Magnatul american Elon Musk, proprietar al reţelei de socializare Twitter, a demarat o bătălie juridică împotriva micului start-up (companie digitală emergentă) spaniol Tuio, care se ocupă cu asigurarea locuinţelor pe Internet, relatează agenţia EFE.
Twitter consideră că înregistrarea comercială a mărcii spaniole cu acest nume generează confuzie cu „tuit”, versiunea spaniolă a termenului englez „tweet” (mesaje publicate pe Twitter).
Conflictul a fost declanşat la Oficiul de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene (EUIPO), cu sediul în Alicante (estul Spaniei).
Pe 6 iulie 2022, responsabilii Tuio au formulat o solicitare pentru a-şi rezerva utilizarea acestei denumiri în sectorul asigurărilor şi al platformelor tehnologice în cadrul pieţei formate de cele 27 de state membre ale UE.
Pe 28 octombrie, Twitter Incorporation a înaintat un recurs, considerând că posibila marcă Tuio se aseamănă foarte mult celei deja protejate „tuit” şi că ar putea produce confuzie clienţilor.
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!
Însă, din partea asiguratorului digital spaniol, cu sediul la Madrid, s-a argumentat în faţa EUIPO că cele două mărci sunt distincte şi că este un „nonsens” presupunerea că ar putea fi confundate, mai ales că funcţionează în segmente economice diferite.
Tuio a început să vândă asigurări în octombrie 2021 şi în prezent are circa 10.000 de clienţi în toată Spania.
Codirectorul executiv al Tuio, Juan Francisco Garcia Fernandez, a explicat, pentru EFE, că se negociază cu avocaţii Twitter pentru a se încerca evitarea ajungerii la tribunal şi că, în acest sens, compania s-a oferit să limiteze la domeniul asigurărilor protecţia mărcii în cadrul platformelor tehnologice.
Deja a avut loc o primă „apropiere” şi cele două părţi au solicitat EUIPO o extindere a termenului pentru a analiza motivaţiile şi a ajunge la un posibil acord, care ar trebui să se producă înainte de noiembrie 2024.
Fondatorii Tuio consideră curios faptul că gigantul tehnologic american „s-a fixat pe ei”, în condiţiile în care marca lor împarte cu „tuit” doar rădăcina cuvântului şi mizează pe „rezolvare amiabilă”.