Arta subtilă de a fi indiferent: 7 reguli ale unei persoane fericite

13 Oct. 2021, 09:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Oct. 2021, 09:09 // Actual //  Lupu Eduard

Alpina Publisher a publicat în limba rusă o carte de Mark Manson, The Subtle Art of Do not Care: A Paradoxical Way to Living Happily. Forbes Life a găsit în ea cel puțin șapte lecții utile.

Relaxați-vă

Postarea de pe facebook Cum să fii fericit a fost probabil distribuit de opt milioane de ori în ultimii ani. Dar ceea ce nimeni nu înțelege despre toată această porcărie este că efortul pentru experiențe mai pozitive este o experiență negativă în sine. Și, paradoxal, acceptarea unei experiențe negative este o experiență pozitivă.

Respirați și recitiți: dorința unei experiențe pozitive este o experiență negativă; acceptarea unei experiențe negative este o experiență pozitivă. Filosoful Alan Watts a numit acest lucru „legea efortului înapoi”: cu cât te străduiești mai mult să obții ceva, cu atât devii mai complex din cauza lipsei a ceea ce vrei. Cu cât vrei mai disperat să fii bogat, cu atât pari mai sărac și nedemn (oricât ai câștiga bani). Cu cât vrei mai disperat să fii sexy și de dorit, cu atât mai urât te uiți în ochii tăi (oricare ar fi acesta în realitate). Cu cât vrei mai disperat să fii fericit și iubit, cu atât devii mai singuratic și mai temător (oricine este în jurul tău). Cu cât vrei să fii iluminat spiritual, cu atât devii mai egoist în încercarea de a atinge iluminarea.

Nu ocoliți durerea

Există o trăsătură curioasă în legea efortului retrospectiv. Nu este numit în mod accidental în acest fel: totul se dovedește altfel. Efortul pentru pozitiv duce la negativ și invers.

Durerea într-un balansoar aduce sănătate și un aflux de forță. Imaginile mari în afaceri vă oferă o mai bună înțelegere a modului de reușită. Admiterea deschisă a nesiguranțelor tale te face să fii mai încrezător și mai carismatic în comunicare. Amărăciunea confruntării deschise favorizează o mai mare încredere și respect într-o relație. Faceți față temerilor și îngrijorărilor, iar acest lucru vă permite să deveniți curajoși și rezistenți.

Lista poate fi continuată mult timp, dar mă înțelegeți. Tot ceea ce în viață merită să te străduiești este obținut prin experiență negativă. Orice încercare de a elimina, evita, înăbuși și îneca negativul va avea doar efectul opus. Încercarea de a evita suferința este o formă de suferință. Încercarea de a evita o luptă este o luptă. Refuzul de a admite eșecul este un eșec. Acoperirea rușinosului este rușinos în sine.

A încerca să eviți durerea înseamnă să îi dai prea multă importanță. Dimpotrivă, dacă o tratezi „ cu indiferență”, nu vei fi oprit.

Cel mai probabil sunteți ca alții. Resemnați-vă

În cultura noastră, este general acceptat faptul că suntem chemați cu toții la ceva cu adevărat neobișnuit. Asta spun vedetele. Așa spun oligarhii. Așa spun politicienii. Chiar și Oprah spune acest lucru (ceea ce înseamnă că este). Toată lumea poate fi remarcabilă. Toți merităm măreția.

Totuși, ceea ce majoritatea oamenilor ignoră este că există o contradicție inerentă în această teză: dacă toată lumea este remarcabilă, atunci prin definiție nimeni nu va fi remarcabil. În loc să ne întrebăm ce merităm cu adevărat sau ce nu merităm, mâncăm cu supunere această minciună și cerem mai mult.

 

Middling este definiția clasică a unui învins. Nu este nimic mai rău decât a fi în mijloc, în mijlocul curbei. Atunci când succesul este măsurat prin „neobișnuit”, este mai bine să fii în partea de jos decât în ​​mijloc: în orice caz, ești neobișnuit și merită atenție. Mulți oameni fac exact acest lucru: demonstrează tuturor că sunt cei mai nefericiți, sau cei mai oprimați sau cei mai victimizați.

Această mentalitate este periculoasă. Odată ce sunteți de acord că numai o viață cu adevărat grozavă și remarcabilă poate fi numită utilă, veți declara viața majorității oamenilor de pe glob (inclusiv a voastră) inutilă. Și acest lucru nu este de bun augur nici pentru ceilalți, nici pentru tine.

Alegeți valorile potrivite

Valorile bune sunt: ​​1) bazate pe realitate 2) sunt constructivism social 3) directe și controlabile.

Valori rele: 1) separarea de realitate 2) social distructive 3) nu sunt directe și nu pot fi controlate.

Onestitatea este o valoare bună, deoarece aveți un control complet asupra ei, reflectă realitatea și este utilă celorlalți (deși nu întotdeauna plăcută). Pe de altă parte, popularitatea are o valoare proastă. Dacă o pui în prim plan, iar criteriul tău este „să observi pe toată lumea la o petrecere de dans”, multe lucruri ulterioare vor fi în afara controlului tău: nu știți câți invitați vor mai veni la petrecere și cât de atrăgători vor fi. În plus, este departe de faptul că vei evalua corect situația: poate te vei simți popular sau nepopular, în timp ce realitatea este alta.

Învățați să vă asumați răspunderea

Să presupunem că te-ai trezit într-o dimineață și ai găsit un prunc nou-născut pe pragul apartamentului tău. Nu este vina ta: nu tu ai pus copilul. Dar există responsabilitate. Trebuie să decidem urgent ce să facem. Și orice ai alege – păstrează bebelușul pentru tine, scapă de el, lasă-l pe prag sau hrănește-l – alegerea ta va aduce probleme și vei fi responsabil pentru aceste probleme.

Adesea suntem responsabili pentru situații care nu au fost din vina noastră. Asta-i viața.

Învățați să spuneți nu

Capacitatea de a spune nu este o abilitate foarte importantă. Nimeni nu vrea să se împotmolească într-o relație care va fi o povară. Nimeni nu vrea să se împotmolească într-o slujbă pe care o urăște și o crede stupidă. Nimeni nu vrea să se simtă obligat să spună o minciună.

Dar oamenii aleg aceste lucruri. Tot timpul.

Noi, oamenii, râvnim onestitatea. Dar onestitatea necesită abilitatea de a auzi și de a spune nu. Face relațiile noastre mai bune și viața noastră emoțională mai sănătoasă.

Ești grozav

Indiferent dacă îți dai seama sau nu. Indiferent dacă alte persoane își dau seama sau nu. Și nu pentru că ai creat o aplicație pentru iPhone, sau ai absolvit școala cu un an mai devreme sau ai cumpărat un iaht de lux. Nu există măreție în asta.

 

Ești grozav pentru că, în fața confuziei nesfârșite și a morții sigure, tot alegi ce îți pasă și ce nu. Numai acest fapt – alegerea valorilor vieții – te face frumos, te face să ai succes și te face iubit. Chiar dacă nu vă dați seama.

Realitatea Live

23 Oct. 2021, 20:41
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
23 Oct. 2021, 20:41 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Utilizatorii aplicației de TikTok din întreaga lume se ocupă cu crearea de tendinţe. Unii dintre ei devin nume cunoscute şi-şi monetizează popularitatea câştigată pe platformă. Tânărul senegalez Khabane Lame, care realizează scurte videoclipuri fără cuvinte, a trecut de la a fi şomer la acumularea unei averi impresionante.

1. Addison Rae Easterling a acumulat 5 milioane de dolari

Addison era o simplă elevă înainte de a avea succes pe TikTok şi a deveni una dintre cele mai bine plătite „staruri” ale reţelei sociale. A început cu un parteneriat cu brandul de îmbrăcăminte FashionNova şi a continuat cu mărci de masă precum Reebok şi Daniel Wellington. Apoi a colaborat cu American Eagle înainte de a-şi lansa propria companie de cosmetice, Item Beauty. Succesul ei a culminat cu lansarea unui podcast numit „Mama Knows Best”, pe care îl găzduieşte împreună cu mama ei.

2. Charli D’Amelio a obţinut 4 milioane de dolari din activitatea pe TikTok

Una dintre primele vedete TikTok, Charli Grace D’Amelio a devenit prima TikTokeriţă care a trecut pragul de 50 de milioane, apoi de 100 de milioane de urmăritori. A avut o gamă largă de experienţe care i-au dus la o avere uimitoare la vârsta de numai 16 ani.

A apărut în emisiunea „Tonight Show” a lui Jimmy Fallon, a fost prezentă la săptămâna modei de la Paris reprezentând Prada, a apărut într-un spot publicitar pentru Super Bowl şi a primit oferte din partea mai multor companii de top, inclusiv EOS Cosmetics şi Morphe. De asemenea, a jucat într-un lungmetraj şi a anunţat o serie originală Hulu.

Recent, a trecut în lumea finanţelor, anunţând un parteneriat cu aplicaţia mobilă Step, ajutând adolescenţii să obţină carduri de debit pentru a afla mai multe despre sistemul bancar.

3. Chase Hudson se poate lăuda cu 3 milioane de dolari câştigaţi pe TikTok

Cunoscut sub numele de Lil Huddy, americanul Chase Hudson este cunoscut pentru că a creat pictograma TikTok Charli D’Amelio şi pentru faptul că este reprezentat de agenţia de talente WME. A trecut de la platforma TikTok la o carieră de muzician, genul Pop-Punk. Single-ul său „Eulogy of You and Me” a fost compus împreună cu bateristul şi producătorul Travis Barker de la Blink 182 şi a apărut şi în adaptarea filmului „Downfalls High”, despre rapperul american Machine Gun Kelly, în care a jucat alături de actriţa Sydney Sweeney.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie