Administrația de Stat a Drumurilor a verificat procesul de reabilitare a drumului R34 Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești, care are o lungime de 83 km. Lucrările de reabilitare sunt divizate în două loturi și înregistrează un progres de circa 21% pe lotul I și peste 15% pe lotul II.
Astfel, directorul a accentuat necesitatea creșterii progresului fizic al lucrărilor pe fiecare lot în parte, fapt care va contribui la calitatea și reabilitarea în termen a proiectului.
„Am recomandat câteva măsuri active pentru a grăbi procesul de lucru. Să înceapă lucrările de betonare la zidurile de sprijin de pe lotul I, să se suplimenteze echipele de execuție a podurilor și podețelor pe ambele loturi, să înceapă lucrările de execuție a trotuarelor în localități, în deosebi în raza obiectelor sociale (școli, grădinițe), să acorde o atenție sporită la transportarea și depozitarea elementelor uzitate prefabricate”, a declarat directorul ASD, Sergiu Bejan.
Contractul semnat cu OZKA are o valoare totală de peste 56 milioane de euro, bani acordați Guvernului Republicii Moldova prin împrumut de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Antreprenorul și-a asumat obligația să finalizeze integral lucrările la sfârșitul lunii februarie a anului 2023.
În 2015, a mai fost organizat un concurs pentru aceste segment de drum, la care și-au anunțat intenția de participare tocmai 44 de companii. În aprilie 2016 s-a anunțat că Serenissima Costruzioni S.P.A., în asociere cu PST Group din Italia, au câștigat contractul, oferind cel mai mic preț – circa 53 de milioane de euro.
Italienii, care mai câștigaseră și contractul de reabilitare a drumului Soroca-Arionești, nu au mai apucat să facă careva lucrări pentru că a intrat în insolvență.
Ozka Insaat este o companie de construcții care a fost fondată în 1998 și în prezent are 350 de angajați (2020). Acționarul principal este Naim Özkazanç, care este și președinte de onoare al companiei.