Antreprenorii pot aplica la concursurile „Premiul Calității 2021” și „Marca Comercială a anului” până pe 31 martie

25 Mart. 2022, 17:15
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
25 Mart. 2022, 17:15 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM), în parteneriat cu Institutul de Standardizare din Moldova (ISM) și Centrul Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC) vă invită să participați la concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor” pentru anul 2021. De asemenea, în comun cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), Centrul Național Anticorupție (CNA) și Confederaţia Naţională a Sindicatelor din Moldova (CNSM), CCI a RM organizează „Marca Comercială a Anului 2021”.

Antreprenorii mai au câteva zile pentru a aplica la concursuri, data limită de aplicare fiind 31 martie 2022.

„Marca Comercială a Anului”

Concursul „Marca Comercială a Anului” numără 15 nominalizări şi 14 categorii la care pot aplica pretendenţii pentru cele mai onorifice distincţii oferite doar pentru rezultate remarcabile dovedite.

Pentru premiul mare – „Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale, în acest an, pot fi înregistrate în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele 13, conform criteriilor de profesionalism: Nominalizarea “ECONOMIA VERDE”  Nominalizarea  “INTER”; Nominalizarea  “LIDERUL ANULUI; Nominalizarea ”REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”; Nominalizarea ”EXPORT”; Nominalizarea ”REBRANDING”; Nominalizarea “IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”; Nominalizarea  ”DEBUTUL ANULUI”; Nominalizarea “MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”; Nominalizarea ”FEMEIA ÎN AFACERI”; Nominalizarea ”BUSINESS ON-LINE”; Nominalizarea ”AFACERI DE FAMILIE”,  Nominalizarea „IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT” și 2 nominalizări conform criteriilor de consum: Nominalizarea “APRECIEREA CONSUMATORILOR”: Nominalizarea “MARCA  LOCALĂ”.

Astfel, doritorii de a participa pot transmite cererile și pachetul de documente la adresa de e-mail: marca_comerciala@chamber.md până la data de 31 martie 2022.

„Premiul Calității”

Concursul „Premiul Calității” se află la a opta ediție, devenind unul de anvergură naţională, scopul căruia este de a contribui la conștientizarea necesității implementării standardelor internaționale de management al calității în companiile naționale și promovarea celor mai calitative produse în rândul consumatorilor. Astfel, în urma participării compania îşi asigură consolidarea și amplificarea prestigiului în rândul consumatorilor și societății în ansamblu.

La concurs sunt invitate să participe companii din țară, indiferent de forma juridico-organizațională, numărului de angajați și volumul producției. Participanții concursului vor avea posibilitatea de a examina realizările în domeniul managementului calității în comparație cu a concurenților și evidenția punctele slabe și căile de perfecționare.

Premiile concursului oferă Laureaţilor și Diplomaților imaginea unui lider, reputația unei organizații fiabile care prestează servicii competitive şi de înaltă calitate.

Companiile interesate de a participa la concurs sunt rugate să prezinte formularele de participare completate, la sediul CCI a RM sau să le expedieze la adresa de e-mail: premiul_calitatii@chamber.md, până la data de 31 martie 2022.

Realitatea Live

15 Sept. 2025, 17:07
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
15 Sept. 2025, 17:07 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Până la 8 septembrie, 21 din cei 23 de concurenți electorali au deschis conturi de campanie, iar 19 dintre aceștia au depus rapoarte financiare, arată datele prezentate de Asociația Promo-LEX.

Conform rapoartelor, veniturile declarate însumează circa 28,4 milioane de lei, provenite în special din donații ale persoanelor fizice (47%) și transferuri din conturile curente ale partidelor (37%). Cele mai mari sume au fost raportate de PAS, Blocul Electoral Alternativa, BE Patriotic și Partidul Nostru, formațiuni care cumulează 78% din totalul veniturilor.

Cheltuielile declarate depășesc 21,5 milioane de lei, majoritatea fiind direcționate spre materiale promoționale (51%) și publicitate (35%).

Monitorizarea civică realizată de Promo-LEX a identificat însă discrepanțe între rapoartele oficiale și cheltuielile reale, estimând sume neraportate de peste 1,3 milioane de lei la 14 concurenți. Printre cei vizați se numără CUB, Mișcarea Respect Moldova (MRM) și BE Patriotic.

Promo-LEX atrage atenția că astfel de abateri pot afecta transparența și corectitudinea procesului electoral, subliniind necesitatea unui control mai riguros al finanțării campaniilor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII