Cele mai inteligente orașe din lume în 2024 și cum este viața în ele

22 Iul. 2024, 10:11
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Iul. 2024, 10:11 // Actual //  bani.md

Schimbările climatice din ultimii ani au dus la o modificare a calității vieții, astfel că autoritățile din marile orașe ale lumii fac eforturi să implementeze soluții inteligente pentru o viață mai lungă. Institulul Internațional pentru Dezvoltarea Managementului (IMD) întocmește un clasament anual al celor mai inteligente orașe din lume, bazat pe puterea economică și tehnologică a fiecărui oraș și modul în care acești factori îmbunătățesc calitatea vieții și oferă soluții. pentru provocările societății, scrie BBC.

Pentru al cincilea an consecutiv, Smart Cities Index 2024 a colectat date de la locuitorii a 142 de orașe pentru a înțelege dacă aceștia se simt în siguranță în orașul în care trăiesc și dacă au destule oportunități de muncă sau de activități.

Top 10 cele mai smart orașe din lume

Raportul clasifică 142 de orașe inteligente din întreaga lume, pe baza datelor analizate de cercetători, precum și a răspunsurilor la un sondaj realizat în rândul a 120 de locuitori din fiecare oraș. Studiul surprinde o imagine de ansamblu asupra modului în care infrastructura și tehnologia disponibilă într-un oraș influențează performanța acestuia și calitatea vieții locuitorilor săi. Potrivit Smart Cities Index 2024, cele mai inteligente zece orașe din lume sunt:

  • Zurich
  • Oslo
  • Canberra 
  • Geneva
  • Singapore
  • Copenhaga
  • Lausanne
  • Londra
  • Helsinki
  • Abu Dhabi

De ce aleg oamenii să trăiască în acește orașe

Potrivit IMD, un oraș inteligent este definit ca fiind “un mediu urban care aplică tehnologia pentru a spori beneficiile și a diminua neajunsurile urbanizării pentru cetățenii săi”. Orașele care au performanțe bune pe listă au dezvoltat, de asemenea, inițiative care se adresează calității generale a vieții cetățenilor lor.

Canbera

Capitala Australiei a obținut scoruri deosebit de bune pentru poluarea sa scăzută a aerului, numărul de spații verzi și un sentiment ridicat de incluziune în rândul cetățenilor minoritari. Canberra a adoptat strategii pentru a face orașul mai locuibil și mai atractiv pentru fondatorii de startup-uri și alte afaceri. Internetul de mare viteză susține conectivitatea generală și creșterea muncii la distanță, în timp ce centrele de inovare și spațiile de lucru în comun ajută la stimularea dezvoltării tehnologice și a antreprenoriatului.

Singapore

Clasat pe locul cinci în indicele din acest an, Singapore a urcat două locuri în clasament datorită punctajelor ridicate în siguranță (activate de CCTV), conectivității ridicate care face școlarizarea și monitorizarea traficului mai ușoară și raportării online și procesării documentelor care permit o abordare fără probleme cu birocrația guvernamentală.

Lausanne

Un oraș mic din Elveția, de doar 150 000 de locuitori, se clasează pe locul șapte. Lausanne este apreciat tocmai pentru că nu este foarte populat fiind considerat un oraș „intim”. De asemenea, autoritățile au investit foarte mult în grija pentru natură. Sunt 360 de hectare de spațiu verde urban, iar autoritățile plantează anul 1400 de copaci noi.

Londra Londra continuă să se claseze bine pentru ușurința serviciilor sale online, inclusiv rezervarea de transport și Wi-Fi ușor de accesat. Capitala Angliei s-a angajat să reducă poluarea, prin implentarea unei infrastructuri pentru mașini electrice.

Abu Dhabi

Orașul a obținut un scor extrem de bun pentru ușurința de transport și rezervare online, salubritate ridicată chiar și în cele mai sărace zone ale orașului, abilități digitale predate bine în școli, dar și pentru că turiștii se simt bineveniți.  Pentru rezidenți, caracteristicile inteligente și convenabile ale sistemului de transport al orașului sunt de neegalat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală