Câți soldați ar fi pierdut rușii în războiul din Ucraina. Cifre de ordinul sutelor de mii

21 Oct. 2023, 08:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Oct. 2023, 08:00 // Actual //  Lupu Eduard

Din 24 februarie 2022 până în 20 octombrie 2023, Forţele de Apărare ale Ucrainei au eliminat 292.060 de soldaţi ruşi, dintre care 1.380 numai în 19 octombrie, a anunţat Statul Major General al Forţelor Armate ale Ucrainei, relatează Ukrinform.

De asemenea, apărătorii ucraineni au distrus 5.047 de tancuri inamice (+55 în ultima zi), 9.557 (+120) de vehicule blindate de luptă, 7.012 (+29) de sisteme de artilerie, 822 (+4) de sisteme MLR, 548 (+0) de sisteme de apărare aeriană, 320 (+0) avioane de luptă, 324 (+0) elicoptere, 5.326 (+8) drone, 1.535 (+1) rachete de croazieră, 20 (+0) nave de război, 1 (+0) submarin, 9.370 (+33) camioane şi cisterne de combustibil şi 985 (+0) unităţi de echipament specializat.

Conform Ukrinform pe parcursul zilei de vineri, Forţele Aeriene ale Ucrainei au lovit un post de comandă inamic, 13 grupuri de oameni şi echipamente şi patru sisteme de rachete antiaeriene.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Mai 2024, 13:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Mai 2024, 13:05 // Actual //  Lupu Eduard

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), condusă de Mihai Daraban, a anunțat vineri sprijinul pentru inițiativa prim-ministrului Marcel Ciolacu de a relua construcția canalului navigabil Dunăre-București. Această legătură strategică între Capitală și Portul Constanța, precum și alte orașe europene de pe Dunăre, revine în actualitate, în contextul războiului din Ucraina.

Proiectul canalului București-Dunăre, început în 1986, a fost finalizat în proporție de 60% până în 1989. Nicolae Ceaușescu și-a dorit finalizarea rapidă a lucrărilor, mobilizând unități de construcție din întreaga țară, cu excepția Bucureștiului, unde forța de muncă era concentrată pe șantierul Casei Poporului.

După Revoluție, muncitorii au abandonat utilajele pe șantier și s-au întors acasă, lăsând în urmă echipamente importate recent din Cehoslovacia și URSS, multe dintre acestea fiind ulterior vândute la fier vechi. Inginerul Chiriac Avădanei, care a proiectat „Magistrala Albastră“, a exprimat frustrarea față de abandonarea canalului, subliniind că proiectul nu a fost doar un moft comunist, ci avea rădăcini istorice datând din vremea lui Alexandru Ioan Cuza, primul proiect fiind realizat în 1882.

Realizarea canalului București-Dunăre ar crea o rută de transport ecologică, mult mai puțin poluantă decât transportul feroviar sau rutier. De asemenea, ar permite irigarea a 150.000 de hectare de teren. Prin acest canal, Bucureștiul ar deveni un port la Dunăre, conectat direct cu orașe precum Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena, Frankfurt și Rotterdam.

Chiriac Avădanei estimează că finalizarea investiției ar necesita cinci ani de lucrări. CCIR susține că acest proiect ar aduce multiple avantaje economice și logistice, subliniind importanța lui strategică pentru dezvoltarea României și integrarea sa în rețelele de transport europene.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău