De la viziune, la acțiune. Philip Morris International a prezentat progresele companiei pentru anul 2023

23 Apr. 2024, 09:27
 // Categoria: Slider // Autor:  Soroceanu Olga
23 Apr. 2024, 09:27 // Slider //  Soroceanu Olga

Philip Morris International (PMI) a făcut public cel de-al cincilea Raport Integrat pentru anul 2023, care prezintă progresele companiei în atingerea obiectivului său primar – crearea unui viitor fără fum. Cu un accent puternic pe practicile sustenabile, raportul evidențiază realizările în mai multe direcții, de la investiții în dezvoltarea produselor fără fum, promovarea economiei circulare, până la crearea unei culturi incluzive în cadrul companiei.

Raportul Integrat descrie strategia de sustenabilitate a Philip Morris International în două direcții: impactul produselor (ce produce compania) și impactul operațiunilor (cum compania produce). 

Principala ambiție a companiei este dezvoltarea alternativelor fără fum fundamentate științific. Raportul relevă că, începând cu anul 2008, Philip Morris International a investit peste 12,5 miliarde USD în această direcție. Totodată, la nivel global sunt peste 28 de milioane de utilizatori adulți ai dispozitivelor electronice de încălzire a tutunului, prezente pe 84 de piețe în toată lumea. 

„2023 a fost un an marcat de unitate, determinare și un angajament continuu față de viziunea noastră – crearea unui viitor fără fum. Pe măsură ce ne confruntăm cu noi provocări, reziliența de durată a oamenilor noștri, talentul excepțional și profunzimea scopului ne asigură că suntem bine pregătiți pentru a ne continua călătoria – urmărind progresul, îmbrățișând inovația și promovând sustenabilitatea, în timp ce ne transformăm cu adevărat”, a declarat Jacek Olczak, director executiv al Philip Morris International. 

Construind un viitor fără fum, compania pune accent pe impactul produselor sale asupra mediului înconjurător. Pentru a reduce problema deșeurilor post-consum, Philip Morris International colectează dispozitivele de încălzire a tutunului care nu mai sunt funcționale. O parte din dispozitive sunt reparate și plasate din nou spre comercializare. Anul trecut, 320.000 de dispozitive electronice fără fum au fost recondiționate, dublu față de 2021. Dispozitivele care nu pot fi reparate sunt reciclate și utilizate în producție. 

„La Philip Morris International, sustenabilitatea este un proces continuu de transformare și inovare. Este o oportunitate pentru a regândi toate procesele de lucru și a implementa practici noi. Atât la nivel global, cât și local, compania noastră s-a angajat să se dezvolte sustenabil pentru a reduce impactul activității sale asupra mediului și societății. În 2018, ne-am alăturat programului global de colectare a dispozitivelor electronice uzate și am reușit să transmitem spre reciclare 5 tone de dispozitive colectate de la utilizatori”, a declarat Elena Naumenko, director al Philip Morris Moldova. 

Raportul descrie, de asemenea, angajamentul PMI de a promova incluziunea și egalitatea pentru cei peste 73.700 de angajați din întreaga lume. 

„Aceste angajamente fac parte din ADN-ul companiei de a promova oportunități echitabile de dezvoltare și avansare în carieră. Ne mândrim că, în Moldova, reprezentarea de gen în funcțiile de conducere este de 50/50. Suntem motivați să continuăm să construim un mediu de lucru incluziv și divers, în care fiecare membru al echipei se simte apreciat și încurajat. Eforturile noastre sunt confirmate de sondajele interne, care arată că peste 90% dintre angajații noștri sunt mândri să lucreze la Philip Morris Moldova și ar recomanda compania noastră prietenilor”, a declarat Elena Naumenko.

Raportul Integrat pentru anul 2023 demonstrează progrese în reducerea amprentei de carbon, precum și în promovarea practicilor de aprovizionare durabilă.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală