Archbee, start-up tech creat de un român ia o finanţare de 1 mil. dolari şi intră în acceleratorul american Ycombinator

22 Iul. 2021, 10:50
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
22 Iul. 2021, 10:50 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Dragoş Bulugean este un tânăr din România, absolvent de Automatică din Craiova. Tânărul a creat start-upul tech – Archbee, o platformă prin intermediul căreia dezvoltatorii de software sunt conectaţi cu echipele de produs, nonteh­nice, a luat o investiţie de un milion de dolari, condusă de fondul de risc Inovo Venture Partners şi a fost acceptat de asemenea şi în acceleratorul american YCombinator, cel mai important din lume.

Lansată în iunie 2019, Archbee este o platformă folosită de echipele din companiile de tehnologie, pentru a colabora mai bine în diverse proiecte, scrie Startupcafe.ro.

„Întreprinderile se grăbesc să creeze produse, să le lanseze mai repede şi să fie primele pe piaţă. O parte importantă a creării produselor este catalogul sau indexul său – în esenţă ghidul «cum să». Aceasta este sarcina, adesea neglijată, pe care Archbee o face mai uşor de creat. Nu este doar un manual de produs, ci o bază centrală de cunoştinţe şi adevărata faţă a cunoştinţelor care are un impact asupra valorilor comerciale – contribuind la îmbunătăţirea timpului de integrare pentru clienţi, reducând numărul de bilete de asistenţă şi, important, făcând produsele înţelese de utilizatori. Ne concentrăm pe a ajuta orice companie care construieşte software să creeze spaţii de colaborare accesibile tuturor şi uşor de utilizat“, a declarat Dragoş Bulugean, fondator şi CEO al Archbee.

Platforma face legătură între echipele tehnice – cum sunt developerii – cu cele non-tehnice – cum sunt echipele de produs – din companii. De asemenea, prin intermediul spațiilor sale, echipele pot să stocheze cantități mari de informații necesare în proiectele lor.

Platforma operează legal pe firma AiurLabs, înregistrată în statul american Delaware. În doi ani, platforma a depășit 100 de clienți la nivel mondial, iar veniturile sale au crescut cu 20% de la o lună la alta.

„Misiunea noastră la Archbee este de a deveni instrumentul principal utilizat de companiile de dezvoltare la nivel global. Într-o lume tot mai distantă, ajutăm firmele să creeze sinergii, să îmbunătățească productivitatea și să construiască echipe mai fericite. Au fost 12 luni  incredibile și suntem pregătiți să realizăm mult mai mult în anul următor”, a afirmat Dragoș Bulugean.

YCombinator este cel mai mare accelerator de business din lume, printre startup-urile dezvoltate aici numărându-se companii care valorează miliarde de dolari acum: AirbnbDropboxStripeRedditDoorDash.

„Faptul că suntem investitor principal în runda acordată Archbee reflectă încrederea noastră în acest dezvoltator și fondator excepțional, Dragoș, și în produsul său. Archbee este o platformă mult așteptată, prin care dezvoltatorii trec de la lucrul sincron la asincron, permițându-le să petreacă mai mult timp în modul de lucru profund și să rezolve probleme mai dificile, care necesită o atenție deplină. Este deja foarte apreciat de dezvoltatori, dar și de echipele de marketing și vânzări datorită capacității de a partaja cu ușurință documentația cu clienții”, a spus, la rândul său, Maciej Malysz, partner în cadrul Inovo Venture Partners.

 

 

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII