DE CE piața muncii din Moldova se confruntă cu un deficit de specialiști în Copywriting, SMM, Content Management

25 Nov. 2021, 05:40
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
25 Nov. 2021, 05:40 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

În ultima perioadă, pe piața muncii din Republica Moldova se atestă un deficit de specialiști în copywriting, SMM și Content Management. Într-un interviu pentru platforma delucru.md, Igor Strechifondator & trainer Purple a oferit răspuns la această întrebare.

În viziunea lui Igor Strechi, unul dintre motivele menționate este creșterea cererii pentru astfel de specialiști și faptul că, universitățile nu  n-au reușit să creeze curriculum adaptat acestei cereri.​

Multe afaceri au decis să fie prezente online, se observă o creștere semnificativă de cerere a prestării acestor servicii, inclusiv din cauza situației epidemice, inclusiv din cauză că consumatorul crează cererea, iar studiile clasice universitare n-au reușit să creeze curriculum adaptat acestei cereri, a declarat fondatorul Purple.

În cadrul aceluiași interviu, Igor Strechi a declarat că acest domeniu este slab dezvoltat în Republica Moldova, motiv pentru care aceste joburi fuzionează, ceea ce înseamnă că o singură persoană este și copywriter, și SMM, și Content Manager, etc.

Este imposibil ca aceste joburi să nu fuzioneze în Moldova, unde acest domeniu este puțin dezvoltat, unde companiile nu sunt gata să plătească pentru lucrul unei echipe formată din: content manager, social media manager, analist, copywriter, traffic manager, pay per click specialist, designer și project manager. Da, exact acești specialiști în mod ideal ar trebui să lucreze la o pagină a unui brand. Mai rău este când un social media manager scrie texte, face design și​ setează​ reclame. În situațiile când lucrezi cu branduri internaționale sau mari se simte diferența și​ necesitatea de a separa aceste profesii, unde cerințele​ sunt mai mari.

Potrivit fondatorului Purple, fiecare profesie are specificul său, iar diferența dintre aceste profesii este doar „procesul”.

Opinia mea este bazată doar pe experiența​ noastră din agenție – diferența dintre aceste profesii este doar procesul. Copywriting-ul este arta de a​ vinde prin cuvinte, este un tip de scriere persuasivă care are ca finalitate vânzarea, întreprinderea​ unei anumite acțiuni de către​ consumatorul final. Content managerul se referă​ la procesul de creare a tipului de conținut potrivit pentru un anumit scop, de exemplu creșterea​ numărului de abonați​ sau loializarea consumatorilor pentru un anumit brand. Pe scurt, social media managerul este specialistul care organizează procesul de marketing pentru promovarea bunurilor sau serviciilor pe diverse platforme de social media, fie sub formă de publicitate, fie sub formă de conținut.​

Realitatea Live

03 Feb. 2023, 10:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Feb. 2023, 10:51 // Actual //  Lupu Eduard

Președintele Maia Sandu este personalitatea politică din Republica Moldova în care cetățenii au cea mai mare încredere, arată un sondaj realizat de către CBS Research la comanda Comunității WatchDog.MD. Șefa statului, care a fost menționată de aproape 24% din respondenți, este urmată de fostul președinte, Igor Dodon, care a fost numit de circa 7% din persoanele intervievate.

57% din respondenți nu au putut numi o personalitate politică în care au mare încredere. Dintre cei 43% rămași, peste jumătate au numit-o pe Maia Sandu. Ea este urmată de Igor Dodon (6,9%), Ilan Șor (3,5%), Ion Ceban (2,1%), Ion Chicu (1,4%), Vladimir Voronin (1,3%) etc. Întrebarea a fost deschisă.

Sondajul arată că la capitolul pozitiv pe primul loc se situează primarul capitalei, Ion Ceban, cu un rating de imagine cumulat de 41,5%. El este urmat de președinta Maia Sandu, cu 38,6%, și ex-președintele Igor Dodon, cu 37,2%.

„La capitolul „foarte multă încredere” sunt 23%, practic același procent ca la întrebarea deschisă, cei care spun că au foarte mare încredere în Maia Sandu. Ea este urmată de Igor Dodon, cu 12,9%, și la distanță foarte mică în spate este Ion Ceban, cu 12,3%”, a menționat Valeriu Pașa.

La capitolul anti-rating, lider detașat rămâne fostul lider al Partidului Democrat, Vlad Plahotniuc – 88%. El este urmat de liderul Partidului politic Șor, Ilan Șor – 67%. Președinta Maia Sandu are un anti-rating cumulat de aproape 59%, alături de Igor Dodon, care este practic la același nivel.

Cercetarea arată că, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare, în legislativ ar accede trei formațiuni politice. Este vorba despre Partidul Acțiune și Solidaritate, pentru care ar vota 23,4% alegători, Blocul Comuniștilor și Socialiștilor – 22% și Partidul politic Șor – 11,3%. În același timp, aproape 20% din respondenți sunt indeciși.

Din numărul decișilor, 33,1% ar vota cu PAS. 31,1% ar vota cu BCS, iar 16% – PPȘor. La distanță mică de pragul electoral s-a situat Mișcarea Alternativa Națională, condusă de Ion Ceban, cu 4,1%.

Sondajul a fost efectuat la telefon în perioada 17-26 ianuarie, pe un eșantion de 1 001 persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău