Călătoria vieții: Aventură de 59 de zile cu trenul de lux prin 12 țări

28 Oct. 2024, 09:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
28 Oct. 2024, 09:33 // Actual //  Ursu Victor

Agentul de turism de lux Railbookers a anunțat revenirea itinerariului său „În jurul lumii cu trenul de lux” pentru 2025, relatează Euronews.com. Aceasta fi a doua oară când această experiență va avea loc, ceea ce sugerează că există un apetit real pentru călătoriile ultraperformante cu trenul. Călătoria durează  59 de zile și cuprinde 4 continente, 12 țări și 7 trenuri opulente.

Călătoria are prețul exorbitant de 116.000 de euro de persoană – și nu totul este inclus.
Cu startul pe 3 septembrie 2025, itinerariul oferă călătorii somptuoase, precum și experiențe culturale captivante pentru fiecare etapă a călătoriei.

Oaspeții vor călători la bordul a șapte dintre cele mai prestigioase trenuri din lume, inclusiv Belmond Royal Scotsman în Scoția, La Dolce Vita Orient Express în Italia și Venice Simplon-Orient-Express, care traversează mai multe țări din Europa. În Canada, vor urca la bordul Rocky Mountaineer, în timp ce în Africa de Sud vor experimenta Rovos Rail. În India, trenul ales este The Maharajas’ Express, în timp ce Eastern and Oriental Express va traversa părți din Asia de Sud-Est.

Pachetul Railbookers, care acoperă atât de mult din lume, nu este chiar atât de ecologic pe cât v-ați aștepta de la o călătorie pe șine. Începând din Vancouver, pasagerii vor traversa Munții Stâncoși canadieni, dar apoi vor zbura spre Europa, unde vor explora peisajele pitorești ale Scoției înainte de a continua spre Roma, Verona și Veneția în Italia și apoi spre Paris.

Plecând din Franța, se vor îndrepta spre Budapesta, București și apoi Istanbul, încheind astfel etapa europeană a călătoriei.

Oaspeții se vor îmbarca apoi într-un zbor de șase ore spre Delhi, în India. La fel ca zborul din Canada în Scoția, prețul acestei călătorii nu este inclus în costul turului Railbookers. După vizitarea unor destinații indiene emblematice precum Delhi, Agra și Jaipur, urmează un zbor de 14 ore – din nou, un cost suplimentar – către Johnnesburg. Părți din Africa de Sud, Parcul Național Hwange și Cascada Victoria din Zimbabwe vor fi văzute dintr-un tren Rovos Rail.
Cei de la bord vor trebui apoi să plătească pentru un alt zbor înapoi în Africa de Sud înainte de a vizita Cape Town. După vizitarea Muntelui Table și degustarea vinurilor locale, urmează încă un zbor, de data aceasta spre Singapore. Este o călătorie de 13 ore și jumătate, care poate costa peste 1.000 de euro dus.

O călătorie dus-întors cu Eastern and Oriental Express va duce oaspeții din Singapore prin Malaezia și înapoi în Singapore, de unde vor zbura spre casă – pe cheltuiala lor.

Pe lângă un itinerar modificat față de programul precedent, oaspeții vor beneficia de cazare de lux atât la bordul trenurilor, cât și în hoteluri de cinci stele în stațiile din orașe.

La fiecare destinație, li se va oferi o mare varietate de excursii personalizate, de la tururi private ale unor obiective turistice precum Taj Mahal la mese opulente care servesc cea mai bună bucătărie.

Rezervările sunt acum deschise, deși Railbookers spune că este probabil să se vândă rapid.

Călătorii care nu se pot alătura întregii călătorii își pot personaliza călătoria în funcție de propriile preferințe și pot selecta segmente sau destinații feroviare individuale.

„Când am creat această călătorie unică în urmă cu un an, a fost un răspuns la cererea tot mai mare de trenuri de lux din întreaga lume”, explică Frank Marini, președinte și CEO Railbookers. „Itinerariul nostru 2025 Around the World by Luxury Rail a fost rafinat și adaptat pentru a maximiza timpul și experiențele oaspeților noștri în timp ce se bucură de cultura, bucătăria și activitățile pe care fiecare dintre aceste destinații renumite le are de oferit”, a spus reprezentantul firmei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO