Flota din umbră a lui Putin din Moldova rămâne fără licență

26 Dec. 2024, 13:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 13:05 // Actual //  Ursu Victor

Companiile SRL „HATI SHIPMANAGEMENT”, SRL „MRK SHIPMANAGEMENT” și SRL „ADEL SHIPMANAGEMENT”, implicate în transportul petrolului rusesc, au fost respinse de Consiliul pentru Promovarea Investițiilor de Importanță pentru Securitatea Statului, după ce nu au prezentat documentele și informațiile solicitate, inclusiv date referitoare la conturile bancare ale fondatorilor. În urma acestui refuz, autoritățile au decis retragerea actelor permisive pentru activitățile acestor companii în domenii sensibile precum energie, transporturi, apă și canalizare, aerospațial, apărare și electoral.

Consiliul a propus refuzul aprobării prealabile pentru investițiile de importanță strategică, iar în lipsa completărilor cerute, s-a luat decizia de retragere a licențelor și de înstrăinare a acțiunilor deținute în aceste companii într-un termen de 60 de zile de la notificare. Aceasta include și aplicarea clauzei de schimbare a controlului asupra acestora.

De asemenea, SRL „BPC SHIPMANAGEMENT” și SRL „SAL SHIPMANAGEMENT” nu au reușit să furnizeze documentele solicitate în mod repetat de Consiliu, iar în urma acestui fapt s-a decis același refuz de aprobare a investițiilor și retragerea actelor permisive pentru activitățile în domeniile menționate mai sus.

Peste 20 de petroliere gestionate de companii moldovenești au transportat milioane de tone de țiței rusesc. Aceste companii sunt controlate de persoane interpuse, unele dintre ele au lucrat la compniile lui Dorin Damir, finul oligarhului Vladimir Plahotniuc, potrivit investigației RISE Moldova .

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

26 Dec. 2024, 17:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 17:00 // Actual //  Ursu Victor

În 2025 China va depăşi Occidentul la vânzările de maşini electrice. Toate prognozele indică o creştere fulminantă a vânzărilor de automobile „verzi” în raport cu cele tradiţionale, în timp ce piaţa din Europa şi SUA  încetineşte reflectând adoptarea lentă de către industria auto tradiţională a noii tehnologii, incertitudinea privind subvenţiile din partea statului şi creşterea protecţionismului împotriva importurilor din China, scrie FT.

Potrivit prognozelor, în 2025 numărul automobilelor electrice din China s-ar dubla – de la 5,9 milioane în 2022 la 12 milioane – iar vânzările de autovehicule tradiţionale vor scădea cu peste 10% anul viitor, ajungând la mai puţin de 11 milioane, reflectând o scădere de aproape 30% faţă de 14,8 milioane în 2022.

Robert Liew, director de cercetare în domeniul energiei regenerabile pentru Asia-Pacific la Wood Mackenzie, a declarat că succesul chinezesc în domeniul automobilelor electrice este o doavadă a dezvoltării puternice a tehnologiei în interiorul ţării şi a faptului că au reuşit cu succes să îşi securizeze lanţurile de aprovizionare globală pentru resursele necesare automobilelor electrice.

„Vor să electrifice totul. Nicio ţară nu se apropie de nivelul Chinei” a spus Robert Liew.

Deşi ritmul de creştere a vânzărilor de vehicule electrice în China a încetinit din frenezia post-Covid, previziunile sugerează că obiectivul oficial al Beijingului, stabilit în 2020, ca vehiculele electrice să reprezinte 50 % din vânzările de automobile până în 2035, va fi atins cu 10 ani mai devreme decât era prevăzut.

Previziunile marilor bănci internaţionale privind China subliniază faptul că, în următorul deceniu, fabricile create în China pentru a produce zeci de milioane de autovehicule cu motoare tradiţionale nu vor mai avea aproape nicio piaţă internă de deservit.

Totodată ele atrag atenţia că ascensiunea rapidă a industriei chineze de vehicule electrice ameninţă acum campionii naţionali ai producţiei auto din Germania, Japonia şi SUA.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală