Anvelope de iarnă vs. all-season: Care sunt cele mai bune pentru sezonul rece?

21 Nov. 2023, 10:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Nov. 2023, 10:18 // Actual //  Lupu Eduard

Descoperă care sunt avantajele și dezavantajele anvelopelor de iarnă și ale celor all-season și cum să faci cea mai bună alegere pentru siguranța ta pe drumurile de iarnă. Cum sezonul rece își intră în drepturi, alegerea anvelopelor potrivite pentru mașina ta devine crucială. Anvelope de iarnă și cele all-season sunt două opțiuni comune, dar care sunt diferențele dintre ele?

Anvelopele de iarnă sunt special concepute pentru a oferi aderență maximă în condiții de zăpadă, gheață și temperaturi scăzute. Acestea au un amestec special de cauciuc care rămâne flexibil la temperaturi joase și caneluri mai adânci pentru a dispersa zăpada și apa. Pe de altă parte, anvelopele all-season sunt percepute ca un compromis între anvelopele de vară și cele de iarnă, oferind performanțe decente în toate condițiile meteorologice, dar fără a excela în niciuna. Când vine vorba despre siguranță, o gamă largă de anvelope de iarnă este disponibilă pentru toate preferințele.

Cum să alegi cele mai bune anvelope pentru siguranță pe drumurile de iarnă. Indicele de sarcină

Alegerea anvelopelor de iarnă potrivite depinde de mai mulți factori, inclusiv modelul mașinii, stilul de condus și condițiile climatice locale. Este important să te asiguri că anvelopele au suficientă adâncime a canelurilor pentru a permite evacuarea eficientă a apei, noroiului și a zăpezii. Indicele de sarcină a anvelopei este un factor crucial în alegerea anvelopelor potrivite pentru vehiculul tău.

Indicele de sarcină al unei anvelope indică capacitatea maximă de greutate pe care o poate suporta. Este un detaliu important, reflectând siguranța și performanța vehiculului. Alegerea corectă asigură stabilitate și durabilitate pe drum. Indicele de sarcină se regăsește pe flancul anvelopei, alături de alte specificații, cum ar fi dimensiunea și indicele de viteză. Un exemplu de format pentru indicele de sarcină pe o anvelopă ar putea fi „225/50R17 94W”.

În acest caz, „94” reprezintă indicele de sarcină, indicând că anvelopa poate suporta până la 670 kg. Indicele de sarcină al anvelopei, precum „94” în exemplul „225/50R17 94W”, nu este calculat direct printr-o formulă. Valoarea se referă la un standard stabilit într-un tabel de corespondență. Acest tabel asociază fiecărui indice un anumit greutate maximă pe care anvelopa o poate suporta în condiții de siguranță. Pentru indicele 94, tabelul stabilește că greutatea maximă suportată este de 670 kg. Aceste informații sunt standardizate și pot fi găsite în documentații tehnice ale producătorilor de anvelope.

De asemenea, pot fi consultate platforme online dedicate anvelopelor și siguranței rutiere. Anvelopele reșapate pot fi o opțiune mai economică, dar este esențial să verifici calitatea resapării și adâncimea rămăsă a canelurilor. Atenția la detaliile de fabricație și la testele de performanță efectuate de producători poate contribui semnificativ la o decizie bine informată. În concluzie, alegerea între anvelopele de iarnă și cele all-season depinde de specificul condițiilor de drum și de preferințele personale. Fiecare tip de anvelopă vine cu avantajele și dezavantajele sale, iar înțelegerea acestora este cheia pentru o alegere corectă și sigură.

Utilitatea anvelopelor de iarnă

Anvelopele de iarnă sunt esențiale pentru conducătorii auto care se confruntă cu condiții meteorologice severe în timpul sezonului rece. Alegerea anvelopelor de iarnă de calitate premium în funcție de nevoile specifice ale mașinii tale este esențială pentru siguranță. În a alege anvelopele potrivite, este important să considerăm atât condițiile de drum, cât și specificațiile tehnice ale anvelopei.

Un set nou de anvelope de iarnă poate face diferența în a asigura o călătorie sigură și confortabilă pe timp de iarnă. Când vine vorba de alegerea anvelopelor, o calitate superioară înseamnă o durată de viață mai lungă și o performanță constantă. Alegeți anvelope de iarnă care oferă și o aderență excelentă, și o durabilitate sporită pentru a face față provocărilor sezonului rece.

Specificul lor constă în compoziția adaptată pentru temperaturi scăzute. Spre deosebire de anvelopele standard sau all-season, cele de iarnă sunt fabricate dintr-un amestec de cauciuc care își păstrează flexibilitatea chiar și la temperaturi foarte joase. Compoziția anvelopelor de iarnă include aditivi speciali, cum ar fi siliciu, care ajută la menținerea elasticității cauciucului în condiții de frig, la temperaturi sub 8°C.

De asemenea, structura lor are un rol important – canelurile sunt mai largi și mai adânci, comparativ cu anvelopele all-season, permițând astfel o evacuare mai eficientă a apei și a zăpezii topite. Acest aspect previne fenomenul de acvaplanare și îmbunătățește tracțiunea. Pe lângă acestea, anvelopele de iarnă au un număr mai mare de lamele (mici crestături în blocurile de rulare). Acestea se deschid la contactul cu suprafața drumului, creând un efect de „agățare”, sporind astfel aderența pe suprafețe alunecoase.

Comparativ cu anvelopele all-season, cele de iarnă au o durată de viață mai lungă în condițiile potrivite de utilizare – adică în lunile reci. Folosirea lor în afara sezonului rece nu este recomandată, deoarece temperaturile ridicate pot accelera uzura și pot compromite performanțele.

Anvelopele All-Season și Durata lor de Viață

Deși anvelopele all-season sunt promovate ca o soluție „universală”, acestea tind să se tocească mai repede decât anvelopele specializate. Acest fapt se datorează compromisurilor făcute în designul lor pentru a se adapta la o gamă largă de condiții. Sunt construite pentru a oferi performanțe rezonabile atât în timpul verii, cât și iarna, însă nu excelează în niciun anotimp. Utilizarea lor pe termen lung, în condiții variate, poate duce la o uzură mai rapidă. Implicit, se ajunge la necesitatea înlocuirii mai frecvente.

Pentru locuitorii din mediul urban, care se deplasează rar și pe distanțe scurte, anvelopele all-season pot fi o opțiune practică. Aceste anvelope sunt adecvate pentru condițiile meteo moderate și pentru conducerea în oraș, unde vitezele sunt reduse și distanțele scurte. În astfel de scenarii, avantajul principal este comoditatea de a nu schimba anvelopele odată cu schimbarea sezoanelor. Pentru cei care călătoresc frecvent pe distanțe lungi, în zone cu ierni aspre, anvelopele de iarnă sunt indispensabile.

Acestea asigură un nivel de siguranță și performanță pe care anvelopele all-season nu le pot oferi în condiții extreme de iarnă. Deși achiziția inițială și schimbarea sezonieră a anvelopelor poate părea costisitoare, beneficiile în termeni de siguranță și fiabilitate justifică această investiție.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

15 Iun. 2024, 13:46
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
15 Iun. 2024, 13:46 // Actual //  Lupu Eduard

Un studiu recent realizat de publicaţia britanică MoneyWeek a scos la iveală care sunt cele mai scumpe destinaţii turistice pentru o escală de 24 de ore.

Într-un studiu realizat de publicaţia britanică MoneyWeek în colaborare cu o agenţie de turism, au fost analizate costurile pentru o zi şi o noapte în diverse oraşe turistice din lume. S-au luat în calcul preţurile pentru cazare la hotel, transport local, masă şi activităţi recreative.

Deloc surprinzător, cel mai scump oraş străin în care să mergi în vacanţă este New York, cu o medie de 645 de euro de persoană pentru o singură noapte. New York-ul se află în fruntea listei în mare parte datorită monumentelor sale, cum ar fi Statuia Libertăţii şi Empire State Building, şi a locurilor de neratat, precum Times Square şi Central Park. O vizită la aceste diverse monumente costă în jur de 169 de euro. O zi întreagă de mâncare costă 47 de euro, transportul public costă 45 de euro, iar o noapte de cazare costă în jur de 328 de euro.

Capitala Franţei este al doilea cel mai scump oraş din lume. Pentru o zi şi o noapte, va trebui să cheltuiţi la Paris în jur de 522 de euro. Înseamnă o medie de aproximativ 307 euro pentru o noapte la hotel, 22 de euro pentru transportul în comun, 42 de euro pentru mâncare şi 79 de euro pentru vizitarea diferitelor monumente şi muzee, etc.

Destinaţie foarte populară în ultimii ani, Dubai ocupă locul al treilea în clasament, cu aproximativ 436 de euro pentru o excursie de o zi şi o noapte. Deşi costul pe noapte este mai ridicat decât la Paris (319 euro în medie), principalul oraş din Emiratele Arabe Unite se poate lăuda cu un transport în comun foarte ieftin (12 euro), la fel ca şi preţul numeroaselor activităţi oferite (18 euro).

Pe locul patru se află capitala britanică, Londra. Pentru a petrece o zi şi o noapte în oraşul lui Big Ben, va trebui să cheltuiţi în medie 432 de euro, din care 291 de euro pentru hotel, 30 de euro pentru metrou, 38 de euro pentru activităţi şi 40 de euro pentru mâncare.

Şi tot o altă capitală europeană este cea care completează această listă a celor mai scumpe oraşe din lume pentru o noapte. Pentru a petrece o zi şi o noapte la Roma, va trebui să plătiţi în medie 359 de euro. În detaliu, asta înseamnă 180 de euro pe noapte, 22 de euro pentru transport, 48 de euro pentru mâncare şi 37 de euro pentru activităţi locale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău