Au fost depuse trei oferte pentru proiectarea și construcția podului peste Prut de la Ungheni, anunță autoritățile.
Ofertele sunt depuse de Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SR, NESS PROIECT EUROPE S.R.L și Comsales Grup SRL.
Proiectul urmărește realizarea unei legături rutiere între România (județul Iași) și Republica Moldova (raionul Ungheni).
Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă (A8) TârguMureș – Iași – Ungheni (km 96+140) și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m. Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă (A8) TârguMureș – Iași – Ungheni (km 96+140) și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m.
Cele două poduri vor avea tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație).
Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 24 de luni din care: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei (fără TVA) iar sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile, #CEF-Connecting Europe Facility.
Asociația Mondială a Drumurilor (PIARC) va finanța realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate al proiectului de construire a autostrăzii Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa, care va ocoli regiunea transnistreană.
Astfel Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a semnat împreună cu directorul Administrației de Stat a Drumurilor, Sergiu Bejan, Acordul de Cooperare cu Banca Europeană de Investiții prin intermediul căruia mecanismul european „Investiții în Conectivitate pentru Țările Parteneriatului Estic” (EPIC) finanțează realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate al proiectului de construire al autostrăzii Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa, scrie mold-street.com.