Lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare continuă în Republica Moldova. „La stația feroviară Basarabeasca, au fost finalizate lucrările de reparații capitale ale liniilor de cale ferată, iar aparatele de cale au fost înlocuite pentru a asigura o circulație mai sigură a trenurilor”, anunță ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu.
În paralel, în alte zone ale țării, lucrările progresează rapid: la Ceadîr-Lunga, se desfășoară lucrări de înlocuire a macazurilor, iar pe segmentul Vulcănești – Etulia sunt în curs de desfășurare lucrări de înlocuire a traverselor. La Cimișlia, sunt în desfășurare lucrări de reparații capitale ale liniilor de cale ferată.
Aceste intervenții sunt parte integrantă a unui proiect amplu de reabilitare a tronsonului de cale ferată Tighina – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești, care se întinde pe o distanță de peste 233 de kilometri.
Tronsonului de cale ferată ”Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești” cu o lungime de 233 km și care urmează a fi dat în exploatare în anul 2025. Costul total este de 113 milioane de euro. Trenurile ar urma să circule cu o viteză de 90km/h.