Explozia producţiei de biciclete electrice împinge Polonia şi Bulgaria pe o treaptă superioară a industriei

08 Sept. 2021, 15:56
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
08 Sept. 2021, 15:56 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Bulgaria şi Polonia sunt de ani buni în topul european al produ­cătorilor de biciclete, însă explozia electromobilităţii adusă de pandemie a propulsat aceste două ţări pe o treaptă superioară a industriei.

Folosirea şi producţia de biciclete electrice în UE au crescut de la începutul pandemiei de COVID-19, scrie Ziarul Financiar.

Bulgaria şi Polonia sunt în fruntea acestui boom recent, scrie Emerging Europe. Afacerile cu biciclete electrice au fost printre puţinele care au cunoscut o creştere pe tot parcursul anului 2020.

Potrivit unui raport al Confe­deraţiei Industriei Europene a Bi­cicletelor (CONEBI) despre pieţele din UE şi Marea Britanie, vânzările de biciclete electrice au crescut cu 40% în 2020, la 22 de milioane de unităţi. Peste 18,3 miliarde de euro este valoarea bicicletelor electrice vândute pe parcursul anului.

Acest boom al bicicletelor elec­trice este deja în beneficiul Bulgariei şi Poloniei, care au fost de ani de zile unii dintre producătorii de top de biciclete tradiţionale. Cele mai re­cente date ale Eurostat arată că în 2020 Polonia a fost al patrulea cel mai mare producător de biciclete din UE, cu peste un milion de unităţi li­vrate, nu cu mult în urma celor 1,3 mi­lioane de unităţi aleGermaniei.

În aceeaşi perioadă, Bulgaria s-a clasat pe locul cinci în UE, producând peste 484.000 de unităţi în 2020, mai mult decât cele 430.000 de biciclete ale Franţei.

Yasen Georgiev, director executiv al Institutului de Politici Economice din Sofia, apreciază că pentru ţări precum Polonia şi Bulgaria trecerea de la producerea de biciclete tradiţionale la biciclete electrice nu este dificilă deoarece cererea pentru acestea din urmă continuă să crească.

„Companiile din acest sector beneficiază de lanţuri de aprovizionare deja mature pentru bicicletele clasice, costuri de muncă comparativ mai mici şi apropierea de pieţe mai mari cu o putere de cumpărare mai mare“, spune el. „Nu este o surpriză că producătorii sunt pe punctul de a profita de oportunitatea care apare din creşterea e-mobilităţii în lumina impulsului dat de Covid-19 transportului individual“, a adăugat Georgiev. „Cererea de biciclete electrice este atât de mare încât unele firme locale din Bulgaria au anunţat planuri de a-şi transforma producţia pentru a se concentra aproape în totalitate pe bicicletele electrice. “

Marek Mlynarczyk, CEO-ul BearEBike, un producător de biciclete electrice din judeţul Wolomin, în Polonia, speră şi el că cererea va continua să crească.

„În prezent, echipa noastră mică face până la 12 biciclete electrice pe săptămână. Cu toate acestea, intenţionăm să extindem producţia la 100 de bucăţi pe lună până în 2023 şi căutăm investitori strategici“, a afirmat Mlynarczyk.

Realitatea Live

22 Dec. 2025, 10:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Dec. 2025, 10:08 // Actual //  Ursu Victor

Liderul nerecunoscut de la Tiraspol, Vadim Krasnoselski, afirmă că în această iarnă persistă riscul repetării crizei energetice din luna ianuarie, când regiunea transnistreană a rămas fără gaze naturale. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat agenției RIA Novosti.

„Există un anumit mecanism de livrare a gazelor naturale și un sistem de decontări. La sfârșitul lunii noiembrie, situația legată de efectuarea plăților pe teritoriul Uniunii Europene s-a deteriorat. Totul este interconectat. În mod firesc, s-au accentuat riscurile reducerii ritmului plăților până la un nivel critic, ceea ce a dus la diminuarea volumelor de gaze livrate și la riscul de neasigurare”, a declarat Krasnoselski.

Potrivit acestuia, toate părțile implicate întreprind măsuri pentru restabilirea regimului normal de livrare a gazelor, însă „ținând cont de situația geopolitică existentă, riscul repetării fazei acute a crizei energetice, din păcate, se menține”.

Amintim că, pe 18 decembrie, în regiunea din stânga Nistrului a fost instituit din nou starea de urgență în economie, pentru o perioadă de 30 de zile.

Anterior, pe 17 decembrie, vicepremierul pentru reintegrare, Valeriu Kiveri, a declarat că problemele apărute în livrarea gazelor către regiune nu au cauze politice, ci sunt de natură tehnică, fiind legate de schimbarea agentului de plată și a schemei de achitare a gazelor. Oficialul a confirmat, totodată, că asistența financiară de 60 de milioane de euro rămâne disponibilă.

Potrivit informațiilor făcute publice anterior, gazul pentru regiunea transnistreană este livrat până la frontiera Republicii Moldova de compania ungară MET Group, fiind preluat ulterior de Moldovagaz și direcționat către Transnistria. Achitarea gazelor, conform autorităților de la Chișinău, a fost efectuată prin intermediul companiei NX General Trading L.L.C. din Dubai, iar pe parcursul anului 2025 agentul de plată a fost schimbat de mai multe ori.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII