(FOTO) Cele mai scumpe mașini create vreodată. Cui aparțin? Valorează milioane de dolari, iar unele sunt inestimabile

11 Ian. 2022, 19:21
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
11 Ian. 2022, 19:21 // Au Bani //  MD Bani

Banii nu pot cumpăra fericirea, dar pot cumpăra mașina visurilor tale. De la vehicule prezentate în filme emblematice până la versiuni personalizate unice, nu veți crede că unele dintre mașinile uimitoare de pe această listă există. Răsfățați-vă ochii cu unele dintre cele mai scumpe și incredibile super-mașini din lume și descoperiți cine sunt proprietarii lor.

Cele mai scumpe mașini din lume: Ferarri GG50 al lui Giorgetto Giugiaro: inestimabil

Pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare ca angajat Ferrari în 2005, designerul de mașini de renume mondial Giorgetto Giugiaro a primit un cadou care a fost de invidia pasionaților de mașini de pretutindeni – oportunitatea de a-și proiecta propriul Ferrari… fără limite. GG50, supermașina lui concept 2+2 coupé, a fost parțial bazată pe Ferrari 612 Scaglietti și a îmbinat caracteristicile clasice și futuriste. Designul său prezintă un exterior roșu îndrăzneț și un interior elegant crem. Automobilul cu totul unic al lui Giugiaro este considerat a fi inestimabil.

Jay Leno și EcoJet-ul său din 2006: inestimabil

Acest GM EcoJet unic din 2006 a fost proiectat de Jay Leno în colaborare cu General Motors. Supercar-ul tehnologic a fost dezvăluit la spectacolul SEMA din 2006 din Vegas și este inestimabil. Mașina nu numai că are un design atrăgător, dar este și alimentată durabil. Are un motor cu turbină Honeywell Lt-101 de 650 de cai putere care funcționează pe biodiesel, în timp ce caroseria este realizată din fibră de carbon și Kevlar și poate găzdui două persoane.

Cele mai scumpe mașini: Ferrari 250 GTO al lui David MacNeil: 80 de milioane de dolari

Fondatorul WeatherTech, David MacNeil, a plătit 80 de milioane de dolari în 2018 pentru acest legendar Ferrari 250 GTO din 1963, făcând-o una dintre cele mai scumpe mașini vândute vreodată. Există doar aproximativ trei duzini de modele ale mașinii sport de epocă, care prezintă emblematicele dungi tricolore franceze.

Bugatti 57SC Atlantic al lui Ralph Lauren: 40 de milioane de dolari

Gustul lui Ralph Lauren pentru mașini este evident la fel de extravagant și rafinat ca și simțul său al stilului. Creatorul de modă deține 60 de mașini clasice rare (inclusiv 11 Ferrari), inclusiv inspirația din spatele lui La Voiture Noire, iconicul Bugatti 57SC Atlantic din 1938. Automobilul uimitor se mândrește cu o valoare care depășește 40 de milioane de dolari și este incredibil de dorit datorită faptului că au fost create doar patru modele de acest tip. Deși se știe unde se află trei dintre ele, locația celui de-al patrulea este un mister continuu.

Rolls-Royce-ul personalizat al lui Jay-Z și Beyoncé

Rolls-Royce și-a lansat mașina Boat Tail în mai 2021, numind-o „cea mai ambițioasă mașină cu motor creată vreodată”. Spatele mașinii cu patru locuri este proiectat ca o punte de iaht și măsoară 5,8 m în lungime. Este una dintre cele mai scumpe mașini moderne făcute vreodată, costând 26,4 milioane de dolari.

Vehiculul inovator face parte din noul proiect Coachbuild al Rolls-Royce, care oferă clienților de profil înalt libertatea de a-și proiecta propriile mașini personalizate. Doar trei Boat Tails au fost create până acum, iar Jay-Z și Beyoncé se zvonește că se numără printre cumpărători. De ce? Pentru că răcitorul de șampanie a fost conceput pentru a se potrivi sticlelor de Armand de Brignac, marca de alcool de lux deținută în comun de rapper…

Duesenberg SSJ din 1935 al lui Gary Cooper: 22 de milioane de dolari

Acest elegant Duesenberg SSJ din 1935 este unul dintre doar două construite vreodată și a aparținut cândva starului de la Hollywood Gary Cooper. Cea mai puternică mașină a timpului său, automobilul antic ar putea atinge o viteză maximă de 140 mph (225 km/h). Mașina clasică a intrat sub ciocan în 2018, aducând un record de 22 de milioane de dolari.

Realitatea Live

17 Iul. 2025, 09:36
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
17 Iul. 2025, 09:36 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Volumul total al mărfurilor tranzitate prin porturile Republicii Moldova în primul semestru al anului 2025 a atins un nivelul de 1.075.032 tone, potrivit analizei realizate de economistul Iurie Rija. Exporturile au dominat structura tranzacțiilor, cu 54% din total (576.936 tone), în timp ce importurile au reprezentat 46% (498.097 tone).

structură evidențiază orientarea economiei moldovenești către piețele externe, cu accent pe exportul de produse agricole – floarea-soarelui, grâu și porumb fiind în topul mărfurilor exportate, cu ponderi de 34%, 34% și 19% respectiv.

Portul Ungheni se detașează net ca principal hub logistic al țării, procesând 792.726 tone – echivalentul a 74% din traficul total. Acesta a avut o activitate intensă atât la export (443.878 tone), cât și la import (348.848 tone). În schimb, portul Giurgiulești a înregistrat un trafic total de 282.306 tone, cu un ușor avans al importurilor (53%) față de exporturi (47%).

Din punct de vedere al lunilor, martie a fost perioada cu cel mai mare volum de marfă (224.289 tone), cel mai probabil ca urmare a pregătirilor pentru sezonul agricol. În iunie s-a înregistrat cel mai mic volum (108.841 tone), iar datele pentru iulie (2.559 tone) sunt parțiale.

Pe partea de importuri, materialele de construcții și resursele energetice conduc clasamentul. Pietrișul reprezintă 31% din totalul importurilor (155.032 tone), urmat de motorină (18%), îngrășăminte (15%) și cărbune (14%). Ungheni este principalul punct de intrare pentru carburanți, îngrășăminte și cărbune, în timp ce Giurgiulești se specializează în materiale de construcții precum pietrișul, sarea și soda.

Analiza evidențiază o corelație clară între exportul agricol și importul de resurse necesare pentru susținerea acestuia – precum îngrășămintele și combustibilul – ceea ce subliniază interdependențele critice ale economiei moldovenești.

În concluzie, Rija susține că portul Ungheni joacă un rol cheie în fluxurile comerciale ale țării, în timp ce Giurgiulești oferă o alternativă strategică, în special prin accesul la rutele fluviale. Investițiile în infrastructura acestor porturi și în eficientizarea lanțurilor logistice sunt esențiale pentru dezvoltarea economică durabilă și integrarea Moldovei în rețelele comerciale internaționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA