Ce spune premierul ungar Viktor Orban despre un embargo al UE asupra importurilor de gaze rusești

10 Iun. 2022, 11:20
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
10 Iun. 2022, 11:20 // Actual //  MD Bani

Premierul Ungariei Viktor Orban vine cu noi declarații în contextul în care se vorbește tot mai mult despre un posibil embargo al Uniunii Europene asupra gazelor rusești. Potrivit lui, acest embargo ar distruge economia Europei, care deja se luptă cu inflația din cauza creșterii prețurilor la energie, transmite Reuters.

De asemenea, Orban a mai declarat că fără plafonarea prețurilor la carburanți, unele alimente de bază și energie, inflația din Ungaria, care a accelerat la 10,7% în mai, s-ar situa între 15% și 16%.

Amintim că, la finalul lunii mai, liderii europeni au ajuns la un acord cu privire la noul pachet de sancțiuni aplicat Moscovei, unde chestiunea cea mai sensibilă a reprezentat-o embargoul asupra petrolului rusesc. Astfel, până la sfârșitul anului, importurile de petrol rusesc în Uniunea Europeană vor fi reduse cu 90%.

În cadrul summitului, Viktor Orban a acuzat Comisia Europeană că are un comportament „iresponsabil” în legătură cu modul în care a gestionat propunerea de limitare a importurilor de petrol rusesc.

Ungaria este preponderent dependentă de importurile din Rusia și s-a opus embargoului. Drept urmare, a obținut o exceptare.

Importurile prin conducta Drujba, care aprovizionează şi Ungaria, vor fi scutite într-o primă etapă. Aceasta a permis Budapestei să ridice dreptul de veto care bloca de câteva săptămâni adoptarea celui de-al şaselea pachet de sancţiuni al UE la adresa Rusiei. Consumul intern al Ungariei, care nu are ieşire la mare, depinde într-un procent de 65% de petrolul transportat prin conducta Drujba.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală