Devino Ambasadoare Tech Women! Înscrie-te la programul care inspiră fetele și femeile să aleagă o carieră în IT

11 Aug. 2021, 12:00
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
11 Aug. 2021, 12:00 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Fetele și femeile din industria IT sunt îndemnate să devină Ambasadoare Tech Womwn pentru a inspira și încuraja fetele și femeile să aleagă o carieră în domeniul IT.

În acest sens, Asociația „Tech Women Moldova” lansează o nouă ediție a proiectului „Tech Women Ambassadors” pentru anul 2022, dedicată tuturor fetelor și femeilor care își doresc să reprezinte industria IT și să susțină activ incluziunea și inteligența cognitivă prin tehnologie. Inițiativa este susținută de către proiectul TEKWILL, cu suportul financiar al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID) și al Suediei, implementat de Asociația Națională a Companiilor din Domeniul TIC.

Proiectul își propune să faciliteze transferul de cunoștințe, motivație și experiență între profesionistele din domeniul tehnologiei informației și să încurajeze aspirațiile fetelor și femeilor care vor să îmbrățișeze o carieră sau fac primii pași în această industrie.

Pentru a deveni Ambasadoare Tech Women este nevoie să completezi FORMULARUL DE ÎNREGISTRARE până în data de 6 septembrie 2021.

În cadrul concursului vor fi alese 10 Ambasadoare care își vor începe activitatea din luna ianuarie 2022. În perioada septembrie – decembrie, Ambasadoarele alese vor fi implicate activ în organizarea celei de-a 2-a ediții a „Programului de Mentorat” și a Summit-ului „Tech Women” împreună cu Ambasadoarele anului curent.

Ediția 2022 a „Tech Women Ambassadors” se va axa pe organizarea evenimentelor lunare, conferințe, sesiuni de socializare, de orientare în carieră, de mentorat, schimb de experiență și alte forme de întruniri deschise tuturor doritoarelor de a cunoaște, explora, și valorifica oportunitățile de afirmare profesională în domeniul IT. Toate activitățile planificate vor fi organizate și moderate de Ambasadoarele alese, care vor beneficia și de suportul echipei de bază a comunității „Tech Women Moldova”.

Nominalizarea oficială a noilor Ambasadoare va avea loc în cadrul unui eveniment solemn la sfârșitul lunii septembrie.

Despre Tech Women Moldova

Platforma „Tech Women Moldova” este o inițiativă dedicată atragerii, susținerii și promovării femeilor în domeniul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor (TIC) și creării condițiilor pentru participarea deplină a acestora în cea mai dinamică și profitabilă industrie a prezentului și viitorului.  Acțiunile și evenimentele din cadrul Programului „Tech Women Ambassadors -2022” vor fi desfășurate de A.O. “Tech Women Moldova” cu sprijinul USAID și al Suediei în cadrul Proiectului „Dezvoltarea Centrului de Excelență în Domeniul TIC Tekwill”, implementat de ATIC. Inițiativele vor fi adresate tuturor femeilor din domeniul IT și tinerelor care sunt deja în domeniu sau intenționează să îl acceseze. 

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO