Administrația de stat a drumurilor anunță că au fost finalizate 190 km de drum din cei 230 km a traseului Bălți – Fălești – Sculeni, Lotul 2.
Lungimea sectorului de drum reabilitat este 29,21 km, cu valoarea contractuală de circa 24 mil euro.
Pentru creșterea nivelului de siguranță a participanților la trafic, au fost instalate peste 730 indicatoare rutiere, peste 6 mii metri liniari de parapet metalic, și aplicat peste 13 mii m2 de marcaj rutier de tip termoplast.
Lucrările de reabilitare a celor două loturi, cu o lungime totală de circa 55 de kilometri și un cost de 50,5 milioane de euro, sunt din banii alocați din împrumutul oferit de către BEI.
Impresa Pizzarotti & C.S.pA, una dintre cele mai mari companii italiene din domeniul construcțiilor, a câștigat încă în august 2015 licitația pentru reabilitarea traseului R16, Bălți-Fălești-Sculeni.
Lucrările de reparație au început în februarie 2016 și urmau să fie efectuate în maximum doi ani. Chiar dacă este vorba de o companie cu renume și dintr-o țară UE, lucrările au fost tergiversate din varii motive.
Astfel, în primăvara anului 2018 erau efectuate doar 25% din lucrările de reabilitare, iar autoritățile au avertizat compania că ar putea rezilia contractul.
Cei de la Impresa Pizzarotti au invocat atunci mai multe probleme în realizarea lucrărilor. În octombrie 2019, ASD raporta că au fost efectuate doar 45% din lucrările prevăzute și a constatat „mobilizarea inadecvată a personalului”, nerespectarea programului de lucrări și mobilizarea proastă a subantreprenorilor.