Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, în urma încetinirii cererii pentru vehiculele electrice (EV), a avertizat directorul general al Renault, Luca de Meo, transmite Reuters.
În 2025, producătorii auto se vor confrunta în UE cu obiective mai dure privind emisiile de CO2 deoarece plafonul pentru emisiile medii rezultate în urma vânzărilor de vehicule noi scade la 94 grame/km, de la 116 grame/km în 2024, a declarat şeful grupului auto francez la postul de radio France Inter.
„Ritmul majorării cererii pentru vehiculele electrice este la jumătate faţă de ceea ce avem nevoie pentru îndeplinirea obiectivelor care să ne permită să nu plătim amenzi în sectorul auto”, a afirmat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Depăşirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiţii, marii producători auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro.
„Toţi vorbesc despre 2035, în zece ani, dar ar trebui să discutăm despre 2025, deoarece ne confruntăm deja cu dificultăţi. Trebuie să ni se acorde puţină flexibilitate. Este extrem de periculos să stabilim termene limită şi amenzi fără a putea să le facem mai flexibile”, a explicat şeful Renault.
Şi în iulie Luca De Meo şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul EV.
Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto.
Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.
„Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei”, declara în iulie Luca de Meo.
Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană la automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, oficialul a spus: „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile”.
Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice.
Şeful Renault: Sectorul auto s-ar putea confrunta cu amenzi masive
FILE PHOTO: Luca de Meo, Chief Executive Officer of Renault Group, attends the Viva Technology conference dedicated to innovation and startups at Porte de Versailles exhibition center in Paris, France, June 14, 2023. REUTERS/Gonzalo Fuentes/ File Photo
Aproximativ 30% dintre angajații din administrația Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) vor fi trimiși în concediu tehnic forțat, în perioada 22 decembrie – 12 ianuarie. Informația a fost confirmată pentru BANI.MD de directorul CFM, Serghei Cotelnic. Este vorba de 700 și 1000 de persoane
Potrivit acestuia, salariații vizați de măsură vor primi doar 55% din salariu pe durata concediului tehnic. Decizia vizează, în special, angajații care nu sunt implicați direct în circulația trenurilor și în organizarea transportului feroviar.
Conducerea CFM estimează că măsura va genera economii de aproximativ 7–8 milioane de lei. Scopul principal este evitarea acumulării unor datorii suplimentare și menținerea sustenabilității financiare a întreprinderii, aflată într-o situație economică dificilă.
Întrebat despre restanțele salariale, Serghei Cotelnic a declarat că, în prezent, datoriile față de angajați depășesc ușor 100 de milioane de lei. În același timp, acesta a precizat că au fost achitate restanțele salariale pentru luna august, urmând ca plățile pentru celelalte luni să fie efectuate pe măsura identificării resurselor financiare.
Ultimele date arată că pierderile CFM s-au cifrat la 152,4 milioane de lei, față de 156,1 milioane de lei în semestrul similar al anului 2024.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
-
1Gavriliță despre protestele din educație: Majorarea lefurilor profesorilor acum ar însemna „salarii pe datorie”
-
2De la 160 000 lei la sub 100 000 lei: salariile șefilor de la CNPF, ANRCETI și ANRE vor fi limitate
-
3Aparat de cafea de 100 000 lei și robinet de lux: ce bunuri scoate Fiscul la licitație
-
4Avertismentul FMI: ”Procuratura Anticorupție trebuie fortificată”. Ce spune despre BNM
-
5Importăm de trei ori mai mult decât exportăm. Gaura comercială a Moldovei a sărit la aproape 6 miliarde de dolari