Ion Ștefăniță, ex-director al Agenției de Inspectare și Restaurare a Monumentelor din Republica Moldova, expert în domeniul arhitecturii urbane, consideră că conceptul privind renovarea Centrului comercial UNIC, realizat de către renumita companie Chapman Taylor – lider mondial în domeniul proiectelor mixte de dezvoltare urbană vor face Chișinăul mai confortabil, mai agreabil pentru citadini și oaspeții capitalei.
Într-o postare pe pagina sa de facebook, Ștefăniță spune că, Chapman Taylor este cunoscută pentru proiectele sale de planificare urbană în centrele istorice din diversele capitale, orașe din lume, pentru proiecte de regenerare urbană.
„În viață am un slogan după care mă conduc: „Comunicarea presupune progres”. Urmând acest principiu, am fost deschis mereu spre o comunicare constructivă cu toți, pe intern și pe extern. Prin urmare am căpătat o experiență anume, am dezvoltat proiecte de succes în activitatea profesională. O comunicare constructivă trebuie să fie și pe agenda transformărilor urbane a Chișinăului de mâine. În acest sens, mă bucur și apreciez noul proiect de colaborare inițiat de Centrul Comercial UNIC cu renumita companie Chapman Taylor – lider mondial în domeniul proiectelor mixte de dezvoltare urbană”, a spus el.
Expertul a precizat că, Chapman Taylor sunt cunoscuți la nivel internațional prin proiecte de succes, master-planuri și proiecte de design urban.
„Ei au peste 3000 de proiecte realizate în peste 100 de țări din lume și au fost apreciați cu peste 300 de premii la nivel internațional. Chapman Taylor își desfășoară activitatea în 15 birouri de proiectare în 15 locații din lume, având contractați angajați din 45 de țări ale lumii, cu un parcurs profesional de 60 de ani experiență. Printre exemplele de succes pot fi menționate așa proiecte ca: Zona Liverpool Waters (Marea Britanie), Media City Phase 2 în Manchester, la fel planurile urbanistice realizate pentru Xiongan New Area Urban în China, sau proiectul-concept realizat pentru construcția Aeroportului din Jeddah, Arabia Saudită, precum și Shanghai Media City etc.”, a precizat acesta.
Ion Ștefăniță a precizat că locuiește în Chișinău din 1998, l-a studiat în retrospectivă și-l face optimist pentru perspectivă, pentru Chișinăul secolului XXI.
„Salut această nouă colaborare inițiată de Centrul Comercial UNIC, iar obiectivele fixate vor face Chișinăul nostru mai confortabil, mai agreabil pentru citadini și oaspeții capitalei. Aceste transformări vor începe prin exemplul propriu, prin obiectivele pe care Centrul Comercial UNIC este motivat să le realizeze. În primul rând, este vorba de o zonă de agrement confortabilă. Apoi, ținând cont de faptul că în prezent tot ce ține de parcări în Chișinău este o problemă, este de menționat intenția Centrului comercial de a crește numărul locurilor de parcare, de la 240 existente în prezent la 609 planificate pentru o nouă parcare subterană, și aceasta fără a afecta scuarul adiacent, din fața UNIC. Iar toate astea vor arăta că sloganul de care se conduce administrația CC UNIC: „Totul pentru locuitorii și oaspeții capitalei. Totul pentru oameni” se respectă și se implementează”, a conchis expertul.