Gigantul de transport maritim Maersk spune că nu vede semne de recesiunea în SUA. Cererea de marfă rămâne puternică

08 Aug. 2024, 11:57
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
08 Aug. 2024, 11:57 // Bani și Afaceri //  bani.md

Gigantul de transport maritim Maersk, considerat un barometru pentru comerţul global, nu vede semne de recesiune în SUA, deoarece cererea de transport de marfă rămâne puternică, a declarat miercuri directorul executiv al companiei, citat de CNBC, conform News.ro.

”Am văzut în ultimii câţiva ani, de fapt, piaţa [de containere de transport maritim] rămâne surprinzător de rezistentă la toată frica de recesiune care a existat”, a declarat Vincent Clerc pentru CNBC, adăugând că cererea de containere a fost, în general, un bun indicator al puterii macroeconomice subiacente.

Stocurile din SUA – mărfuri care sunt stocate înainte de livrare sau procesare – ”sunt mai mari decât erau la începutul anului, dar nu sunt la un nivel care este îngrijorător sau care pare să indice o încetinire semnificativă chiar la început”, a spus Clerc, în ciuda faptului că a remarcat o oarecare imprevizibilitate în cifre pentru companiile care reaprovizionează stocurile.

”Ne uităm, de asemenea, la comenzile de achiziţie de la o mulţime de comercianţi cu amănuntul şi mărci de consum care trebuie să importe în SUA pentru următoarea lună de cerere şi par să fie încă destul de robuste… cel puţin datele şi indicatorii pe care îi avem” Pare să indice încă un nivel bun de încredere că nivelurile actuale de consum din SUA vor continua.”

Ultima săptămână a cunoscut o escaladare bruscă a îngrijorărilor cu privire la o recesiune în cea mai mare economie a lumii, SUA, în urma unui set de date mai slabe decât se aştepta, care i-a divizat pe economişti şi pe participanţii de pe piaţă.

Stocurile de comerţ cu amănuntul din SUA – o măsură a construcţiei nedorite – au crescut în luna mai cu 5,33% faţă de un an în urmă, la 793,86 miliarde de dolari, potrivit celui mai recent comunicat al Biroului de Recensământ al SUA.

Un raport publicat miercuri de platforma de leasing Container xChange a spus că indicatorii sugerează că stocurile sunt mai mari decât cererea, ceea ce înseamnă ”un moment mai puţin prosper” în următoarele luni pentru comercianţii de containere, piaţa de logistică şi comercianţii cu amănuntul care au stocat.

Clerc de la Maersk a spus că compania a fost surprinsă de rezistenţa volumelor de containere din ultimii câţiva ani şi a spus că se aşteaptă ca aceasta să continue în trimestrele următoare – fără nicio indicaţie că economia globală se îndreaptă către un teritoriu recesional.

Exporturile chineze au fost motorul din spatele volumelor puternice de containere, deoarece ponderea globală a containerelor originare sau care se îndreaptă spre China a crescut, a continuat el.

În 2022, firma daneză a avut o perspectivă mult mai sumbră, avertizând cu privire la o frecvenţă a cererii din cauza inflaţiei, ameninţarea unei recesiuni globale, criza energetică europeană şi războiul din Ucraina. O combinaţie a acelor factori a condus la scăderea tarifelor de transport în 2023, ducând la scăderea profiturilor Maersk.

Această tendinţă a fost parţial inversată în acest an, pe fondul tensiunilor geopolitice în creştere din Marea Roşie, care au determinat firmele de transport maritim să devieze rutele comerciale din jurul coastei de sud a Africii – prelungind timpul de călătorie şi eliminând capacitatea sistemului global.

Marea Roşie poate să provoace inflaţie suplimentară

Clerc a declarat miercuri, pentru CNBC, că se aşteaptă ca tensiunile de la Marea Roşie să continue cel puţin până la sfârşitul anului.

”Acaesta, desigur, necesită mai multă capacitate, mai multe nave pentru a deplasa comerţul global în întreaga lume şi asta a creat unele lipsuri aici, în al doilea trimestru şi în al treilea trimestru cu care avem de-a face în acest moment”, a spus el.

”Asta înseamnă, pe termen scurt, costuri mai mari şi, ca urmare, a trebuit să ne asumăm costuri semnificative, atât în ​​ceea ce priveşte nevoia de mai multe nave, cât şi necesitatea de mai multe containere pentru a face treaba pe care o aşteptăm de la noi. ”

Dacă situaţia persistă, Maersk va înregistra ”o inflaţie semnificativă” în baza sa de costuri, pe care va trebui să o transfere clienţilor, a continuat el, rutele Asia spre Europa sau coasta de est a SUA costând între 20% şi 30% mai mult.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 13:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 13:56 // Actual //  Ursu Victor

Rubla s-au depreciat brusc pe piața Forex vineri, după înăsprirea sancțiunilor americane care au vizat 50 de bănci rusești, inclusiv Gazprombank, care a devenit un „hub” pentru tranzacțiile cu gaze. Potrivit datelor LSEG, cursul dolarului a crescut aproape cu 3 ruble în doar câteva ore, atingând valoarea de 103,74 ruble, cel mai înalt nivel din martie 2022. Euro a depășit pentru prima dată 108 ruble în ultimele șase săptămâni, aproape atingând recordul anual.

Cursul yuanului pe Bursa din Moscova, unde tranzacțiile cu valute internaționale au fost oprite din cauza sancțiunilor, s-a apropiat de pragul de 14 ruble, un nivel nevăzut din octombrie anul trecut. La ora 13:45 MSK, moneda chineză era cotată la 13,99 ruble, cel mai mare nivel în ultimul an.

Noile sancțiuni impuse de Ministerul american de Finanțe sunt considerate cele mai semnificative de la primăvara anului 2022, când Sberbank și VTB au fost excluse din sistemul financiar global, a declarat expertul în domeniul sancțiunilor, George Voloshin.

Gazprombank, a treia bancă de stat după volmul activelor, fusese unul dintre ultimele „poduri financiare” între Rusia și restul lumii, menținând accesul la SWIFT și efectuând tranzacții în euro. Cu toate acestea, potrivit analiștilor de la banca de investiții „Sinara”, „plățile UE pentru resursele energetice prin Gazprombank vor deveni, cel mai probabil, imposibile” până la sfârșitul anului 2024, când va expira licența temporară a Ministerului de Finanțe al SUA. Rezervele de valută ale companiilor rusești, care au fost depozitate în afacere în loc să fie transferate pe conturile rusești, ar putea fi și ele afectate, potrivit „Digital Broker”, existând riscul să fie influențate zeci de miliarde de dolari din veniturile din valută ale afacerilor stocate în străinătate.

Noile sancțiuni ar putea provoca din nou probleme cu lichiditatea valutară, avertizează profesorul Evgheni Kogan de la Școala Superioară de Economie (VȘE). „Dacă rundele anterioare de sancțiuni au vizat plățile pentru importuri, acum Ministerul de Finanțe al SUA și-a îndreptat atenția asupra exporturilor rusești, și, o dată cu acestea, asupra fluxului de valută în țară.” Pachetul de sancțiuni include, de asemenea, un avertisment pentru băncile străine care lucrează cu „alternativa SWIFT” a Rusiei — Sistemul de Mesaje Financiare al Băncii Rusiei (SPFS). Aceasta înseamnă că „interacțiunile financiare cu contrapartidele ruse vor deveni mai complicate”, susțin analiștii de la Alfa Bank.

„Veniturile din exporturi ar putea scădea temporar, ceea ce face ca rubla să se deprecieze probabil în următoarele luni”, preconizează Kogan, având în vedere că dolarul ar putea ajunge la 105 ruble, iar yuanul ar putea atinge 15 ruble.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală