Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, în urma încetinirii cererii pentru vehiculele electrice (EV), a avertizat directorul general al Renault, Luca de Meo, transmite Reuters.
În 2025, producătorii auto se vor confrunta în UE cu obiective mai dure privind emisiile de CO2 deoarece plafonul pentru emisiile medii rezultate în urma vânzărilor de vehicule noi scade la 94 grame/km, de la 116 grame/km în 2024, a declarat şeful grupului auto francez la postul de radio France Inter.
“Ritmul majorării cererii pentru vehiculele electrice este la jumătate faţă de ceea ce avem nevoie pentru îndeplinirea obiectivelor care să ne permită să nu plătim amenzi în sectorul auto”, a afirmat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Depăşirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiţii, marii producători auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro.
“Toţi vorbesc despre 2035, în zece ani, dar ar trebui să discutăm despre 2025, deoarece ne confruntăm deja cu dificultăţi. Trebuie să ni se acorde puţină flexibilitate. Este extrem de periculos să stabilim termene limită şi amenzi fără a putea să le facem mai flexibile”, a explicat şeful Renault.
Şi în iulie Luca De Meo şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul EV.
Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto.
Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.
“Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei”, declara în iulie Luca de Meo.
Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană la automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, oficialul a spus: “Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile”.
Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice.
Şeful Renault: Sectorul auto s-ar putea confrunta cu amenzi masive
FILE PHOTO: Luca de Meo, Chief Executive Officer of Renault Group, attends the Viva Technology conference dedicated to innovation and startups at Porte de Versailles exhibition center in Paris, France, June 14, 2023. REUTERS/Gonzalo Fuentes/ File Photo
Noua ministră a Muncii și Protecției Sociale, Natalia Plugaru, a prezentat cele trei direcții principale pe care le va urmări în următorii ani de mandat, punând accent pe sprijinul pentru familiile vulnerabile, crearea de locuri de muncă și extinderea rețelei de creșe.
„Ne propunem să fim mai aproape de oameni, prin servicii sociale de calitate și accesibile, care să le ofere familiilor o viață decentă”, a declarat Plugaru. Prima prioritate a ministerului va fi consolidarea asistenței pentru familiile vulnerabile, prin dezvoltarea serviciilor sociale la nivel local și îmbunătățirea mecanismelor de sprijin financiar pentru persoanele cu venituri mici.
A doua direcție vizează integrarea pe piața muncii a peste 100.000 de persoane în următorii patru ani, cu accent pe femeile care se confruntă cu dificultăți în găsirea unui loc de muncă. Ministerul își propune să extindă programele de formare profesională și parteneriatele cu sectorul privat pentru a crește ocuparea.
Cea de-a treia prioritate se referă la sprijinirea familiilor cu copii mici, prin extinderea rețelei de creșe și crearea a aproximativ 5.000 de locuri noi. „Vrem ca părinții să poată munci și să-și crească copiii în siguranță”, a subliniat ministra.
„Împreună cu echipa Ministerului Muncii și Protecției Sociale, vom munci pentru a ajunge la fiecare cetățean care are nevoie de sprijinul statului”, a transmis Natalia Plugaru în mesajul său oficial.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
-
1Scandal la vamă! Româno-moldovenii cu domicilii „fantomă”, lăsați fără acte și fără drept de circulație
-
2Se pregătesc decizii dureroase pentru integrarea în UE. Marian: nu vor fi populare, dar vor fi necesare
-
3Corupție la vârful Liceului Asachi. Directorul, prins cu mâna pe banii școlii
-
4Lukoil, pusă la zid de Trump: gigantul rus își vinde totul și fuge din Europa
-
5Scandal în sectorul energetic! Tofilat dezvăluie cine protejează schemele de la Moldovagaz