Construcția podului de piatră de la Leova se amână. Bucureștiul a anulat licitația pentru trei poduri

09 Oct. 2023, 08:01
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
09 Oct. 2023, 08:01 // Actual //  bani.md

CNAIR a anulat joi, 5 octombrie, licitația pentru proiectarea preliminară a noilor poduri peste Prut de la Stânca – Costești, Bumbăta – Leova și Fălciu – Leca, conform datelor pe care Economedia le-a analizat în SEAP. Licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate al celor trei poduri noi între România și Republica Moldova a lansată în februarie 2023, dar a fost anulată, scrie economedia.ro.

Interesant este că în SEAP nu a fost înregistrată oferta firmei din Alba Iulia, Total Business SRL, singura ofertă depusă, deși pe 25 aprilie 2023, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu anunța depunerea acesteia. „Pentru proiectarea a 3 poduri rutiere noi peste Prut, conform planului comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între România și Republica Moldova, până la termenul limită de depunere, au fost depuse 3 oferte de către SC Total Business Land SRL. Este vorba de depunerea ofertelor pentru proiectarea următoarelor poduri rutiere peste Prut, pentru care ofertantul are la dispoziție câte 6 luni pentru fiecare contract și o valoare cumulată estimată la 1.512.606 lei, fără TVA”, arată Scrioșteanu (n.r verificarea conformității se face după ce oferta se depune și se înregistrează).

„Contractele vor avea ca obiect servicii de proiectare faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele Pod nou peste Prut, Stanca (RO) – Costesti (MD), Pod nou peste Prut, Bumbata (RO) – Leova (MD), Pod nou peste Prut, Falciu (RO) – Leca (MD), in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu. Documentatiile intocmite de catre Prestator vor respecta continutul cadru definit in H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice”, arată datele din SEAP.

În urmă cu o lună, fostul secretar de stat, Horațiu Cosma spunea că oferta a fost neconformă. „Fapta: Tot zilele trecute, același Grindeanu a anulat licitația de proiectare pentru 3 noi poduri rutiere la granița cu Republica Moldova. Curat murdar. De fapt, Sorin Grindeanu e specialist doar la salată de vorbe. Și cam atât. Când e vorba de pus osul la treabă, uite-l de unde nu-i. A anulat licitația de proiectare pentru trei noi poduri peste Prut la Stânca (RO) – Costești (MD), Bumbăta (RO) – Leova (MD), respectiv Fălciu (RO) – Leca (MD). Singura ofertă depusă la licitația lansată în februarie a fost descalificată de către CNAIR”, afirmă Horațiu Cosma.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII