Cel mai bogat om discret nu știe ce să facă cu miliardele sale

24 Feb. 2024, 15:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
24 Feb. 2024, 15:29 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Autry Stephens (85) și-a vândut compania, Endeavor Energy Resources, către Diamondback Energy săptămâna aceasta.

Tranzacția în valoare de 26 miliarde de dolari în numerar și acțiuni îl poziționează drept cel mai bogat magnat al petrolului din SUA, potrivit Bloomberg.

După tranzacție, Stephens – un om tăcut – părea reticent să părăsească compania pe care a fondat-o în 1979, spunând Wall Street Journal că a luat decizia în mare parte din cauza unui diagnostic de cancer: “Voi simți lipsa oamenilor de acolo. Era un fel de mică familie”.

Stephens a rezistat mult timp eforturilor externe de a vinde Endeavor, care era una dintre ultimele companii petroliere majore independente din bogatul bazin Permian din vestul Texasului. Dar lucrurile s-au schimbat când a fost diagnosticat cu cancer de prostată. Atunci a anunțat că a decis să nu lase compania moștenire fiicei sale, Lyndal Greth, care este membru în consiliul de administrație al companiei, și că fiul său nu a fost implicat în afacerea familiei.

Acum, tranzacția cu Diamondback Energy – care a depășit alți licitatori de renume cum ar fi ExxonMobil și ConocoPhillips – este pe cale să transforme compania într-o forță puternică în peisajul energetic intern.

Stephens este cunoscut pentru stilul său modest. Conduce un Toyota Land Cruiser vechi și zboară cu low cost al Southwest Airlines, potrivit Business Insider. El a rămas fidel originii sale modeste – o fermă din Texasul central care cultiva arahide și pepeni.

În ciuda averii sale uriașe și a întâlnirii cu faima – a fost prezentat în serialul reality TV “Black Gold” – traiectoria sa profesională a rămas concentrată pe ambițiile sale inițiale, care, potrivit universității Texas Austin pe care a absolvit-o, erau “să câștige un salariu constant și o pensionare confortabilă”.

Stephens și-a atribuit succesul deschiderii sale față de idei și tehnologii noi, precum și unei strategii de foraj bazată în exclusivitate pe cash, care, potrivit Bloomberg, l-a ajutat să supraviețuiască crizei financiare din 2008 în timp ce mulți alți operatori din SUA au dat faliment.

“Istoria industriei petroliere este plină de povești despre oameni care și-au făcut și au pierdut averile de mai multe ori”, a declarat Stephens pentru WSJ. Întrebat de Journal ce va face cu miliardenele sale nou primite în cont, Stephens a spus că încă nu s-a gândit prea mult la asta.

Vânzarea Endeavor l-a propulsat pe Stephens de pe locul 130 pe Bloomberg’s Billionaires Index pe locul 77. Averea sa a crescut cu 17,5 miliarde de dolari față de aceeași perioadă a anului trecut, iar astfel Stephens este în spatele doar al lui Jensen Huang de la Nvidia și lui Mark Zuckerberg de la Meta, din perspectiva dinamicii creșterii averii în acest an.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău