Creştere a vânzărilor LVMH a încetinit în al doilea trimestru, după ce cumpărătorii chinezi au redus cheltuielile pe segmentul de high-end fashion, chiar dacă cererea pe pieţele occidentale a crescut uşor, scrie Reuters.
Vânzările celui mai mare grup de lux din lume şi proprietar al mărcilor Louis Vuitton, Tiffany & Co. şi Hennessy, au crescut la 20,98 miliarde de euro, o creştere de 1% pe o bază organică, care elimină efectele valutare şi achiziţiile.
Aceasta se compară cu o creştere de 3% de la an la an în primul trimestru şi cu o creştere de două cifre în 2023, când consumatorii de pe piaţa-cheie din China s-au răsfăţat cu bunuri de lux, ieşind din blocajele cauzate de pandemie.
Raportul liderului sectorului LVMH, care este a doua cea mai mare companie europeană listată la bursă, în valoare de aproximativ 340 de miliarde de euro, urmează avertismente de profit de la brandurile mai mici Burberry şi Hugo Boss de săptămâna trecută.
Acţiunile LVMH au fost volatile de la apariţia încetinirii în domeniul luxului şi au scăzut cu aproximativ 20% în ultimul an, pe fondul îngrijorărilor că cumpărătorii din clasa de mijloc din a doua economie a lumii renunţă la achiziţii din cauza crizei imobiliare şi a nesiguranţei locurilor de muncă.
LVMH nu a oferit „surprize neplăcute”, a declarat Piral Dadhania, analist RBC.
Vânzările sale în Asia, excluzând piaţa japoneză, au scăzut cu 14% în al doilea trimestru, înrăutăţindu-se de la o scădere de 6% în primul trimestru.