Oricât de profitabil nu ar fi comerțul electronic, găsirea clienților fideli online este o muncă provocatoare. Concurența din lumea online a ajuns la un punct în care noile site-uri web trebuie să fie incredibil de uimitoare pentru a supraviețui sectorului competitiv de comerț electronic. Chiar și o greșeală minoră vă poate alunga potențialii consumatori.
Scopul principal al unui site web de comerț electronic este de a conduce trafic organic către platforma lor și de a genera clienți potențiali calificați. Cu toate acestea, multe site-uri web își pierd clienții în fața concurenților din cauza greșelilor stupide. De exemplu, afișarea prea multor notificări pop-up, scrierea unei descrieri ineficiente a produsului, prezentarea unui proces de verificare complicat și crearea unei structuri de site-uri web complicate sunt câteva dintre greșelile obișnuite care vă pot distruge reputația mărcii.
Mulți proprietari de magazine eCommerce optează pentru o companie de dezvoltare web eCommerce pentru a construi un site web impecabil. Dar munca nu se termină odată cu dezvoltarea site-ului web. Trebuie să păstrați satisfacția utilizatorului oferindu-i o experiență perfectă pe platformă.
Trebuie să cunoașteți greșelile obișnuite din comerț electronic pe care majoritatea proprietarilor de magazine tind să le comită în etapa de dezvoltare și marketing a site-ului web.
Iată o listă cu greșelile în comerț electronic pe care trebuie să le evitați:
1. Adăugarea articolelor care nu sunt în stoc
Să presupunem că clienții dvs. găsesc o ofertă specială foarte interesantă. Ei decid să cumpere produsul imediat. Navighează la pagina produsului respectiv doar pentru a descoperi că produsul nu este în stoc. Ce crezi că vor face clienții tăi? Ei bine, majoritatea vor căuta aceste produse pe site-urile web ale concurenților și vor face o achiziție imediat.
Asigurați-vă că nu includeți articolele epuizate în categorie sau în paginile de căutare. Ca alternativă, puneți o insignă pe fotografia articolului care să spună că articolul nu este disponibil pentru vânzare deocamdată.
2. Descrierea neadecvată a produsului
Pentru cumpărătorii online, descrierea produsului este singura modalitate de a determina calitatea și caracteristicile mărcii. Este posibil să aveți produse uimitoare și imagini uimitoare. Dar, cum veți descrie produsele utilizatorilor? Clienții nu vor achiziționa niciodată un produs cu descriere inadecvată sau deloc.
Dacă doriți să vă ispitiți publicul să cumpere produsele dvs., scrieți o descriere eficientă a produsului pentru toate articolele. Spuneți clienților dvs. caracteristicile, avantajele și utilizările articolului. Păstrați descrierea scurtă și informativă.
3. Fotografii de calitate joasă
Un factor major care crește rata de respingere pe site-ul dvs. de comerț electronic este imaginea de calitate slabă. Nimic nu este mai frustrant pentru clienții dvs. decât o fotografie de produs slabă sau greșită. Sigur, pot exista fluctuații minore de culoare în produs și în imaginile sale. Dar trebuie să încercați să încărcați imagini autentice care se potrivesc cu articolul pe care îl vindeți.
Încercați să actualizați imagini mai mari, astfel încât clienții să poată obține o perspectivă adecvată asupra produsului dvs. Dacă încărcați imagini mai mici, adăugați funcții de zoom pentru a permite utilizatorilor să mărească fotografia.
4. Incompatibilitate mobilă
O cantitate semnificativă de trafic care vine pe site-ul dvs. de comerț electronic provine de la utilizatorii de smartphone-uri. Mai mult de 80% dintre oameni folosesc telefonul mobil pentru a face cumpărături și a efectua sarcini regulate pe internet. Construirea unui site web compatibil cu telefonul mobil ar trebui să fie prioritatea dvs. numărul unu.
Site-ulde comerț electronic ar trebui să ofere utilizatorilor o experiență de navigare și cumpărături fără probleme pe smartphone-uri. Încercați să păstrați designul minimal, dar atractiv. Utilizatorii trebuie să poată naviga cu ușurință în magazinul de comerț electronic.
5. Navigare complexă
Clienții doresc o experiență de cumpărături perfectă. Mai degrabă vor apăsa butonul Înapoi decât să navigheze pe un site complicat și aglomerat. Navigarea ușoară indică un site web care permite clienților să treacă de la o secțiune a site-ului la cealaltă în câteva clicuri.
Faceți site-ul de eCommerce estetic atrăgător și simplu. Structura generală a platformei ar trebui să fie cât mai curată posibil.
6. Forțarea oamenilor să se înscrie
Nu este nimic mai enervant decât completarea formularului de înregistrare. Pentru a efectua o achiziție, clienții vor trebui să prezinte detaliile personale și financiare. Dar acest lucru se poate face mai târziu, adică atunci când decid să cumpere produsul.
Nu vă obligați niciodată vizitatorii să se înregistreze pe site-ul. de comerț electronic pentru a obține acces la catalogul de produse. Permiteți clienților să navigheze pe site și să cumpere ca invitați. De asemenea, trebuie să permiteți clienților să adauge anumite produse în coșul de cumpărături și să le cumpere ulterior.
7. Notificări pop-up inutile
Clienții nu mai sunt interesați să citească notificările pop-up și să își completeze datele de contact sau informațiile personale în formular. Sigur, trebuie să cereți utilizatorilor să se aboneze la newsletter-urile dvs. sau să vadă cele mai recente oferte promoționale. Dar afișarea ferestrelor pop-up inutile nu este modalitatea corectă de a determina vizitatorii site-ului să acționeze.
8. Procesul de verificare complicat
Nu cereți oamenilor să completeze un număr mare de coloane goale. Păstrați procesul de plată limitat la informațiile vitale. În mod similar, nu redirecționați oamenii către mai multe pagini. Puneți totul pe o singură pagină și permiteți utilizatorilor să se bucure de o plată fără probleme. Dacă există un cupon, afișați clar caseta cuponului pe pagina de plată.
9. Nu există informații despre transport, taxe de livrare, returnare și rambursare și ambalare
Nu vă surprindeți niciodată clienții cu un cost suplimentar de livrare afișând taxele de livrare în timpul procesului de plată. Acest lucru va distruge credibilitatea site-ului. Dacă doriți să rețineți clienții, afișați toate detaliile pe pagina de descriere a produsului. Mulți clienți abandonează coșul de cumpărături din cauza costului de transport suplimentar.
În afară de taxele de livrare, ar trebui să afișați alte informații cruciale, cum ar fi politica de returnare, procesul de rambursare și data preconizată de livrare. Majoritatea platformelor de comerț electronic afișează aceste informații în secțiunea de jos. Alternativ, puteți crea o pagină de întrebări frecvente și puteți adăuga întrebările necesare cu privire la întrebările obișnuite ale clienților. Nu vă șocați niciodată utilizatorii cu restricții și costuri neașteptate.
10. O eroare 404 la căutare
O altă greșeală care îi îndepărtează pe utilizatori de un site de comerț electronic este mesajul de eroare 404. Dacă clientul încearcă să găsească un produs pe care nu îl vindeți, redirecționați-l către lista produselor alternative sau similare, mai degrabă decât să afișeze un mesaj de eroare 404. De exemplu, dacă un utilizator caută pandantivul alb într-un lanț de argint, iar site-ul web nu are un astfel de articol, sugerați alte articole similare, cum ar fi Pandentiv alb într-un lanț de aur. S-ar putea să fie nevoie de un efort suplimentar, dar poate transforma vizitatorii în clienți.
Concluzie
Îmbunătățiți ratele de conversie evitând greșelile de mai sus. Pentru rezultate mai bune, angajați o companie de dezvoltare a comerțului electronic și creați un site web receptiv și de înaltă calitate, care să răspundă cerințelor variate ale utilizatorilor.