Calea ferată de mare viteză! Se lucrează la Basarabeasca

03 Mai 2024, 12:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Mai 2024, 12:54 // Actual //  Lupu Eduard

Lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare continuă în Republica Moldova. „La stația feroviară Basarabeasca, au fost finalizate lucrările de reparații capitale ale liniilor de cale ferată, iar aparatele de cale au fost înlocuite pentru a asigura o circulație mai sigură a trenurilor”, anunță ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu.

În paralel, în alte zone ale țării, lucrările progresează rapid: la Ceadîr-Lunga, se desfășoară lucrări de înlocuire a macazurilor, iar pe segmentul Vulcănești – Etulia sunt în curs de desfășurare lucrări de înlocuire a traverselor. La Cimișlia, sunt în desfășurare lucrări de reparații capitale ale liniilor de cale ferată.

Aceste intervenții sunt parte integrantă a unui proiect amplu de reabilitare a tronsonului de cale ferată Tighina – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești, care se întinde pe o distanță de peste 233 de kilometri.

Tronsonului de cale ferată ”Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești” cu o lungime de 233 km și care urmează a fi dat în exploatare în anul 2025. Costul total este de 113 milioane de euro. Trenurile ar urma să circule cu o viteză de 90km/h.

În Republica Moldova va fi reabilitat un segment de 400 de km – Vâlcineț — Ocnița — Bălți — Ungheni — Chișinău — Căinari. Calea ferată va fi reabilitată până la sfârșitul anului 2024.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

29 Iun. 2024, 09:22
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Iun. 2024, 09:22 // Actual //  Lupu Eduard

Calea Ferată din Moldova (CFM) traversează o perioadă critică, iar concedierile în masă ar putea deveni inevitabile. Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, a confirmat această posibilitate într-un interviu recent, subliniind necesitatea unei reforme profunde și investiții semnificative pentru salvarea companiei.

„Atunci când a devenit critic, prioritatea noastră a fost să asigurăm plata salariilor. Am alocat 70 de milioane de lei pentru salariile angajaților pentru lunile noiembrie, decembrie, ianuarie, iar acum se plătesc salariile pentru luna martie,” a declarat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, în cadrul emisiunii „Realitatea te Privește” de la Rlive TV. Ministrul a insistat că reforma CFM trebuie să fie mult mai amplă decât simpla gestionare a situației curente.

Spînu a identificat două direcții principale pentru redresarea CFM: investițiile în infrastructură și optimizarea operațiunilor interne. Guvernul a alocat peste 250 de milioane de euro, bani europeni, pentru proiecte majore, precum reabilitarea liniei de la Tighina-Bender-Giurgiulești și de la Ocnița până la Căinari.

„În același timp, compania trebuie să devină profitabilă. Dacă cifrele arată că calea ferată poate funcționa cu 100 de oameni, dar în prezent sunt 200, trebuie să ne întrebăm de ce. Fiecare cost trebuie analizat: este nevoie de 10 contabili sau doar de 8? Este nevoie de 600 de oameni în pază sau putem digitaliza și reduce numărul la 300?” a explicat Spînu.

Ministrul a menționat că statul nu poate continua să susțină pierderile companiei în detrimentul altor proiecte vitale, cum ar fi drumurile, școlile și spitalele. „Statul trebuie să investească în infrastructură pentru a îmbunătăți viteza trenurilor, dar operarea zilnică trebuie să fie gestionată eficient de companie,” a adăugat el.

Spînu a exclus posibilitatea falimentului CFM, datorită importanței sale strategice, și a subliniat că în prezent nu există creșteri ale datoriilor salariale. „Angajații primesc salariile la timp și ne concentrăm pe achitarea restanțelor.”

Pentru a crește veniturile, CFM se bazează pe diverse surse, inclusiv vânzarea echipamentului vechi și a fierului uzat, dar principalul obiectiv este creșterea transportului de marfă. „Avem un an agricol bun și ne așteptăm ca în a doua jumătate a anului să crească transportul de cereale și produse agricole. Acest lucru va contribui la creșterea veniturilor,” a explicat Spînu.

Ministrul a reiterat necesitatea unei colaborări strânse între guvern și companie pentru a asigura redresarea CFM. „Acest efort trebuie să fie unul comun pentru a transforma compania într-o entitate eficientă și profitabilă,” a conchis Andrei Spînu în cadrul emisiunii „Realitatea te Privește” de la Rlive TV.

În prezent, numărul angajaților de la CFM este de 6000. Salariile acestora au foat majorate cu 89% de la 1 iulie 2023, iar salariul mediu a ajuns la 7654 de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău