Naționalizarea companiei aeriene Blue Air înaintează cu greu. Statul român nu a intrat în posesia tuturor documentelor, la aproape trei luni de la anunțul privind preluarea operatorului aerian.
Mai mult, Blue Air a mai rămas cu un singur angajat, care nu mai este plătit din vară. Nici clienţii nu au șanse prea mari deocamdată să-și recupereze banii pentru biletele pe care nu le-au mai folosit.
La aproape trei luni de la anunțul privatizării companiei aeriene, statul român nu a intrat încă în posesia tuturor documentelor. Nu știe care este situația financiară a operatorului aerian, ce sume de plată sunt restante și câți angajați au lucrat pentru companie.
Blue Air s-a pomenit în impas financiar, iar acum 5 luni i-au fost suspendate zborurile. Statul român a devenit acționar pe hârtie după ce garantase un împrumut companiei aeriene. În acest moment, datoriile Blue Air se ridică la aproximativ 200 de milioane de euro. Datorii care după preluarea acțiunilor de autoritățile române au fost transferate în bugetul statului.
În anul 2018 când a fost vândută compania de stat AirMoldova, compania care a achiziționat-o Civil Aviation Group SRL achitat 50 mil. de lei asumându-și obligațiunea de a achita datoriile de 1,25 miliarde lei. Blue Air Aviation SA din România deținea 49% din capitalul Civil Aviation Group SRL. Un an an mai târziu aceasta s-a retras. Iar experții au calificat implicarea BlueAir drept paravan pentru distorsiona mesajul inițial prezentat de autorități după privatizare și ar deconspira intenția reală a privatizării.