Moldova Tourism Forum 2021: au fost premiați ambasadorii turismului național. TOP lansări de branduri ale anului 2020

28 Mai 2021, 16:37
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
28 Mai 2021, 16:37 // Actual //  MD Bani

Agenția de Investiții din Republica Moldova în colaborare cu partenerul strategic USAID Moldova au organizat Moldova Tourism Forum 2021. La eveniment au fost prezenți peste 400 de participanți din 30 de țări. Participanții și-au exprimat aprecierea față de actorii turismului de la noi, care indiferent de provocări, au reușit să poziționeze țara noastră ca destinație turistică emergentă și să lanseze noi campanii de promovare a acestui sector.

Scopul organizării Moldova Tourism Forum 2021 are scopul de a reconecta țara noastră la circuitul turistic global, oferind o serie de strategii și informații despre instrumentele aplicabile pentru relansarea turismului.

Prima zi a forumului a adunat peste 400 de participanți din țări precum Mexic, Coreea de Sud, Thailanda, Canada, Norvegia, precum și din țările din regiune, Ucraina, România, Italia și Turcia. Aceștia au asistat la paneluri de discuții privind noi strategii de promovare a turismului, instrumente și tehnici digitalizate pentru promovarea acestuia, primind totodată consultanță de la speakeri privind posibilitățile de atragere a turiștilor în contextul post pandemic.

Rodica Verbeniuc, Director General Agenția de Investiții:„Restricțiile cauzate de pandemie, granițele închise, imposibilitatea de a călători și lipsa de siguranță în viitor au avut un impact dramatic asupra turismului local. Cu toate astea suntem mândri să spunem că antreprenorii noștri s-au dovedit a fi rezilienți și au reușit să transforme restricțiile în oportunități. Curajul, energia infinită și munca asiduă pe care au depus-o pentru a-și gestiona afacerile au contribuit la restructurarea sectorului, care a devenit mai diversificat, competitiv și pregătit pentru  următoarea etapă, în care va putea primi vizitatori internaționali, atunci când circulația internațională va fi restabilită. Forumul nostru are scopul de a oferi voce sectorului turismului, dând posibilitate reprezentanților să-și împărtășească viziunile, să discute tendințele și cele mai bune practici globale, dar și inițiativele regionale care servesc drept exemplu de dezvoltare pe termen lung.

De asemenea, prentru prima dată în Republica Moldova a fost organizată și o gală de premiere a ambasadorilor turismului național, cu scopul de a susține actorii din industria turismului intern și receptor, de motivare și recunoaștere a capitalului uman, întreprinderilor mici şi mijlocii și a tuturor reprezentanților industriei.
Aici au fost premiate inițiativa antreprenorială demonstrată prin reconceptualizarea ofertei turistice, adaptarea la noile realități prin oferirea soluțiilor inovative și digitalizare a serviciilor turistice, lansarea afacerilor noi în anul 2020 marcat de criza provocată de pandemie.

La cateogria Top lansări ale anului 2020 au fost premiate branduri turistice precum:
Pensiunea Casa Veche;

  • Conacul Mierii;
  • Pensiunea Meșter Faur;
  • Crama Mircești;
  • Crama Tudor;
  • Leuntea Vin;
  • Fuior Gourmet;
  • Gastromarket & Cáfe;
  • Marcu Bakery.

Premianții au primit câte un voucher în valoare de 5000 de lei pentru a elabora materiale de promovare și a-și crește vizibilitate în rândul turiștilor care aleg ca destinație Republica Moldova.

 

Realitatea Live

16 Oct. 2025, 08:12
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
16 Oct. 2025, 08:12 // Slider //  bani.md

Philip Morris International (PMI) marchează un nou succes în eforturile sale de sustenabilitate: un milion de dispozitive încălzire a tutunului au primit deja o a doua viață prin programele de recondiționare derulate la nivel global. Deși compania și-a propus să atingă acest obiectiv până la sfârșitul anului 2025, realizarea a fost obținută mai devreme, confirmând angajamentul de a reduce impactul deșeurilor electronice asupra mediului și de a promova un model sustenabil de economie circulară.

Programul de recondiționare a dispozitivelor electronice de încălzire a tutunului a început în 2021, iar deja la finalul anului 2024, peste 860 de mii de produse au fost reparate și plasate pe piață, obiectivul fiind ca, până la sfârșitul anului 2025, să fie recondiționate un milion de dispozitive – un scop împlinit. Pentru a atinge acest obiectiv, PMI a trebuit să facă față unor provocări precum estimarea și raportarea volumelor de dispozitive recondiționate, adaptarea la reglementările din diverse piețe, integrarea programului de recondiționare într-un lanț global de aprovizionare complex și asigurarea sustenabilității pe termen lung.

Programul de recondiționare a dispozitivelor fără fum face parte din strategia companiei privind gestionarea deșeurilor de post-consum. Aceasta include programe de colectare a dispozitivelor în cadrul cărora consumatorii pot returna dispozitivele nefuncționale, iar ulterior acestea sunt reparate sau reciclate de către specialiștii de la centrele specializate ale PMI din Ungaria și Japonia.

Europa a contribuit cu cea mai mare parte a volumului de dispozitive recondiționate sau reparate, datorită hub-ului din Budapesta, care a permis extinderea rapidă în țări precum Germania, Grecia, Italia, Polonia, România, Elveția, Marea Britanie, Cehia și Portugalia. Japonia a avut, de asemenea, un rol major, contribuind cu aproximativ o treime din volumul total al dispozitivelor.

Și Republica Moldova s-a alăturat programului de recondiționare prin intermediul lansării Iluma Refreshed. Inițiativa oferă consumatorilor o opțiune sustenabilă, păstrând în același timp toate standardele de calitate și performanță ale produselor noi. Dispozitivele Iluma recondiționate provin din programele de colectare ale Philip Morris și parcurg un proces complex de reparare sau recondiționare în centrele specializate. Înainte de a ajunge din nou în mâinile consumatorilor, acestea trec prin teste stricte de calitate, care asigură că funcționează impecabil. Ulterior, fiecare produs este comercializat într-un ambalaj special, marcat ca recondiționat, dar cu garanția unei experiențe la același nivel cu un dispozitiv nou.

Inițiativa de recondiționare a dispozitivelor a început cu IQOS, dar PMI lucrează în prezent la extinderea conceptului de „a doua viață” pentru întreg portofoliul de produse. Echipele de design se asigură că toate produsele sunt gândite pentru a fi reparabile, prelungind durata lor de viață și reducând consumul de materii prime noi. Prin această abordare, Philip Morris International își reafirmă poziția de companie progresistă, care integrează inovația, responsabilitatea socială și sustenabilitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII