Ce se întâmplă pe luxosul iaht secret al lui Putin, construit în 14 ani: Kabaeva îl folosește adesea pentru vacanțe

23 Nov. 2023, 15:18
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Nov. 2023, 15:18 // Actual //  bani.md

„Centrul Dosie”, o organizație specializată în investigații jurnalistice, susținută de fostul oligarh rus Mihail Hodorkovski (60 de ani), a documentat situația iahtului secret al lui Vladimir Putin.

Potrivit documentelor făcute publice, iahtul Victoria a părăsit în urmă cu o lună portul rusesc Soci, de la Marea Neagră, și a andocat în portul Tuzla, din Istanbul, pentru reparații.

„Am găsit iahtul secret al lui Vladimir Putin andocat la un șantier naval al unei țări NATO. Cum este posibil acest lucru și ce ne spune despre caracterul regimului său?”, se întreabă retoric Hodorkovski într-o postare pe rețeaua de socializare X.

Victoria este un iaht de 71 de metri lungime, ascuns în mare măsură de ochii lumii, despre care surse multiple din Rusia spun că face parte din flotila personală a lui Vladimir Putin la Marea Neagră.

„Acolo l-au găsit cei de la Centrul de Dosare, identificându-l prin litera distinctă V de pe carcasă – simbolul pictat pe multe dintre armele de război trimise de Putin în Ucraina. Victoria a fost construită la șantierul militar Sevmaș, care construiește și submarine nucleare pentru marina rusă.

A durat 14 ani să fie construit. S-a întârziat semnificativ deoarece Serghei Maslov, un cunoscut al lui Ghenadi Timcenko, prieten de lungă durată al lui Putin, a încetat să plătească pentru el. Maslov a fost reținut sub acuzația de delapidare, iar casa lui, în valoare de 100 de milioane de dolari, a fost confiscată de stat.

Timcenko a preluat companiile lui Maslov și a încasat plata pentru iaht de la alți „oligarhi” ruși.

Victoria este deținută oficial de Timcenko. Asta este normal. Putin nu poate avea propriul nume pe aceste lucruri, pentru că oficial trăiește din salariul prezidențial de aproximativ 120.000 de dolari pe an.

Dar, deși numele lui Putin nu apare nicăieri pe documentele pentru Victoria, există o mulțime de dovezi că este într-adevăr una dintre navele sale personale.

Palatul lui Putin, de 1,4 miliarde de dolari, de exemplu, este înregistrat pe un alt prieten de anduranță, Arkady Rotenberg.

În primul rând, este puțin probabil ca oricine altcineva să poată comanda un iaht de la un constructor naval rusesc specializat în submarine nucleare.

Mai mult, iahtul este acostat la Soci – împreună cu restul navelor lui Putin de la Marea Neagră – și vizitează în mod regulat Capul Idokopas din Gelendzhik, unde se află palatul lui Putin, adesea însoțit de alte bărci despre care se știe că îi aparțin lui Putin.

Navele lui Putin au întotdeauna o singură societate-agent în fiecare port în care acostează. În Marea Baltică, această funcție este îndeplinită de Inflot Worldwide. În Marea Neagră, Orca Group se ocupă de Victoria. Până anul trecut se ocupa și de Șeherezada (un alt iaht al lui Putin), care a fost confiscat ca urmare a sancțiunilor internaționale.

Lista echipajului navei Victoria conține mai multe nume de marinari despre care se știe că au lucrat pe alte ambarcațiuni legate de Putin și de cercul său apropiat. De exemplu, primul căpitan al lui Victoria conduce acum echipajul iahtului fostului președinte Medvedev, Universul.

Centrul de Dosare a găsit Victoria și pe fundalul fotografiilor încărcate de gimnasta Natalia Belugina, o prietenă apropiată a Alinei Kabaieva, partenera lui Putin. Sursele investigatorilor spun că Alina Kabaeva este adesea în vacanță pe Victoria cu prietenii și familia ei. Uitându-ne la cum arată interiorul navei, cine n-ar vrea să-și facă vacanțele acolo”, scrie Hodorkovski pe Twitter.

Fostul miliardar rus, închis de regimul Putin și aflat acum în exil într-o țară din Occident, este de părere că descoperirea iahtului în Turcia ar trebui să-i intereseze pe decidenții din Vest.

„Mulți factori de decizie din Occident sunt îngrijorați de faptul că Putin ar putea recurge la război nuclear dacă va fi umilit în Ucraina.

Spun asta de ceva vreme și o voi spune din nou: Putin va folosi arme nucleare doar dacă există o amenințare directă la adresa vieții lui. Se iubește prea mult pentru a risca anihilarea globală atunci când miza este mai mică.

Pentru a preveni utilizarea armelor nucleare tactice, pe de altă parte, el trebuie înfrânt pe câmpul de luptă cât mai curând posibil. Abia atunci negocierile de pace vor fi o opțiune viabilă”, opinează Hodorkovski.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Dec. 2025, 16:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Dec. 2025, 16:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Administrația Națională a cheltuit 400,5 de milioane de lei în anul 2025, pentru reparația drumurilor și podurilor naționale.

În anul 2025 au fost finalizate lucrările la 7 obiective, dintre care pentru 6 urmează recepția la terminarea lucrărilor. Acestea vizează reparația capitală a șase sectoare de drum, cu o lungime totală de circa 25,8 km, reabilitarea a nouă poduri și executarea unei lucrări de stabilizare a terasamentelor afectate de alunecări de teren.

Printre proiectele finalizate se numără reabilitarea unui sector al drumului M1 Leușeni–Chișinău–Dubăsari, inclusiv podul peste râul Bîc și pasajul peste calea ferată, lucrări evaluate la peste 181 milioane de lei, precum și reparația nodului rutier de pe drumul M3 Chișinău–Comrat–Giurgiulești, cu o valoare totală de aproape 59 milioane de lei. De asemenea, au fost realizate lucrări pe drumurile M5 și R26, dar și reconstrucția unui pod pe drumul G104.1 și reparația drumului G108 Florești–Anenii Noi.

Totodată, în cadrul proiectului de reparație a lucrărilor de artă de pe drumul național R6 Chișinău–Orhei–Bălți, a fost finalizată reparația pasajului peste calea ferată de la km 132, urmând ca obiectivul să fie încheiat după finalizarea podului de la km 136,45.

Potrivit AND, șase obiective sunt în prezent în curs de execuție, cu termen de finalizare planificat pentru anul 2026. Acestea includ reparația capitală a cinci sectoare de drum, cu o lungime totală de aproximativ 30,8 km, și reabilitarea unui pod. Valoarea cumulată a acestor lucrări depășește 568 milioane de lei, o parte semnificativă fiind deja valorificată în anul curent.

În plus, au fost semnate contractele de antrepriză pentru alte patru obiective, a căror finalizare este planificată pentru 2026. Acestea vizează reparația pasajelor și podurilor de pe drumurile naționale R6, R37 și G54, precum și lucrări de stabilizare a terasamentelor și construcția trotuarelor pe drumul G65.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII