Campionii naționali ai CBC: De ce au învins echipele justlikethis.design și BOLD

25 Mai 2021, 10:28
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
25 Mai 2021, 10:28 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Cupa Businessului Creativ (CBC) și-a desemnat cei doi campioni naționali. Astfel în finala internațională din Danemarca vor reprezenta Republica Moldova două echipe:

justlikethis.design – câștigătorul desemnat pentru anul 2020 și

BOLD – pentru anul 2021.

CBC este competiția dedicată antreprenorilor din domeniul industriilor creative, care caută idei inovative și revoluționare cu potențial de piață. Pentru ediția din acest an s-au înscris 17 concurenți, dintre aceștia doar șapte au ajuns în finală și anume:

  • design– platformă de design a materialelor promoționale pentru fermieri,
  • ARTTATITOStudio de art-terapie pentru persoanele cu boli mintale,
  • Primal Tech– Îmbrăcăminte inovativă pentru activități exreme,
  • Tripflow– Platformă inovativă de co-organizare a călătoriilor,
  • Feniya– Platformă colaborativă pentru de promovare a antreprenoriatului feminin sustenabil,
  • BOLD– Platformă online dedicată NEW MEDIA ART în comunicarea de brand și marketingul experiențial,
  • Moldoways– Proiect de promovare a turismului și produselor moldovenești prin diaspore.

Juriul a evaluat finaliștii după următoarele criterii:

  • Creativitatea,cât de creativă este ideea, se potrivește bine pentru industriile creative, cât de inovatoare este în termeni de produse sau servicii, relații sociale, abordarea clientului, cum vă angajați pe clienți, cum vă bazați pe abilitățile creative pentru a dezvolta idea de afacere.
  • Potențialul de piață: ideea este scalabilă, apți pentru e recepționa investiții/discuta cu investitorii, cât de dificil este de copiat idee, noi piețe de desfacere, proprietate intelectuală relevantă
  • Executarea afacerii: aveți o echipă bună, cu abilități complementare, prezentați un model de afaceri robust, aveți în prezent o strategie puternică de implementare.
  • Abilități de prezentare: puteți face o prezentare bună și puteți convinge juriul și poate potențialii parteneri și investitori să colaboreze

Membrii juriului au menționat că a fost destul de dificil să selecteze campionii. „Am ales ideile care vin cu soluții pentru clienții lor, soluții post COVID-19. Ținem să felicităm echipa justlikethis.designcampionii CBC2020Moldova, pentru ideea de a veni în ajutorul agricultorului local și pentru curajul de a diversifica businessul. Dacă tot suntem în domeniul supraviețuirii, am apreciat idea „Primal Tech”vicecampion CBC2021 care abordează subiectul securității. Felicitări pentru  și m-aș bucura să văd cum se dezvoltă businessul vostru”, a menționat Mihai Stipanov, membru al juriului.

„Toți participanții merită respect și încurajare pentru ceea ce au făcut. Câștigătorii pentru 2021 sunt companii care sunt orientate spre recuperarea post-covid. Acest lucru va crește tendințele post-covid. Vice campion pentru CBC2021 este TripFlow. Campionii CBC2021 au fost desemnați echipa BOLD”, a spus Dona Școla, membrul juriului.

Campionii naționali vor concura pentru titlu de „cel mai inovativ și creativ”, în finala globală din Danemarca, pe 28-29 iunie. De asemenea, Campionii vor avea șansa de a participa la Creative Business Academy, un maraton de opt zile pentru sesiuni de instruire intensive pentru dezvoltarea antreprenoriatului,  dar și vor avea un bilet de intrare la „BRIGHT”, conferința care unește antreprenori, lideri de opinie, investitori în domeniul industriilor creative.

Cupa Businessului Creativ, ediția națională, este organizată de GEN Moldova dejad e opt ani.

Partenerii ediției din acest an au fost:

  • Creative Estonia,
  • Ministerul Afacerilor externe din Estonia,
  • AGEPI,
  • ZIPhouse Fashion Hub,
  • Artcor,
  • Dreamups,
  • Generator Hub
  • Facultatea Relații Economice Internaționale ASEM
  • Consiliul Raional Ungheni.

Realitatea Live

01 Iun. 2025, 09:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Iun. 2025, 09:41 // Actual //  Ursu Victor

Industria cimentului din Europa trage un semnal de alarmă: piața este sufocată de importurile ieftine din afara Uniunii Europene, în timp ce producția internă este afectată de costurile mari cu energia, taxele pe emisiile de carbon și reglementările de mediu stricte. Polonia, unul dintre cei mai mari producători de ciment din UE, cere înjumătățirea importurilor din Ucraina, pe fondul unei creșteri explozive a livrărilor din această țară – aproape 3.000% în ultimii cinci ani.

România se confruntă și ea cu o problemă similară: importurile de ciment au crescut de aproape cinci ori între 2015 și 2023, în timp ce producția internă a stagnat, potrivit datelor Eurostat. În Ungaria, importurile aproape s-au dublat, iar în Polonia, deși au crescut mai puțin decât în România, ele au devenit o amenințare serioasă pentru industria locală, care susține peste 28.000 de locuri de muncă.

Datele arată că 36% din importurile de ciment ale UE vin din Turcia, 19% din Algeria, 12,6% din Ucraina, 4,4% din Egipt și 4% din Maroc. Polonia, al treilea producător de ciment din UE, a lansat o ofensivă politică pentru a obține impunerea unor limite anuale la importurile din Ucraina, ca parte a acordului comercial cu această țară. „Trebuie să ne protejăm industria, altfel riscăm să pierdem o capacitate strategică esențială în contextul actual, marcat de reînarmare, infrastructură defensivă și proiecte de amploare”, a avertizat europarlamentarul Krzysztof Hetman.

Producătorii europeni acuză că sunt puși în dificultate de concurența neloială a cimentului din afara UE, care nu este supus taxelor pe emisiile de carbon sau altor restricții de mediu. În timp ce giganții industriali din Spania, Germania, Grecia și Slovacia domină exporturile de ciment în UE, România rămâne una dintre țările cele mai expuse la invazia cimentului ieftin din afara blocului comunitar – în special din Turcia.

Pe fondul apropierii turului doi al alegerilor prezidențiale din Polonia, industria cimentului își face tot mai auzită vocea, cerând măsuri urgente. Situația amintește de valul de proteste din 2023 al fermierilor polonezi, români și slovaci împotriva importurilor agricole ieftine din Ucraina.

În paralel, Ungaria a declarat un „război al cimentului” împotriva marilor producători străini, adoptând o legislație controversată care permite guvernului să reglementeze prețurile, producția și distribuția, ba chiar să limiteze exporturile. În timp ce Europa se luptă cu propriile reguli stricte, Ucraina a decis recent prelungirea cu cinci ani a tarifelor anti-dumping pentru importurile de ciment din Moldova și Belarus – până la 94%, respectiv 57%.

Industria europeană a cimentului cere acum acțiuni ferme pentru protejarea pieței interne, avertizând că, fără măsuri rapide, riscă să fie distrusă de un val de importuri ieftine care erodează competitivitatea și amenință locurile de muncă din sector.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO