Autoritățile au dat-o în bară cu achiziția grâului la licitație! Vor negocia direct cu fermierii

10 Oct. 2022, 16:12
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Oct. 2022, 16:12 // Actual //  bani.md

Agenția Rezerve Materiale a MAI inițiază procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare privind achiziționarea grâului alimentar în rezervele de stat, se arată în mesajul publicat de instituție.

„Potrivit legislației privind achizițiile publice și ca urmare a ședințelor de lucru cu participarea reprezentanților Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, a Asociațiilor de produse agricole și cerealiere și celor de fermieri, Agenția Rezerve Materiale a decis inițierea procedurii de negociere directe fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare privind achiziționarea grâului alimentar în rezervele de stat. În acest context, sunt invitați toți operatorii economici de a participa la procedura de negociere, având posibilitatea de a depune oferta pentru un singur sau mai multe loturi, iar producătorii agricoli care dețin cantități mai mici de grâu alimentar, se pot asocia pentru a întocmi și depune oferta sa”, anunță Agenția Rezerve Materiale.

În data de 12 septembrie, licitația de achiziție a grâului alimentar a eșuat din lipsă de participanți. Agenția Rezerve Materiale intenționa să cumpere 41,7 mii tone de grâu alimentar de la fermieri în sumă de 201,6 mil. de lei, însă aceștia refuză să-l vândă. Deși prețul de 5,2 lei/kg este mai mare decât cel preconizat (4,83 lei/kg), nimeni dintre fermieri nu a participat la licitație.

Agenția Rezerve Materiale intenționa să cumpere 41,7 mii tone de grâu alimentar de la fermieri în sumă de 201,6 mil. de lei.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:03 // Actual //  bani.md

iute Moldova este onorată să anunțe că a obținut distincția Silver Award for Excellence la categoria Inclusive Communication & Diversity Management în cadrul prestigiosului Romanian PR Award 2024. Iute Moldova a fost premiată pentru susținerea campaniei naționale de educație financiară „Generația Inteligenței Financiare”, dezvoltată în parteneriat cu BDR Associates Moldova și Junior Achievement Moldova.

Această campanie a fost un pas semnificativ în promovarea alfabetizării financiare în rândul copiilor și tinerilor din Republica Moldova, cu o atenție deosebită pentru incluziune. Activitățile au deschis noi oportunități pentru grupurile vulnerabile, cum ar fi copiii cu dizabilități, prin materiale educaționale accesibile și metode de învățare adaptate.

„Premiul obținut reprezintă mai mult decât o recunoaștere – este o confirmare a faptului că împreună cu partenerii noștri putem contribui la crearea unei generații mai bine pregătite pentru provocările financiare ale viitorului. Ne angajăm să continuăm aceste eforturi și să extindem impactul proiectelor noastre, investind în educația financiară ca o prioritate pe termen lung,” a declarat Sergiu Sobuleac, CEO iute Moldova.

Pe parcursul campaniei, iute Moldova a sprijinit inițiative care au inclus elaborarea manualelor financiare în Braille, oferind copiilor cu deficiențe de vedere acces la informații esențiale și traducerea videoclipurilor animate în limbajul semnelor, care au fost integrate în școli pentru a sprijini copiii cu deficiențe de auz. Distincția obținută în cadrul Romanian PR Award, competiție ce promovează excelența în comunicare, subliniază impactul pe care astfel de inițiative îl pot avea asupra comunității.

„Vom rămâne dedicați în a susține proiecte care fac diferența. Împreună cu partenerii noștri, ne propunem să construim o cultură a inteligenței financiare, astfel încât toți copiii să aibă șansa unui viitor mai sigur,” a adăugat Sergiu Sobuleac.

Despre iute Moldova: Compania iute Moldova este parte a iute Group, companie Fintech Estoniană, prezentă în patru țări europene: Moldova, Albania, Macedonia și Bulgaria. iute Moldova, cea mai rapidă instituție de creditare nebancară din Republica Moldova, este prima companie de microfinanțare ce pune la dispoziția clienților o rețea de bancomate cardless, precum și posibilitatea de asigurare a creditelor în caz de accident. Strategia reputațională și de suport clienți iute Moldova a fost și rămâne a fi concentrată pe digitalizarea tuturor serviciilor oferite, cea mai rapidă metodă de creditare în condiții personalizate fiind aplicația mobilă Myiute. Dincolo de activitățile de finanțare, iute Moldova este implicată activ în dezvoltarea comunității prin activități de caritate și suport civic.

Despre Romanian PR Award: aflată la cea de-a 22-a ediție, Romanian PR Award este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Proiectul a reușit să atragă parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, promovând standarde etice și performanță în PR. Competiția este organizată de Forum for International Communications, organizație non-guvernamentală care, alături de parteneri din sectorul privat și public, implementează din 2017 Carta Diversității din România.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău