Două vinării de stat din Moldova își unesc eforturile pentru a depăși criza perioadei pandemice. Ce și-au propus

16 Nov. 2021, 11:11
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
16 Nov. 2021, 11:11 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Vinăriile din Republica Moldova resimt o scădere a numărului de turiști cauzată de perioada pandemică. Reprezentanții acestei industrii care propulsează economia țării, consideră că turismul local necesită o atenție sporită din partea publicului și a consumatorilor de branduri de țară. Pentru a crea un circuit viniviticol prietenos, două întreprinderi de stat, Cricova și Mileștii Mici, vor organiza în decursul lunii curente un maraton – wine run, în care se pot înscrie cei care doresc să promoveze și să susțină turismul viniviticol, transmite IPN.

Potrivit directorului general al Combinatului de Vinuri „Cricova” S.A., Denis Șova, perioada pandemică a afectat turismul, înregistrându-se o scădere de aproape 80% de vizitatori, comparativ cu anii precedenți, însă linia de producție a continuat să genereze profit.

„O realizare de care am putea să ne mândrim este că întreprinderea „Cricova” este un brand autentic de țară și aparține integral statului. Prin negocieri, a fost recuperat, în urmă cu zece ani, ceea ce deținea o altă întreprindere cu capital străin și astăzi „Cricova” este un model de succes pentru întreprinderile de stat, ce aduce anual un profit de 20 milioane lei și achită peste 50 milioane lei impozite anual. Dacă anul trecut, în iunie, a fost stopată activitatea, anul acesta deja am înregistrat venituri importante și ne așteaptă cele mai bune luni ale anului: noiembrie și decembrie, perioada când se înregistrează aproape jumate din venitul anual din vânzări”, a declarat pentru IPN Denis Șova.

Directorul Combinatului „Cricova” a mai spus că, în acest timp de restricție, s-a lucrat foarte mult la linia de producție și la îmbunătățirea imaginii brandului peste hotarele țării, astfel vinul spumant Blanc de Noirs, Pinot Noir, a fost remarcate în concursurile internaționale din anul acesta cu medalia de aur.

Viorel Garaz, director general al Cramei „Mileștii Mici”, a menționat că cea mai importantă promovare a produsului întreprinderii o realizează este însuși consumatorul.

„Ne bucurăm că tineretul ne promovează intens pe rețelele de socializare, împărtășind impresiile și experiențele pe care le-au trăit în vinăriile noastre, ei sunt cartea noastră de vizită. Totodată, lucrăm la campanii de comunicare prin promovarea vinului în tandem cu poezia, arta. Am lansat recent o linie de producție „Riesling de Rhin”, Mileștii Mici, iar la partea de comunicare am utilizat un joc de cuvinte – „un(i)vers”, tipărind pe etichete strofe de poezie, altfel spus, îmbuteliind vinul în poezie și frumos,. O altă campanie de promovare este adresată către cei care doresc să contribuie la înverzirea planetei, și dacă sădești un pom, fă o poză și trimite-ne-o, iar noi te vom răsplăti cu premii”, a comunicat pentru IPN Viorel Garaz.

Ambele combinate de vinuri colaborează și participă împreună la mai multe proiecte atât naționale, cât și internaționale.

„Nu suntem atât de mari și puternici încât să putem face toate lucrurile de sine stătător. Participând la expoziții și concursuri internaționale, am poziționat Moldova ca țară pe piața globală de consum viticol, nefăcând o diferență între cele două vinării. Am reușit să fidelizăm și consumatorii de vinuri din China, turismul și vinurile se ajută reciproc, ceea ce consider că ne va aduce bunăstare, atât producătorilor de vinuri, cât și sectoarelor conexe (transport, tipografie, servicii hoteliere și multe altele). Pentru dezvoltarea turismului vitivinicol, trebuie să fim conștienți de faptul că în orice țară, acolo unde este o industrie vitivinicolă puternică, este și o piață locală pe măsură. Aici putem extrapola și pe partea de turism, pentru că noi avem foarte mulți vizitatori străini, și mai puțin locali. Avem mulți în Moldova printre cei care poate au văzut piramidele Egiptului și nu au vizitat niciodată vinăriile”, a spus directorul Cramei „Mileștii Mici”.

Pentru a fructifica rezultatele colaborării și în scopul dezvoltării unui traseu turistic între cele două destinații, Cricova și Mileștii Mici, pe parcursul lunii curente va fi organizat un maraton wine run, acțiune ce își propune să atragă cât mai mulți consumatori locali și vizitatori ai vinăriilor.

Realitatea Live

20 Apr. 2024, 12:37
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Lupu Eduard
20 Apr. 2024, 12:37 // Bănci şi Finanţe //  Lupu Eduard

Depozitele la termen înRepublica Moldova au înregistrat o scădere semnificativă în luna martie 2024, conform datelor furnizate de Banca Națională a Moldovei. Depozitele noi atrase au totalizat 2,6 miliarde de lei, înregistrând o diminuare cu 28,9 la sută față de luna precedentă, februarie 2024.

Din totalul depozitelor atrase, cele exprimate în moneda națională au reprezentat o pondere majoră de 69,3 la sută, însumând 1,8 miliarde de lei, în scădere cu 30,4 la sută față de luna anterioară. Depozitele exprimate în valută au totalizat 813,2 milioane lei, înregistrând o descreștere de 25,2 la sută.

Rata medie nominală la depozitele noi atrase în moneda națională s-a diminuat cu 0,26 puncte procentuale, ajungând la 3,55 la sută, în timp ce rata medie la depozitele exprimate în valută s-a redus cu 0,30 puncte procentuale, atingând 1,50 la sută.

În ceea ce privește termenele de plasare, depozitele cu termene de la 6 până la 12 luni au înregistrat cea mai mare pondere, reprezentând 43,8 la sută din totalul depozitelor la termen, urmate de depozitele cu termene de la 2 până la 5 ani, cu o pondere de 23,0 la sută.

Depozitele persoanelor fizice au însumat 2 091,3 milioane lei în luna martie 2024, înregistrând o scădere de 32,6 la sută față de luna precedentă. Depozitele cu termene de la 6 până la 12 luni au fost cele mai solicitate, reprezentând 43,7 la sută din totalul depozitelor persoanelor fizice.

Rata medie la depozitele atrase în moneda națională de la persoanele fizice s-a micșorat cu 0,18 puncte procentuale, ajungând la 3,64 la sută, în timp ce rata medie la depozitele exprimate în valută s-a diminuat cu 0,25 puncte procentuale, atingând 1,49 la sută.

Comparativ cu luna precedentă, depozitele în moneda națională ale persoanelor juridice au înregistrat o creștere de 30,4 la sută, ajungând la 450,2 milioane lei, în timp ce depozitele în valută ale acestora s-au redus de 2,7 ori, totalizând 103,1 milioane lei.

Rata medie la depozitele atrase în moneda națională de la persoanele juridice s-a micșorat cu 0,43 puncte procentuale, ajungând la 3,30 la sută, în timp ce rata medie la depozitele exprimate în valută s-a diminuat cu 0,40 puncte procentuale, atingând 1,58 la sută.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău