Călătoria vieții: Aventură de 59 de zile cu trenul de lux prin 12 țări

28 Oct. 2024, 09:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
28 Oct. 2024, 09:33 // Actual //  Ursu Victor

Agentul de turism de lux Railbookers a anunțat revenirea itinerariului său „În jurul lumii cu trenul de lux” pentru 2025, relatează Euronews.com. Aceasta fi a doua oară când această experiență va avea loc, ceea ce sugerează că există un apetit real pentru călătoriile ultraperformante cu trenul. Călătoria durează  59 de zile și cuprinde 4 continente, 12 țări și 7 trenuri opulente.

Călătoria are prețul exorbitant de 116.000 de euro de persoană – și nu totul este inclus.
Cu startul pe 3 septembrie 2025, itinerariul oferă călătorii somptuoase, precum și experiențe culturale captivante pentru fiecare etapă a călătoriei.

Oaspeții vor călători la bordul a șapte dintre cele mai prestigioase trenuri din lume, inclusiv Belmond Royal Scotsman în Scoția, La Dolce Vita Orient Express în Italia și Venice Simplon-Orient-Express, care traversează mai multe țări din Europa. În Canada, vor urca la bordul Rocky Mountaineer, în timp ce în Africa de Sud vor experimenta Rovos Rail. În India, trenul ales este The Maharajas’ Express, în timp ce Eastern and Oriental Express va traversa părți din Asia de Sud-Est.

Pachetul Railbookers, care acoperă atât de mult din lume, nu este chiar atât de ecologic pe cât v-ați aștepta de la o călătorie pe șine. Începând din Vancouver, pasagerii vor traversa Munții Stâncoși canadieni, dar apoi vor zbura spre Europa, unde vor explora peisajele pitorești ale Scoției înainte de a continua spre Roma, Verona și Veneția în Italia și apoi spre Paris.

Plecând din Franța, se vor îndrepta spre Budapesta, București și apoi Istanbul, încheind astfel etapa europeană a călătoriei.

Oaspeții se vor îmbarca apoi într-un zbor de șase ore spre Delhi, în India. La fel ca zborul din Canada în Scoția, prețul acestei călătorii nu este inclus în costul turului Railbookers. După vizitarea unor destinații indiene emblematice precum Delhi, Agra și Jaipur, urmează un zbor de 14 ore – din nou, un cost suplimentar – către Johnnesburg. Părți din Africa de Sud, Parcul Național Hwange și Cascada Victoria din Zimbabwe vor fi văzute dintr-un tren Rovos Rail.
Cei de la bord vor trebui apoi să plătească pentru un alt zbor înapoi în Africa de Sud înainte de a vizita Cape Town. După vizitarea Muntelui Table și degustarea vinurilor locale, urmează încă un zbor, de data aceasta spre Singapore. Este o călătorie de 13 ore și jumătate, care poate costa peste 1.000 de euro dus.

O călătorie dus-întors cu Eastern and Oriental Express va duce oaspeții din Singapore prin Malaezia și înapoi în Singapore, de unde vor zbura spre casă – pe cheltuiala lor.

Pe lângă un itinerar modificat față de programul precedent, oaspeții vor beneficia de cazare de lux atât la bordul trenurilor, cât și în hoteluri de cinci stele în stațiile din orașe.

La fiecare destinație, li se va oferi o mare varietate de excursii personalizate, de la tururi private ale unor obiective turistice precum Taj Mahal la mese opulente care servesc cea mai bună bucătărie.

Rezervările sunt acum deschise, deși Railbookers spune că este probabil să se vândă rapid.

Călătorii care nu se pot alătura întregii călătorii își pot personaliza călătoria în funcție de propriile preferințe și pot selecta segmente sau destinații feroviare individuale.

„Când am creat această călătorie unică în urmă cu un an, a fost un răspuns la cererea tot mai mare de trenuri de lux din întreaga lume”, explică Frank Marini, președinte și CEO Railbookers. „Itinerariul nostru 2025 Around the World by Luxury Rail a fost rafinat și adaptat pentru a maximiza timpul și experiențele oaspeților noștri în timp ce se bucură de cultura, bucătăria și activitățile pe care fiecare dintre aceste destinații renumite le are de oferit”, a spus reprezentantul firmei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO