26%.

Top 10 companii după capitalizarea de piață:

  1. Apple;
  2. Saudi Aramco;
  3. Microsoft;
  4.  Amazon;
  5. Alphabet (Google);
  6. Facebook;
  7. Tencent;
  8. Tesla; 
  9. Alibaba;
  10. Berkshire Hathaway.

Întreg raportul PwC poate fi accesat AICI.

 

Realitatea Live

08 Apr. 2025, 12:59
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  bani.md
08 Apr. 2025, 12:59 // Oameni şi Idei //  bani.md

Cum atragi clienți premium și îți dublezi veniturile într-o piață beauty tot mai aglomerată? Tatiana Manoli, specialistă în cosmetologie neinvazivă, ne arată că secretul stă în disciplină, strategie și adaptare. Cu o activitate independentă și venituri lunare între 600 și 1200 de euro, Tatiana are un obiectiv ambițios: să ajungă la 2500 de euro pe lună în doar un an.

Dar drumul spre succes nu e simplu. Creșterea prețurilor, schimbarea comportamentului clienților și promovarea insuficientă sunt doar câteva dintre provocările care pun la încercare chiar și profesioniștii din domeniu.

În cel mai recent episod al emisiunii „Afaceri la Microscop”, difuzată pe RLIVE TV, Tatiana dezvăluie ce înseamnă să „joci după reguli” și cum poți transforma o afacere beauty într-un brand profitabil și de încredere.

Urmărește „Afaceri la Microscop” – sâmbătă, de la ora 22:00, și în reluare duminică, la ora 15:00, doar pe RLIVE TV.