Din secretele super-bogaţilor: Unde îşi pun banii miliardari ca Elon Musk sau Jeff Bezos. Unde cheltuie cel mai mult

22 Apr. 2024, 15:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
22 Apr. 2024, 15:05 // Bani și Afaceri //  bani.md

Super-bogaţii, cei cu averi ce depăşesc pragul de 100 de milioane de dolari, se deosebesc de oamenii obişnuiţi nu numai prin imperiile lor colosale, ci şi prin deciziile pe care aleg să le facă în legătură cu banii lor, scrie CNBC.

La nivel global, populaţia super-bogaţilor se ridică la aproximativ 28.500 de oameni, majoritatea fiind concentraţi în New York, Los Angeles, Londra sau Beijing.

„Aceste oraşe se mândresc cu o infrastructură financiară robustă, ecosisteme antreprenoriale vibrante şi pieţe imobiliare profitabile, ceea ce le face destinaţii atractive pentru cei ultra-bogaţi”, a declarat Kevin  Teng, CEO-ul WRISE Wealth Management, pentru CNBC.

Studiile realizate de-a lungul timpului au descoperit care sunt domeniile preferate pentru investiţii ale celor mai bogaţi oameni din lume. Bursele şi criptomonedele sunt primele care ies din discuţie.

Unde îşi pun miliardarii bani:

1. Piaţa imobiliară

În general, milionarii nu preferă să rişte prea mult când e vorba de banii lor. De aceea, portofoliile conţin adeasea proprietăţi imobiliare foarte bine cotate şi foarte bine ancorate în piaţă, dar şi active trofeu (clădiri emblematice sau istorice ale unui oraş). Experţii au estimat că investiţiile super-bogaţilor în imobiliare reprezintă aproximativ 27% din investiţiile lor totale.

2. Fonduri de investiţii

Centimilionarii îşi gestionează deobicei averea prin intermediul unui „family office”, o companie privată de investiţii menită să administreze averea unei familii. Numărul acestora s-a triplat în 2019, depăşind 4.500 de astfel de organizaţii la nivel global, care administrează averi care totalizează şase trilioane de dolari.

3. Investiţii alternative

De asemenea, super-bogaţii explorează şi posibilitatea unor investiţii ceva mai puţin tradiţionale. Foarte mulţi milionari sau miliardari alegă să investească în participaţiile unor cluburi sportive.

„Este un grup foarte, foarte izolat în care să intri şi necesită mult mai mult decât bani. Exclusivitatea este un element de atracţie major, deoarece aceste persoane bogate doresc să se amestece cu oameni cu un statut similar. Deţinerea unui pachet de acţiuni la o echipă sportivă este o modalitate de legitimare a propriului statu”, a declarat aid Salvatore Buscemi, CEO Dandrew Partners.

De asemenea, Teng de la WRISE a remarcat că milionarii acordă mai multă atenţie veniturilor fixe, creditelor private şi investiţiilor alternative. El a spus că creditul privat câştigă tracţiune pe măsură ce investitorii caută surse de randament în afara pieţelor convenţionale.

„Această tendinţă reflectă un apetit tot mai mare pentru activele netradiţionale care oferă profiluri unice de risc şi randament”, a spus Kevin Teng, menţionând că investiţiile alternative includ capitalul de risc, capitalurile private şi activele reale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII