Cum să depui corect o plângere împotriva prestatorilor de servicii financiare? CNPF vine cu precizări

03 Nov. 2025, 11:46
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Grîu Tatiana
03 Nov. 2025, 11:46 // Bănci şi Finanţe //  Grîu Tatiana

O nouă procedură pentru soluționarea petițiilor consumatorilor de servicii financiare a intrat în vigoare din 25 octombrie, anunță Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF). Clienții trebuie să se adreseze mai întâi direct furnizorului de servicii financiare: bănci, asigurători, organizații de creditare nebancară sau prestatori de servicii de plată, depunând reclamația în scris și păstrând dovada acesteia. Furnizorul are termen de 15 zile lucrătoare pentru a răspunde în scris, iar lipsa unui răspuns este considerată refuz tacit.

Dacă răspunsul nu este satisfăcător sau nu există, consumatorii pot depune petiția la CNPF, anexând dovezile corespunzătoare sau se pot adresa instanței de judecată, conform procedurii civile. Petițiile trimise direct la CNPF fără a fi înaintate mai întâi furnizorului vor fi redirecționate, iar solicitantul va fi informat.

CNPF examinează petițiile și comunică rezultatele, iar în cazul identificării clauzelor abuzive poate iniția acțiuni în instanță pentru constatarea nulității acestora.

Dreptul de a depune reclamații îl au consumatorii de servicii financiare, persoanele păgubite în cadrul asigurărilor obligatorii RCA, utilizatorii de servicii de plată și deținătorii de monedă electronică, inclusiv persoanele juridice, precum și clienții neprofesioniști de pe piața de capital.

”Protejați-vă drepturile! Urmați acești pași pentru a soluționa disputele cu furnizorii de servicii financiare”, îndeamnă CNPF.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Nov. 2025, 16:59
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
03 Nov. 2025, 16:59 // Actual //  Grîu Tatiana

Începând cu 1 noiembrie, Serviciul Fiscal de Stat a început să trimită notificări contribuabililor în legătură cu divergențele identificate în Declarațiile privind TVA. Aceasta măsură a devenit posibilă odată cu lansarea compartimentului „Administrarea riscurilor TVA” în cadrul SIA „Managementul riscurilor de conformare”.

Noul mecanism permite Serviciului Fiscal de Stat să monitorizeze și să gestioneze situațiile în care apar posibile erori la calcularea sau declararea TVA, inclusiv cazurile de majorare nejustificată a TVA, neînregistrarea facturilor fiscale sau divergențe între valoarea și suma TVA raportată de furnizori și cea indicată de beneficiari.

Contribuabilii care se încadrează în aceste situații vor primi notificări individuale și vor avea posibilitatea să corecteze Declarațiile privind TVA. Notificările sunt expediate imediat după expirarea termenului legal de depunere a declarațiilor, iar în cazul în care erorile nu sunt remediate, contribuabilii vor fi atenționați din nou până pe 15 a lunii următoare, fiind informați și despre sancțiunile aplicabile conform Codului fiscal.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII