Acțiunile GameStop au crescut cu peste 960% în acest an: rămân printre cele mai puternice şi vizibile ”acţiuni meme”

24 Iun. 2021, 16:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
24 Iun. 2021, 16:54 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Acțiunile retailerului american de jocuri GameStop au crescut, după ce retailerul de jocuri video a anunţat că a vândut 5 milioane de acțiuni suplimentare, strângând 1,13 miliarde de dolari în capital pentru a accelera creșterea.

Compania, ale cărei acţiuni au crescut cu peste 960% în acest an, a fost scânteia care a declanşat, în ianuarie, o luptă acerbă între investitorii de tip short sellers şi investitorii mici care se organizează online.

Acţiunile GameStop rămân unele dintre cele mai puternice şi vizibile ”acţiuni meme”, acestea au crescut până la 12,7% marți, după ce compania a anunțat finalizarea programului său de oferte de acțiuni în piață, care a fost dezvăluit inițial pe 9 iunie. Până după-amiază, câștigul zilnic era de 10%. GameStop a declarat că va utiliza încasările în scopuri corporative generale, precum și pentru a investi în inițiative de creștere și pentru a menține un bilanț puternic.

Aceasta este a doua vânzare de acțiuni pe care GameStop a efectuat-o de când compania a devenit o vedetă pe forumul WallStreetBets al Reddit, unde investitorii mici au urmărit să ridice prețurile acțiunilor și să elimine fondurile speculative care pariază pe scăderi. GameStop a vândut 3,5 milioane de acțiuni suplimentare în aprilie și a strâns 551 milioane de dolari.

La începutul acestei luni, GameStop l-a numit pe fostul executiv Amazon, Matt Furlong, ca noul său CEO. Compania a angajat, de asemenea, câțiva alți foști directori ai Amazon, inclusiv pe Jenna Owens, noul său director executiv; Matt Francis, primul său director tehnologic; și Elliott Wilke, directorul său de dezvoltare.
Pentru primul trimestru fiscal, GameStop a raportat venituri mai mici decât era preconizat. Începând cu 1 mai, a spus GameStop, și-a achitat datoria pe termen lung și nu mai are împrumuturi în cadrul facilității sale de credit revolving bazate pe active.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII