Se schimbă sistemul de roviniete! Modificările vizează toate categoriile de autovehicule, inclusiv pe șoferii moldoveni

18 Dec. 2023, 16:28
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
18 Dec. 2023, 16:28 // Slider //  bani.md

Anul 2024 aduce modificări importante pentru șoferii care circulă pe drumuri naționale și autostrăzi.

Astfel, de anul viitor se introduc în vânzare rovinieta de o zi și cea de 60 de zile, pentru toate categoriile de autovehicule.

De notat că, potrivit acestei modificări, dispare rovinieta de 90 de zile pentru autovehiculele de marfă, companiile de transport având la dispoziție rovinieta pe 60 de zile.

Concret, conducătorii auto care ies cu mașinile pe drumurile naționale vor putea opta între următoarele tipuri de roviniete: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile şi 12 luni.

Conform autorității de resort, tariful pe o zi nu depășește 9% din tariful pentru 12 luni, iar tariful pe 10 zile nu depășește 12% din tariful pentru 12 luni.

Tariful pe 30 de zile nu depășește 19% din tariful pentru 12 luni, iar tariful pe 60 de zile nu depășește 30% din tariful pentru 12 luni.

Rovinieta se va aplica în funcție de categoria vehiculului, de clasa de emisii poluante şi de durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale, care include durata de deplasare și durata de staționare.

Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, CNAIR, modul de calcul al rovinietei nu se va schimba în 2024.

Tarifele rovinietelor pentru decembrie 2023

CNAIR a anunțat contravaloarea rovinietei în luna decembrie a anului 2023.

  • 7 zile – 14,92 lei
  • 30 de zile – 34,81 lei
  • 90 de zile – 64,64 lei
  • 12 luni – 139,23 lei

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală de 3.5 tone

  • 7 zile – 29,84 lei
  • 30 de zile – 79,56 lei
  • 90 de zile – 179,01 lei
  • 12 luni – 477,36 lei

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală de 7,5 tone

  • 1 zi -19,89 lei
  • 7 zile – 79, 56 lei
  • 30 de zile – 159,12 lei
  • 90 de zile –  457,47 lei
  • 12 luni – 1.591,20 lei

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică de 12 tone

  • 1 zi – 34,81 lei
  • 7 zile – 139, 23 lei
  • 30 de zile – 278,46 lei
  • 90 de zile – 795, 60 lei
  • 12 luni –  2.784,60 lei

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală de 12 tone, cu maximum axe (inclusiv)

  • 1 zi – 44,75 lei
  • 7 zile – 179,01 lei
  • 30 de zile – 358,92 lei
  • 90 de zile – 1.024,34 lei
  • 12 luni – 3.580,20 lei

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală de 12 tone, cu maximum axe (inclusiv)

  • 1 zi – 54,70 lei
  • 7 zile – 273,49 lei
  • 30 de zile – 601,67 lei
  • 90 de zile – 1.715,51 lei
  • 12 luni – 6.016,73 lei

Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)

  • 1 zi – 19,89 lei
  • 7 zile – 90,45 lei
  • 30 de zile –  258, 57 lei
  • 90 de zile – 596,70 lei
  • 12 luni – 1,591,70 lei

Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)

  • 1 zi – 34,81 lei
  • 7 zile – 174,04 lei
  • 30 de zile –  452,50 lei
  • 90 de zile – 1.044,23 lei
  • 12 luni – 2.784,60 lei

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală