CEO-ul Starbucks și-a dat demisia. Ce a dus la „căderea în dizgrație” a companiei

14 Aug. 2024, 09:14
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Aug. 2024, 09:14 // Actual //  bani.md

Laxman Narasimhan, CEO al Starbucks, a demisionat marți, după doar un an în această funcție, a anunțat compania. Lanțul de cafenele în dificultate l-a numit pe Brian Niccol, CEO al Chipotle, în funcția de președinte și CEO, începând cu 9 septembrie. Acțiunile Starbucks au crescut cu mai mult de 13% în premarket trading, în timp ce cele ale Chipotle au scăzut cu 8%, potrivit CNN, citat de antena3.ro.

Brian Niccol a condus lanțul alimentar de inspirație mexicană din 2018, Starbucks afirmând că acesta a stabilit „noi standarde în industrie și a condus o creștere semnificativă și crearea de valoare”, subliniind creșterea veniturilor cu aproape 800% în timpul mandatului său.

„Brian este un purtător de cultură care aduce o bogată experiență și o performanță dovedită în materie de inovare și dezvoltare”, a declarat Mellody Hobson, noul director independent principal al Starbucks, într-un comunicat. „Consiliul nostru crede că el va fi un lider care va transforma compania noastră, oamenii noștri și toți cei pe care îi servim în întreaga lume.”

Narasimhan, care părăsește, de asemenea, consiliul de administrație, a preluat Starbucks în martie 2023 și a văzut lanțul de cafea în mare parte lupta sub jurisdicția sa. Cel mai recent, vânzările lanțului au scăzut cu 3% la nivel global în magazinele deschise de cel puțin un an, inclusiv o scădere de 2% pe piața sa de origine din America de Nord.

Problemele Starbucks reflectă oboseala consumatorilor față de prețurile ridicate din lanțurile alimentare, restaurante și magazine, după ani de creșteri ale prețurilor. Ele dezvăluie, de asemenea, fisuri în modelul de afaceri al Starbucks, care s-a schimbat ca răspuns la cererea clienților, de la o cafenea cu servire predominantă la masă la un lanț cu servire la drive-thru.

„În fața unor obstacole dificile, Laxman s-a concentrat cu precizie asupra îmbunătățirii activității pentru a răspunde nevoilor clienților și partenerilor noștri. Cu toții îi dorim toate cele bune și știm că va face lucruri minunate în viitor”, a declarat Hobson.

Schimbarea bruscă la vârf vine pe fondul scăderii acțiunilor, care au scăzut cu 17% pe an, și al negocierilor în curs cu investitorul activist Elliott Investment Management.

„În timp ce o parte din încetinire poate fi atribuită unui consumator mai leneș care reduce cheltuielile, o mare parte este, de asemenea, rezultatul înrăutățirii experienței în magazine și a lipsei de inovare în domenii precum alimentația”, a declarat Neil Saunders, analist de retail și director general la GlobalData Retail, într-o notă.

„Din această cauză, Starbucks pierde cotă de piață în favoarea cafenelelor independente mai mici și a altor rivali de ceva timp, iar eșecul lui Narasimhan de a aborda această problemă în mod convingător a iritat investitorii”, a spus Saunders.

Saunders a spus că „experiența profundă a lui Niccol în domeniul serviciilor alimentare va fi utilă în timp ce Starbucks navighează printr-un cocktail de provocări, inclusiv costuri crescute, probleme legate de forță de muncă, ineficiență operațională și o nemulțumire tot mai mare în rândul clienților”.

Un alt factor care a dus probabil la plecarea lui Narasimhan a fost nemulțumirea fostului CEO al Starbucks, Howard Schultz. Acesta a criticat conducerea succesorului său într-o scrisoare virală pe LinkedIn în luna mai, scriind că operațiunile din SUA ale lanțului sunt „principalul motiv pentru căderea în dizgrație a companiei”.

Schultz a declarat într-o declarație pentru Wall Street Journal că Niccol are „respectul și sprijinul său deplin”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Dec. 2025, 17:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
22 Dec. 2025, 17:08 // Actual //  Grîu Tatiana

Guvernul urmează să aprobe în ședința de marți, 23 decembrie, un proiect-pilot prin care Republica Moldova va testa, pentru prima dată, utilizarea mașinilor electrice ca surse de energie pentru rețea. Este vorba despre proiectul „Vehicul spre rețea: testarea soluțiilor de încărcare inteligentă și fluxului bidirecțional de energie (V2G)”, elaborat de Ministerul Energiei și implementat de Asociația Obștească „Green City Lab Moldova”.

Proiectul presupune că vehiculele electrice nu vor fi doar consumatori de energie, ci vor putea livra electricitate înapoi în rețea atunci când este nevoie, de exemplu în orele de vârf. Energia stocată în bateriile mașinilor ar putea fi folosită pentru a stabiliza sistemul electroenergetic, mai ales în contextul creșterii producției din surse regenerabile, care este variabilă.

Pentru a putea testa această tehnologie, Guvernul va institui un regim special de testare inovativă, care permite derogări temporare de la unele prevederi ale legislației în vigoare. Aceste derogări se referă la racordarea temporară a echipamentelor, măsurarea bidirecțională a energiei, aplicarea unor tarife experimentale și participarea controlată a vehiculelor electrice la servicii de echilibrare și stocare a energiei. Autoritățile subliniază că aceste excepții sunt acordate exclusiv în scop demonstrativ și nu vor afecta siguranța rețelei electrice.

Proiectul va fi implementat pe o perioadă de trei ani de la intrarea în vigoare a hotărârii și va fi limitat la anumite locații și echipamente prevăzute într-un plan tehnic. În acest interval, „Green City Lab Moldova” va prezenta rapoarte semestriale Ministerului Energiei, iar la final un raport complet privind rezultatele obținute. Pe baza acestuia, Ministerul Energiei va propune eventuale modificări ale legislației din domeniul energiei.

Ministerul Energiei va coordona proiectul împreună cu Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică și cu operatorii de sistem, iar ANRE va monitoriza impactul testării asupra siguranței sistemului electroenergetic și va identifica barierele de reglementare. Documentele oficiale precizează că proiectul nu implică cheltuieli suplimentare din bugetul de stat, costurile fiind suportate de titularul proiectului și partenerii acestuia.

Autorii hotărârii afirmă că proiectul reprezintă o premieră națională și ar putea schimba modul în care sunt utilizate vehiculele electrice în Republica Moldova, transformându-le din simpli consumatori în participanți activi pe piața energiei. Hotărârea urmează să intre în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII