Companiile americane stabilesc prețuri minime de comercializare pentru a opri discounturile

17 Nov. 2022, 17:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
17 Nov. 2022, 17:57 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Tot mai mulţi producători americani încep să introducă preţuri minime de comercializare la produsele lor, pentru a menţine profiturile şi a limita iniţiativele de reduceri de preţuri, într-un moment în care retaileri precum Walmart Inc şi Amazon.com Inc încearcă să preia o parte din afacerile online ale rivalilor, transmite Reuters.

Astfel, cumpărătorii din SUA vor beneficia de mai puţine discounturi la achiziţiile de zi cu zi, într-un moment în care inflaţia este de aproape 8% şi retailerii încearcă să scape de stocuri în exces în valoare de sute de miliarde de dolari.

Timp de mai mulţi ani producătorii au stabilit un preţ minim de comercializare pe care retailerii îl puteau promova pentru articole costisitoare precum televizoarele. În acest fel, doreau să îi oprească pe cumpărătorii care căutau în magazin un articol doar pentru a-l cumpăra, mai ieftin, de la un alt retailer care îl promova la un preţ mai mic.

Acum, când cumpărătorii continuă să cumpere din ce în ce mai multe produse online, companii precum Colgate-Palmolive Co au început să utilizeze aşa-numitul preţ minim promovat pentru o serie de produse mai ieftine, precum pasta de dinţi Optic White Pro Series vândută pe Amazon, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar.

Pasta de dinţi Pro Series, care acum este promovată pentru 9,96 dolari pe Amazon, este un produs cu marjă mare pentru care Colgate vrea să îşi protejeze profiturile în contextul creşterii costurilor. În consecinţă, consumatorii au dificultăţi în a găsi un preţ mai mic în altă parte.

Producătorul de jucării Hasbro Inc cere retailerilor să menţină orice preţuri promovate peste intervalul sugerat, care variază între 6,99 dolari şi 33,99 dolari, pentru Monopoly, Twister, Chutes & Ladders şi alte 21 de jocuri şi jucării, exceptând perioada sezonului sărbătorilor de Crăciun, potrivit unui document intern consultat de Reuters.

Achiziţiile online de articole de consum, cumulate cu competiţia acerbă dintre Amazon şi Walmart, au determinat o gamă variată de producători să introducă praguri de preţ pentru produsele ieftine, susţin consultanţii.

De exemplu, Mr. Tortilla, care produce tortillas vândute online de Walmart şi Amazon, a decis să introducă un preţ minim de comercializare pe măsură ce şi-a extins vânzările, cu intenţia de a menţine preţurile la acelaşi nivel pentru toţi comercianţii online, a declarat directorul de operaţiuni Ron Alcazar.

Chiar dacă sunt legale în SUA, aceste politici sunt ilegale în multe ţări, inclusiv în majoritatea ţărilor din Europa. De asemenea, acordurile care dictează preţul de comercializare între producător şi retailer nu sunt legale în unele state americane, precum California şi Maryland.

Realitatea Live

30 Ian. 2023, 09:17
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
30 Ian. 2023, 09:17 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Prețul la medicamente ar putea crește în acest an cu 7%, susține directorul Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, Dragoș Guțu. Potrivit acestuia, în 2023, instituția va continua negocierile cu producătorii internaționali pentru a suplini stocurile de produse antibiotice , antivirale și antiinflamatorii din țară. Comercializarea acestor medicamente crește de 3-4 ori în sezonul rece al anului , pacienții fiind nevoiți să viziteze mai multe farmacii pentru a le găsi, scrie radiomoldova.md.

Numărul mic al populației, procedura dificilă de înregistrare a produselor și prețurile mici la care pot să își vândă produsele, nu le atrag pe marile țări producătoare de medicamente pe piața moldovenească.

Mai mult, unele au decis micșorarea exporturilor și consolidarea stocurilor naționale, pentru a preveni eventuale crize, a explicat pentru Radio Moldova, directorul Agenției Medicamentului și Dispozitivelor medicale, Dragoș Guțu. Cu toate acestea, funcționarul asigură populația că medicamentele cele mai solicitate se vor regăsi în farmaciile din Republica Moldova, deși ar putea fi mai scumpe.

„La volumul mic de vânzări și la prețurile plafonate profiturile sunt mici și respectiv nu este interesant pentru o companie mare farmaceutică să-și extindă prezența în țări mici precum Republica Moldova. Totuși avem o diversificare a surselor de import de medicamente. Decizia unei țări aparte ne afectează dar nu este dramatic. Noi am creat acum cinci săptămâni un grup de lucru, monitorizăm toate stocurile la medicamente de maximă importanță, antibiotice, antivirale, antipiretice. Părerea mea este că produsele medicamentoase vor crește în preț în 2023 cu 5, 6 sau 7 %, nu mai mult”, spune Guțu.

În Republica Moldova activează 7 producători de medicamente, care acoperă 8% din necesarul țării. 20 % din produsele medicamentoase sunt importate în țara noastră din România, 30 la sută din Ucraina, 20% din Turcia, China, India și restul din alte țări precum Franța, Spania, Germania, Polonia și Slovenia.

Criza medicamentelor este resimțită în multe țări ale lumii din cauza pandemiei de coronavirus care a afectat producția farmaceutică

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău