VIDEO Târgul Locurilor de Muncă, un instrument pentru coeziunea socială

04 Iun. 2024, 16:40
 // Categoria: Slider // Autor:  Soroceanu Olga
04 Iun. 2024, 16:40 // Slider //  Soroceanu Olga

Pe 29 mai, Palatul Republicii a găzduit Târgul Locurilor de Muncă din Chișinău, un eveniment de amploare organizat de HEKS-EPER Moldova în colaborare cu Helvetas și Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă. Acest târg a făcut parte din proiectul „Creșterea rezilienței prin angajare și coeziune socială”, un demers esențial pentru susținerea atât a moldovenilor, cât și a refugiaților din Ucraina.

Diana Golovatic, facilitator comunicator HEKS-EPER Moldova, a declarat:

„Prin proiectul pe care noi îl derulăm în țară este să creăm un spațiu favorabil între angajatori și cei care-și caută un loc de muncă, moldovenii noștri inclusiv refugiații din Ucraina.”

Târgul a adunat peste 40 de angajatori și peste 25 de instituții de învățământ, oferind o platformă robustă pentru interacțiuni valoroase.

Ala Șupac, șefa Direcției Generale Ocuparea Forței de Muncă, Chișinău, s-a expus și despre ofertele de muncă disponibile și pentru refugiații din Ucraina:

„Refugiații pot să aplice la orice funcție cu excepția funcțiilor publice, unde trebuie neapărat să fii cetățean al Republicii Moldova.”

Participanții au avut la dispoziție peste 2000 de oferte de muncă, acoperind domenii variate precum alimentație publică, bănci, IT, organe de forță și funcții publice, iar tinerii abiturienți au putut face cunoștință cu ofertele instituțiilor de învățământ. 

În vizor a fost și proiectului “Work in Tech”, inițiat de HEKS-EPER Moldova în premieră pentru țara noastră. Acest proiect oferă cursuri gratuite în specialități tehnice, predate de profesori acreditați de Google.

Olga Cegorean, Ofițer de Proiect HEKS-EPER Moldova, a explicat:

„Oferim acces gratuit la 4 cursuri predate de profesori acreditați de Google. Avem suport IT, marketing digital și comerț electronic, managementul de proiect și web design.”

Evenimentul de la Chișinău a fost al treilea de acest tip, după cele organizate anterior în Ialoveni și Anenii Noi. Aceste târguri nu doar că oferă oportunități de angajare, dar și contribuie la creșterea coeziunii sociale, esențială pentru dezvoltarea unei comunități puternice și unite.

Prin aceste inițiative, HEKS-EPER Moldova, împreună cu partenerii săi, demonstrează angajamentul față de construirea unui viitor mai bun pentru toți locuitorii Republicii Moldova, inclusiv pentru cei care și-au găsit refugiu aici din cauza conflictelor din țările vecine.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală