Când vor fi puse în vânzare abonamentele pentru transportul public pentru 2023. Cât vor costa

18 Nov. 2022, 11:26
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Nov. 2022, 11:26 // Actual //  MD Bani

Începând cu data de 23 decembrie 2022 vor fi puse în vânzare abonamentele pentru călătoriile cu transportul public pentru anul 2023, anunță Direcția Generală Transport Public și căi de Comunicație. Iată care sunt prețurile pentru noul an.

Prețul unui abonament lunar: 

  • 234 de lei – pentru o lună;
  • 594 de lei – pentru trei luni;
  • 972 de lei – pentru șase luni;

Costul abonamentelor în funcție de categoria de călători și perioada de valabilitate a documentului de călătorie:

  • Călători generali: 234 lei -1 lună, 594 lei – 3 luni, 972 lei – 6 luni;
  • Elevi: 117 lei – 1 lună, 297 lei – 3 luni, 486 lei  – 6 luni;
  • Studenți: 164 lei – 1 lună; 416 lei – 3 luni, 680 lei – 6 luni;
  • Personal din domeniul învățământului: 164 lei – 1 lună; 416 lei – 3 luni, 680 lei – 6 luni;
  • Personal din domeniul medical: 164 lei – 1 lună, 416 lei – 3 luni, 680 lei – 6 luni;
  • Capi de familii monoparentale: 140 lei – 1 lună, 356 lei – 3 luni, 583 lei – 6 luni;
  • Familii cu mulți copii: 117 lei – 1 lună, ️297 lei – 3 luni, 486 lei – 6 luni;
  • Agenți economici: 234 lei – 1 lună, 594 lei – 3 luni, 972 lei – 6 luni.

Biletele pentru călătoriile cu transportul public pot fi cumpărate din rețeaua „Moldpresa”, din parcurile de troleibuze și autobuze, dar și de la oficiile poștale.

Prețul abonamentelor pentru fiecare categorie de călători pot fi găsite AICI.

Din 1 iulie, o călătorie cu autobuzul sau troleibuzul în Chișinău costă 6 lei.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

08 Dec. 2025, 15:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
08 Dec. 2025, 15:24 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

La cinci ani de la preluarea guvernării, PAS revine asupra politicilor privind susținerea producătorilor locali și lansează campania „Cumpăr BUN de-acasă”, menită să încurajeze populația să opteze pentru produse autohtone în perioada sărbătorilor și pe tot parcursul anului. Inițiativa vine însă într-un context în care autoritățile au renunțat anterior la măsura de protejare a producției interne: cota obligatorie de 50% pentru produsele moldovenești pe rafturile magazinelor.

Campania, lansată la 3 decembrie de Ministerul Agriculturii, reprezintă o schimbare de ton față de poziția adoptată de guvernare în anii trecuți, când orice formă de intervenție în favoarea producătorilor locali era criticată și respinsă în numele liberalizării pieței. Fostul director executiv al Asociației Forța Fermierilor, Alexandr Slusari, salută întoarcerea autorităților spre producătorii autohtoni, dar consideră măsura insuficientă.

„Este bine că măcar în al cincilea an de guvernare PAS s-a lansat campania „Cumpăr BUN de-acasă”. Dar este categoric insuficient. Avem nevoie de o campanie amplă, de rafturi speciale, de spoturi la TV, de reguli clare pentru supermarketuri. Importul unor mărfuri pe care le producem și noi distruge economia națională”, a declarat Slusari.

Acesta amintește că alte state europene protejează activ producătorii locali, iar Moldova ar trebui să adopte practici similare, inclusiv prin programe de alimentație sănătoasă în instituțiile publice și politici ferme pentru menținerea producției autohtone pe piață.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII