CFM scumpește biletele de tren! Cât va costa o călătorie până la Iași

29 Apr. 2024, 17:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Apr. 2024, 17:10 // Actual //  bani.md

Calea Ferată a Moldovei anunță scumpirea călătoriei cu trenul pe direcția Chișinău-Iași-Chișinău. Cea mai mare majorarea e de 22,2% pentru clasa a III.

Astfel, începând cu data de 10 mai 2024, conform noilor reglementări, prețurile biletelor pentru această rută vor fi următoarele:

  • 110 lei pentru clasa a III-a, cu 22,2%
  • 130 lei pentru clasa a II-a, cu 13%
  • 170 lei pentru clasa I, cu 13,3%

De asemenea, se aplică o reducere de 50% pentru biletele de copii.

Cursa Chișinău – Iași circulă în ficare zi, cu plecare din gara Chișinău la ora 06:40 plecare și ajunge la 11:13 în gara Socola de la Iași. Din Iași pornește la ora 17:45 și ajunge în Chișinău la 21:52.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

31 Ian. 2025, 10:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
31 Ian. 2025, 10:41 // Actual //  Ursu Victor

Fostul director al Căii Ferate din Moldova, Oleg Tofilat, a criticat vehement planurile Ministerului Infrastructurii, condus de Vladimir Bolea, privind redeschiderea circulației feroviare pe podul de la Cantemir-Fălciu. În cadrul emisiunii „Obiectiv Comun” de la TVR Moldova, Tofilat a declarat că proiectul nu are fundament solid și nu corespunde necesităților actuale ale transportului feroviar din Republica Moldova.

„Există viziune și există ceea ce face Guvernul. Eu nu văd o legătură între cele două. Chiar și istoria cu redeschiderea podului Cantemir-Fălciu este, de fapt, o variantă modernă a unui alt proiect ratat, Leova-Bumbăta. Dacă Ministerul va publica un nomenclator al bunurilor ce vor fi transportate și va clarifica costurile și locațiile punctelor vamale, abia atunci voi putea să-mi formez o opinie corectă”, a subliniat Tofilat.

În timp ce ministrul Vladimir Bolea a anunțat că circulația trenurilor pe podul Cantemir-Fălciu va fi redeschisă până la sfârșitul lunii, fostul director al CFM este sceptic în privința viabilității acestui proiect.

„Cum poate podul de la Fălciu să înlocuiască infrastructura de la Galați, destinată pentru transportul direct pe ecartament larg a minereului de la fier la combinatul siderurgic? Este o problemă majoră, iar Fălciu nu poate face față acestui tip de transport. Proiectul este mult prea departe de realitățile curente ale infrastructurii noastre feroviare”, a adăugat el.

Tofilat rămâne rezervat cu privire la succesul acestui proiect, considerând că planurile Ministerului nu sunt suficient de clare și că nu au fost prezentate informații esențiale despre implementare. „Dacă există planuri concrete, aș vrea să le văd publicate pentru a mă putea exprima punctat asupra acestora”, a încheiat Tofilat.

Pentru redeschiderea podului, este necesară reabilitarea unui tronson de cale ferată cu o lungime de 1,8 km. Partea română a finalizat deja lucrările necesare pe teritoriul său, în timp ce pe partea Moldovei se desfășoară lucrări de pregătire.

Podul feroviar dintre Fălciu (România) și Cantemir (Moldova), închis din 1992 din cauza alunecărilor de teren.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală