O nouă procedură pentru soluționarea petițiilor consumatorilor de servicii financiare a intrat în vigoare din 25 octombrie, anunță Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF). Clienții trebuie să se adreseze mai întâi direct furnizorului de servicii financiare: bănci, asigurători, organizații de creditare nebancară sau prestatori de servicii de plată, depunând reclamația în scris și păstrând dovada acesteia. Furnizorul are termen de 15 zile lucrătoare pentru a răspunde în scris, iar lipsa unui răspuns este considerată refuz tacit.
Dacă răspunsul nu este satisfăcător sau nu există, consumatorii pot depune petiția la CNPF, anexând dovezile corespunzătoare sau se pot adresa instanței de judecată, conform procedurii civile. Petițiile trimise direct la CNPF fără a fi înaintate mai întâi furnizorului vor fi redirecționate, iar solicitantul va fi informat.
CNPF examinează petițiile și comunică rezultatele, iar în cazul identificării clauzelor abuzive poate iniția acțiuni în instanță pentru constatarea nulității acestora.
Dreptul de a depune reclamații îl au consumatorii de servicii financiare, persoanele păgubite în cadrul asigurărilor obligatorii RCA, utilizatorii de servicii de plată și deținătorii de monedă electronică, inclusiv persoanele juridice, precum și clienții neprofesioniști de pe piața de capital.
”Protejați-vă drepturile! Urmați acești pași pentru a soluționa disputele cu furnizorii de servicii financiare”, îndeamnă CNPF.
