Explozia producţiei de biciclete electrice împinge Polonia şi Bulgaria pe o treaptă superioară a industriei

08 Sept. 2021, 15:56
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
08 Sept. 2021, 15:56 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Bulgaria şi Polonia sunt de ani buni în topul european al produ­cătorilor de biciclete, însă explozia electromobilităţii adusă de pandemie a propulsat aceste două ţări pe o treaptă superioară a industriei.

Folosirea şi producţia de biciclete electrice în UE au crescut de la începutul pandemiei de COVID-19, scrie Ziarul Financiar.

Bulgaria şi Polonia sunt în fruntea acestui boom recent, scrie Emerging Europe. Afacerile cu biciclete electrice au fost printre puţinele care au cunoscut o creştere pe tot parcursul anului 2020.

Potrivit unui raport al Confe­deraţiei Industriei Europene a Bi­cicletelor (CONEBI) despre pieţele din UE şi Marea Britanie, vânzările de biciclete electrice au crescut cu 40% în 2020, la 22 de milioane de unităţi. Peste 18,3 miliarde de euro este valoarea bicicletelor electrice vândute pe parcursul anului.

Acest boom al bicicletelor elec­trice este deja în beneficiul Bulgariei şi Poloniei, care au fost de ani de zile unii dintre producătorii de top de biciclete tradiţionale. Cele mai re­cente date ale Eurostat arată că în 2020 Polonia a fost al patrulea cel mai mare producător de biciclete din UE, cu peste un milion de unităţi li­vrate, nu cu mult în urma celor 1,3 mi­lioane de unităţi aleGermaniei.

În aceeaşi perioadă, Bulgaria s-a clasat pe locul cinci în UE, producând peste 484.000 de unităţi în 2020, mai mult decât cele 430.000 de biciclete ale Franţei.

Yasen Georgiev, director executiv al Institutului de Politici Economice din Sofia, apreciază că pentru ţări precum Polonia şi Bulgaria trecerea de la producerea de biciclete tradiţionale la biciclete electrice nu este dificilă deoarece cererea pentru acestea din urmă continuă să crească.

„Companiile din acest sector beneficiază de lanţuri de aprovizionare deja mature pentru bicicletele clasice, costuri de muncă comparativ mai mici şi apropierea de pieţe mai mari cu o putere de cumpărare mai mare“, spune el. „Nu este o surpriză că producătorii sunt pe punctul de a profita de oportunitatea care apare din creşterea e-mobilităţii în lumina impulsului dat de Covid-19 transportului individual“, a adăugat Georgiev. „Cererea de biciclete electrice este atât de mare încât unele firme locale din Bulgaria au anunţat planuri de a-şi transforma producţia pentru a se concentra aproape în totalitate pe bicicletele electrice. “

Marek Mlynarczyk, CEO-ul BearEBike, un producător de biciclete electrice din judeţul Wolomin, în Polonia, speră şi el că cererea va continua să crească.

„În prezent, echipa noastră mică face până la 12 biciclete electrice pe săptămână. Cu toate acestea, intenţionăm să extindem producţia la 100 de bucăţi pe lună până în 2023 şi căutăm investitori strategici“, a afirmat Mlynarczyk.

Realitatea Live

07 Dec. 2025, 11:20
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
07 Dec. 2025, 11:20 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Atacurile efectuate de Ucraina asupra tancurilor petroliere rusești și asupra infrastructurii portuare din Marea Neagră au provocat o creștere a costurilor de asigurare pentru navele comerciale din regiune. Potrivit Financial Times, în ultima lună tarifele de asigurare pentru riscuri de război au crescut de trei ori, iar brokerii avertizează că majorările vor continua.

Marcus Baker, reprezentant al companiei de brokeraj Marsh, a declarat pentru FT că polițele de asigurare împotriva riscurilor militare au urcat de la 0,25–0,3% din valoarea navei la începutul lunii noiembrie, până la 0,5–0,75% în această săptămână, ceea ce reprezintă un salt total de 250%.

Cea mai abruptă majorare se observă în zonele rusești ale Mării Negre, aflate la graniță cu Ucraina, Georgia și Turcia. Tarifele au crescut în special pentru tancurile petroliere operate de companii rusești și pentru navele tip bulk carrier care transportă mărfuri vrac, precum cerealele.

Brokerii spun că escaladarea conflictului și riscurile tot mai mari pentru navigația comercială determină companiile de asigurări să majoreze masiv prețurile, într-o piață care deja era tensionată.

„Rusia va continua să intensifice situația din Ucraina, așa că este foarte probabil să vedem noi creșteri ale prețurilor în regiune și dincolo de ea”, avertizează Baker.

Creșterea costurilor de asigurare ar putea afecta rutele comerciale, exporturile de cereale și transporturile de petrol din zona Mării Negre, amplificând presiunile asupra piețelor globale de energie și materii prime.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII