Vânzările BMW sunt în scădere. Cât a pierdut producătorul auto

10 Oct. 2022, 16:08
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
10 Oct. 2022, 16:08 // Slider //  MD Bani

Bayerische Motoren Werke (BMW) a vândut mai puţine vehicule în trimestrul trei din 2022, faţă de perioada similară din 2021, din cauza deficitului de cipuri şi a războiului din Ucraina, transmite Reuters.

În perioada iulie-septembrie 2022, grupul german a livrat 587.795 de maşini BMW, Mini şi Rolls-Royce, cu 0,09% mai puţine decât în trimestrul trei din 2021. Este un declin mai redus faţă de precedentele trimestre, când livrările au fost afectate de restricţiile din China şi de lipsa cipurilor.

În trimestrul trei din 2022, vânzările în China au urcat cu 5,7%, cele din Statele Unite cu 3,8%, iar cele din Europa au scăzut cu 11,1%.

În primele nouă luni din 2022, grupul german a raportat un declin al vânzărilor de 9,5%, la 1,75 milioane de vehicule.

Producătorul german de maşini premium a anunţat că se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie uşor sub cele din 2021.

BMW a estimat recent că marja operaţională pe segmentul auto ar urma să se situeze anul acesta între 7-9%, din cauza efectelor războiului asupra producţiei. Fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.

Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.

Realitatea Live

15 Ian. 2025, 10:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
15 Ian. 2025, 10:25 // Actual //  Ursu Victor

Administrația Căilor Ferate din Moldova (CFM) a anunțat majorarea prețului biletelor pe ruta Chișinău–Ungheni, decizia fiind justificată de dificultățile financiare grave ale instituției. CFM se confruntă cu datorii de peste 160 de milioane de lei și întârzieri în plata salariilor angajaților.

Deși trenul de pe această rută are frecvente defecțiuni și oferă condiții de călătorie precare, el rămâne esențial pentru aproximativ 300 de pasageri zilnici. Majoritatea acestora sunt lucrători din domeniul feroviar sau persoane cu venituri reduse, pentru care trenul reprezenta până acum o opțiune accesibilă de transport, scrie TVR Moldova.

Trenul Chișinău–Ungheni este ultimul tren local care mai funcționează în Republica Moldova, după ce rutele Bălți-Rogojeni și Chișinău-Tighina au fost suspendate. Majorarea tarifelor ar putea pune și mai multă presiune pe pasageri, într-un context economic dificil.

Autoritățile feroviare nu au specificat dacă vor fi luate măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, în ciuda creșterii tarifelor. Situația reflectă criza profundă în care se află CFM, o instituție vitală pentru mobilitatea cetățenilor, dar afectată de ani de probleme financiare și administrative.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală