Big Mac devine Big Tech. Tehnologia aduce miliarde pentru McDonald’s, dar poate și să “îngenuncheze” compania

17 Mart. 2024, 10:35
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
17 Mart. 2024, 10:35 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Când McDonald’s şi-a început afacerile în anii 1940, lucrătorii săi stăteau la ghişeele fizice, burgerii şi cartofii prăjiţi erau listaţi în meniurile de hârtie, iar clienţii plăteau cash la casieriile umane. Astăzi, tehnologia este inclusă atât de mult în fiecare aspect al afacerii McDonald’s, încât ar fi doar o uşoară exagerare să o numim o companie de tehnologie care se întâmplă să vândă burgeri, relatează Reuters.

Aplicaţia mobilă McDonald’s, chioşcurile sale fără oameni pentru preluarea comenzilor, meniurile sale digitizate care se schimbă în funcţie de tendinţe, vreme şi multe altele şi chiar şi AI generativă, toate acestea împreună permit companiei să obţină vânzări suplimentare şi economii în valoare de miliarde de dolari pentru companie, care are 40.000 de restaurante în aproximativ 100 de ţări.

Cu toate acestea, aceeaşi tehnologie poate aduce McDonald’s în genunchi. Vineri, întreruperile sistemului au afectat restaurantele McDonald’s pe unele dintre cele mai mari pieţe ale sale la nivel global, inclusiv Japonia, Australia şi Regatul Unit, forţând multe restaurante să încaseze temporar doar numerar sau să se închidă complet.

McDonald’s nu a dezvăluit cât de răspândite au fost întreruperile, dar vineri după-amiază, la 12 ore după ce au fost raportate pentru prima dată întreruperile, o franciză din San Antonio, Texas, nu a acceptat comenzi în aplicaţia sa şi nu a putut accepta numerar.

McDonald’s a declarat într-un comunicat că întreruperea a fost cauzată de un furnizor terţ nenumit, în timpul unei ”modificări de configurare”.

Solicitat pentru comentarii, McDonald’s s-a referit la această declaraţie.

McDonald’s Japonia şi-a cerut scuze, sâmbătă, pentru inconvenient, spunând că toate restaurantele şi serviciul său de livrare funcţionează normal.

Gigantul de fast-food a semnalat că aşa ceva s-ar putea întâmpla, cel puţin pe Wall Street.

”Ne bazăm din ce în ce mai mult pe sistemele tehnologice. Orice defecţiune sau întrerupere a acestor sisteme ar putea afecta semnificativ operaţiunile noastre sau ale francizaţilor noştri sau experienţele şi percepţiilor clienţilor noştri”, au scris avocaţii companiei în declaraţia anuală a companiei la Comisia pentru bursă şi valori mobiliare, din 22 februarie. Â

Declaraţia avertizează chiar şi în privinţa AI, afirmând că ”instrumentele de inteligenţă artificială pe care le încorporăm în anumite aspecte ale operaţiunilor restaurantului nostru ar putea să nu genereze eficienţa dorită şi ar putea afecta rezultatele noastre de afaceri”.

Cu toate acestea, este puţin probabil ca întreruperea generală de vineri să scoată McDonald’s din strategia sa pe termen lung de a-şi adânci dependenţa de tehnologie.

McDonald’s vrea ca mai mulţi clienţi să comande prin căi digitale, cum ar fi aplicaţia şi chioşcurile sale, care în 2022 reprezentau deja o treime din vânzările sale pe pieţele de top.

În decembrie, McDonald’s a anunţat un parteneriat cu Google pentru a muta sistemele computerizate ale restaurantelor în cloud, unde scara globală a datelor va permite sistemului AI generativ al McDonald’s ”să înţeleagă mai bine cea mai largă gamă de modele şi nuanţe”, rezultând ceea ce spunea McDonald’s la acea vreme că ar fi ”mâncare mai fierbinte, mai proaspătă”.

AI generativă alimentează deja o mare parte din operaţiunile restaurantului şi propuneri personalizate realizate din profilurile interne ale clienţilor.

Adoptarea tehnologiei nu se întâmplă doar la McDonald’s. Tehnologia este strategia a aproape tuturor lanţurilor de fast-food majore.

Starbucks şi-a anunţat în 2019 propria platformă internă de inteligenţă artificială, numită ”Deep Brew”, despre care CEO-ul de atunci, Kevin Johnson, spunea că va alimenta din ce în ce mai mult ofertele personalizate, personalul magazinului şi gestionarea stocurilor.

”În următorii 10 ani, vrem să fim la fel de buni la AI ca giganţii tehnologiei”, a spus Johnson la o conferinţă de retail în 2020, potrivit Retail Dive, o publicaţie comercială.

În 2022, Starbucks a angajat un fost director al McDonald’s pentru a supraveghea utilizarea tehnologiei.

Riscurile rezultate din această nouă tehnologie nu vin doar din întreruperile sistemului.

Wendy’s a primit o reacţie publică după ce CEO-ul său a declarat în timpul unui apel pentru venituri, la mijlocul lunii februarie, că lanţul va folosi în curând ”preţuri dinamice” pe semnele sale digitale – încă o tehnologie care nu ar fi fost posibilă înainte de era informaţiei.

Lanţul de restaurante a clarificat ulterior că nu intenţionează să folosească semne digitale pentru a implementa ”preţuri de creştere”, care i-ar putea permite să perceapă preţuri mai mari în perioadele aglomerate. Mai degrabă, a spus Wendy’s, remarcile CEO-ului său se refereau la planul său de a oferi reduceri clienţilor în perioadele lente ale zilei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Apr. 2024, 14:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Apr. 2024, 14:38 // Actual //  Lupu Eduard

Apple facilitează, în sfârșit, repararea iPhone-urilor de către utilizatori cu ajutorul unor piese folosite, relatează The Verge. Într-o actualizare de joi, compania a anunțat că, în această toamnă, proprietarii unor modele “selecționate” de iPhone vor putea să-și repare dispozitivele cu piese originale folosite, păstrându-și întreaga funcționalitate.

Atunci când repară un telefon, Apple le cere utilizatorilor de iPhone să treacă printr-un proces numit împerechere de piese, care îi face să potrivească numărul de serie al dispozitivului lor cu cel al unei piese noi vândute de Apple. În cazul în care un utilizator a înlocuit o piesă cu o componentă aftermarket sau uzată, iPhone-ul ar afișa notificări supărătoare care spun că Apple nu este în măsură să verifice piesa nou instalată. În cazul senzorilor Face ID și Touch ID, este posibil ca piesa să nu funcționeze deloc.

Această modificare ar trebui să elimine aceste notificări pentru piesele folosite, deoarece Apple spune că “calibrarea pentru piesele Apple originale, noi sau folosite, va avea loc pe dispozitiv după ce piesa este instalată”. De asemenea, înseamnă că utilizatorii și atelierele de reparații nu vor mai trebui să furnizeze numărul de serie al dispozitivului pe care îl repară atunci când comandă majoritatea pieselor din Self Service Repair Store.

Schimbarea se va aplica la lansare pentru ecrane, baterii și camere foto. Apple spune că “viitoarele” versiuni de iPhone vor veni cu suport pentru senzorii biometrici utilizați, cum ar fi Face ID sau Touch ID.

În același timp, Apple devine mai serioasă și în ceea ce privește urmărirea componentelor iPhone folosite.Compania a anunțat că își va extinde funcția Activation Lock, care ar trebui să împiedice hoții să folosească un dispozitiv pierdut sau furat, la piesele iPhone. “Dacă un dispozitiv aflat în reparație detectează că o piesă compatibilă a fost obținută de la un alt dispozitiv cu Activation Lock sau Lost Mode activat, capacitățile de calibrare pentru acea piesă vor fi restricționate”, spune Apple.

Dacă ajungi să îți repari iPhone-ul cu o piesă folosită, dispozitivul va stoca aceste informații în secțiunea Piese și istoric service din aplicația Setări din iOS. Apple nu specifică ce modele de iPhone vor fi suportate în această toamnă, dar compania a declarat pentru TechCrunch că va fi vorba de iPhone 15 și mai târziu.

“Cu această ultimă extindere a programului nostru de reparații, suntem încântați să adăugăm și mai multe opțiuni și mai multă comoditate pentru clienții noștri, contribuind în același timp la prelungirea duratei de viață a produselor noastre și a pieselor acestora”, spune John Ternus, vicepreședintele senior al departamentului de inginerie hardware al Apple, într-un comunicat.

Chiar dacă Apple nu și-a extins încă aprobarea pentru piesele iPhone de pe piața secundară, schimbarea este uriașă pentru atelierele de reparații și pentru cei care se ocupă de bricolaj, care au fost nevoiți să se confrunte cu plata unei prime mai mari pentru piesele iPhone noi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău