Facebook se pregătește de concedieri masive. Mii de oameni vor fi dați afară

07 Nov. 2022, 11:57
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Nov. 2022, 11:57 // Actual //  bani.md

Facebook Parent Meta se pregătește să notifice angajații cu privire la disponibilizări pe scară largă în această săptămână. Reducerile planificate ale companiei de social media vor afecta mii de angajați, lucru care nu s-a mai întâmplat în cei 18 ani de existență, scrie WSJ. .

Facebook Meta ar putea începe concedierile pe scară largă începând de miercuri, potrivit unui raport al Wall Street Journal. Se așteaptă ca disponibilizările să afecteze mii de angajați, se arată în raport, iar mutarea ar marca prima reducere majoră a numărului de angajați din istoria Meta.

La sfârșitul lunii septembrie, compania a raportat că are peste 87.000 de angajați, iar cotația acțiunilor a scăzut cu 70% în acest an. Mai exact, Facebook a angajat oameni, crescând efectivele cu 27.000 în 2020 și 2021, și cu 15.000 în primele nouă luni din 2022. Acum, în premieră, este pe cale de a anunța disponibilizări masive.

Declarații din trecut ale șefilor companiei au indicat că lucrurile nu stau bine și că este nevoie să se facă economii. Valoarea de piață a Meta a scăzut cu 70% în acest an, iar lucrurile au mers prost de când Facebook s-a transformat în Meta și a anunțat că se va concentra pe Metavers, un mediu virtual despre care nu se știe dacă va avea vreodată succes.

Facebook are o capitalizare de piață de 243 miliarde dolari, iar în septembrie 2021 era la peste 1.000 de miliarde dolari.

Un purtător de cuvânt al Meta a refuzat să comenteze despre disponibilizări dar s-a referit la comentariile lui Mark Zuckerberg cu privire la ultimul anunţ.

Zuckerberg a prefigurat disponibilizările prin comentariile pe care le-a făcut încă din iunie. „În mod realist, probabil că există o grămadă de oameni la companie care nu ar trebui să fie aici”, a spus el.

Mișcările ar putea provoca o cădere şi a altor companii din sectorul social media și al tehnologiei, care, la fel ca alte mass-media, încearcă să facă față unei piețe de publicitate precaute post-pandemie, şi care se uită cu îngrijorare la o potențială recesiune în 2023.

Oficialii companiei le-au spus deja angajaților să anuleze călătoriile neesențiale începând cu această săptămână, a raportat

 

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII